• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis

Grattis Kela!!! Äntligen och bra jobbat :D

Låter inget trevligt med ruptur då :/ Ska nog sluta tycka synd om mig själv när det gör ont i mitt enda stygn..

Ligger du kvar på BB eller?

Och Hazelgrace.. Stackare vilket trauma! Kan inte ens börja föreställa mig hur förvirrande och fel allt måste kännas.. Men du fick din lilla bebis och snart ska du se att ni får vara tillsammans och då hoppas jag att minnet av allt traumatiskt bleknar <3

• Nefermiw

Hazel Grace, vilken tuff omgång du har varit med om. Hoppas du får pratat igenom det med en kurator snart. Men grattis till bebisen som jag hoppas du får mysa med så mycket som du vill snart.

Och grattis till Kela och hennes bebis också.

Vi hade första BVC besök idag. Viktor är nu 11 dagar och väger 4120 gram vilket är 44 mer än när han föddes och han hade ändå gått ner till 3880 när vi åkte hem från BB. Eftersom han har gått upp i vikt så fint kan jag sluta väcka honom varje 4:e timme för att amma! Ska se om jag får sova lite mer inatt.

• Josefineq

En fråga till er som fått er bebis och till er som är på g.. Jag har väldigt mycket sammandragningar nu. Eller jag tror att det är mycket! Magen blir stenhård ungefär var 5, var 10 minut men det gör inte ont. Den blir bara sådär obehagligt hård och man kan se bebisens rumpa puta ut som en spets. Tror ni att det är på g då? Försöker hitta alla tecken som går. Hoppas det händer något!! Är i V40+2 idag och är så trött på detta nu :(

• Hazel Grace

Grattis kela till bebisen!

Jag har kommit ner i varv och ikväll fick jag äntligen komma till bebis och sambos avdelning. Mina känslor har varit så splittrade och dessa dagar som skulle kretsat kring att lära känna bebis blev bara kaos. Jag fick inte föda fram honom, jag fick inte se honom förrän efter flera timmar och då en kortis eftersom jag var så snurrig. Jag kunde inte sova med honom på grund av slangar och snitt och jag kunde inte amma honom på grund av alla mediciner jag fick. Och inte nog med det så fick han i sig för dåligt med näring och syre och fick åka med sin pappa till en annan avdelning. Jag var ensam och helt förstörd. Men nu är jag med dom! Pallar inte tänka mer på att tömma kateter, ekg test och nålar i armarna. Nu är fokus på att återhämta från kejsarsnittet. Och den lille lille plutten <3

• Anonym (Jag hakar på!)

Hazel Grace, stackars dig så tungt och skrämmande! Hoppas innerligt att du får riktigt bra hjälp, också med att bearbeta detta svåra, och snart blir återställd och får komma hem och ha det lugnt. Kram och ta hand om dig!

• havsblomman
    Josefineq skrev 2016-08-19 22:55:14 följande:

En fråga till er som fått er bebis och till er som är på g.. Jag har väldigt mycket sammandragningar nu. Eller jag tror att det är mycket! Magen blir stenhård ungefär var 5, var 10 minut men det gör inte ont. Den blir bara sådär obehagligt hård och man kan se bebisens rumpa puta ut som en spets. Tror ni att det är på g då? Försöker hitta alla tecken som går. Hoppas det händer något!! Är i V40+2 idag och är så trött på detta nu :(

Det är nog livmodern som "tränar", jag har så på nätterna nu sedan 2 dagar, men en del sammandragningar gör t o m ont, känns som värkar...
  • Anonym (Jag hakar på!)

Och grattis til Kela, äntligen! Fick du ruptur även med första? Jag har liksom ställt in mig på att om man bara sprack lite första gången blir det nog inte mer nästa gång...önsketänkande?

Hur många är det kvar i tråden nu? Jag har 11 dagar till BF och inga tecken på att något är på gång, å andra sidan hade jag inga som helst förvarningar med min första utan det bara körde igång från noll til hundra. Hade gärna fått lite mer förvarning nu pga måste hitta barnvakt. Ni som fött två gånger, var era förlossningsförlopp likartade eller helt annorlunda?

Är vansinnigt trött och somnar i soffan varje dag. Foglossningen värre. Hoppas dock att bebisen stannar till BF eftersom vi börjat inskolning i skolan denna vecka med stora barnet, med både framgång och motgång. Så känner att vi behöver lite mer tid för att få detta i rullning. Mulan, visst skulle du också skola in 6-åring? TÄnker ni vara hemma allihop när bebisen kommer? Hur länge i så fall? Är ju mitt i starten så att säga, kanske barnet missar mycket socialt viktigt?

• Josefineq
    havsblomman skrev 2016-08-19 23:52:33 följande:

Det är nog livmodern som "tränar", jag har så på nätterna nu sedan 2 dagar, men en del sammandragningar gör t o m ont, känns som värkar...

Åh vad tråkigt!!! Då är det säkert länge kvar då.. Önskar att man kan få se ett tecken snart, att det är på g! Är så fruktansvärt tung nu. När jag blev gravid var jag väldigt smal. Fick genast problem med sköldkörteln och innan BM förstod det och jag fick medicin hade jag gått upp 10kg på ca 1,5 månader.. Nu har jag gått upp 27kg och kan knappt gå! Foglossning på detta också, så använder kryckor! Måtte bebisen komma snart. Längtar så efter bebis och ägandet av min egen kropp!
  • Mulan91

Jag är kvar än så länge :) BF nästa lördag 27/8..

Jag har inte känt av så mycket, lite mer förvärkar och så men inte som vissa beskrivit i tråden. Min foglossning är bättre av nån anledning. Bebisen har dock fixerat sig nu i dagarna trots att jag e omföderska så något är ju på G iaf. Har fått ett äckligt knäckande ljud i svanskotan när jag promenerar -.- haha kom ända sen fixeringen tror jag. Och har varit dålig i magen men d va sen en vecka tillbaka så d verkar inte va nåt... Är också lite orolig för hur det kmr sätta igång nu andra gången, BM varna mig att det förmodligen kommer att gå mycket snabbt så jag ska försöka ordna barnvakt o så , så fort värkarna sätter igång.

Min son började skolan i måndags och det har gått bra :) har inte bestämt än hur jag ska göra sen när bebisen kommer, vet att det sociala är superviktigt i början så vill nog helst stt han fortsätter att gå så får han träffa bebisen efter skolan varje dag. Just när jag e på sjukhuset så kmr han förmodligen vara med barnvakten, om inte hon tar på sig uppgiften att lämna honom i skolan, men känner att hon får bestämma det själv nu när hon ändå ställer upp trots jobb och eget barn :)

Blir nog bra om jag får va ensam med bebisen lite i början också, kmr vara slutkörd förmodligen och vill försöka få rutin på vardagen :)

• Mulan91
    Josefineq skrev 2016-08-20 00:11:16 följande:

Åh vad tråkigt!!! Då är det säkert länge kvar då.. Önskar att man kan få se ett tecken snart, att det är på g! Är så fruktansvärt tung nu. När jag blev gravid var jag väldigt smal. Fick genast problem med sköldkörteln och innan BM förstod det och jag fick medicin hade jag gått upp 10kg på ca 1,5 månader.. Nu har jag gått upp 27kg och kan knappt gå! Foglossning på detta också, så använder kryckor! Måtte bebisen komma snart. Längtar så efter bebis och ägandet av min egen kropp!

Oj men Gud va jobbigt :o låter som att kroppen tränar upp iaf inför förlossningen så det händer nog snart :) jag kan bli sådär spänd under nattetid av någon anledning. Magen blir stenhård länge och jag blir extra otymplig :/ men det gör inte ont. Nån gång har jag fått sammandragningar som gör ont, kallas det ändå sammandragningar då eller e det förvärkar? Det är så förvirrande haha. Längtar också som en galning :( kan inte ens tänka mig hur det blir om man går över tiden... Jag blir besviken varje morgon nu när jag vaknar -_-
Svar på tråden BF Augusti 2016