• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-07 12:06:15 följande:

Ja det var fruktansvärt och är ...Hon fick namnet Novaliee, jag gjorde en speciell tatuering för henne med en mamma som vyssar sin bebis i sin famn just för henne.

Ja sjukdomen är jobbig men det går åt rätt håll, mina blodprover visar att levern är på god väg att återhämta sig, ändå är det något jag kan leva med, bara lillan klarar sig, men jag börjar våga hoppas det nu och tro på det.

Jag har redan fått många ul och kommer nog få en del till, och ja puffarna är det bästa som finns, det är lixom, hallåååå mamma jag är här, oroa dig inte , hehe

som jag älskar henne redan :)

Jag njuter allt mycket av denna graviditet, men så vissa dagar så är man orolig men jag gör så gott jag kan :)

I vilken vecka är du? vet du kön? och har ni några namn klara? hehe

Låter jättefint, klart att hon ska ha nåt så fint

Åh vad skönt att även du gå på rätt håll, lättare för både dig o henne om du börja må bättre med ju, men förstår precis hur du tänker, barnen är ju viktigast i en förälders ögon.

Underbart, bli ännu mer på riktigt då o är lugnande med på nåt sätt o ul är ju det allra bästa.

Klart att det kommer såna dagar o det kommer ju komma fler såna dagar o du har ju all rätt att få oroa dig.

Är i v 18 o idag fick jag kallelsen till rum, 31/3 ska jag dit så nedräkning nu o först då få vi veta könet, eller förhoppningsvis

Inga direkta namn, diskutera ibland men bli mer när vi vet kön, barnen börja prata namn men sen glider de in på kön istället.

Har ni nåt namn på lillsessan?
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-07 13:25:29 följande:
    Låter jättefint, klart att hon ska ha nåt så fint

Åh vad skönt att även du gå på rätt håll, lättare för både dig o henne om du börja må bättre med ju, men förstår precis hur du tänker, barnen är ju viktigast i en förälders ögon.

Underbart, bli ännu mer på riktigt då o är lugnande med på nåt sätt o ul är ju det allra bästa.

Klart att det kommer såna dagar o det kommer ju komma fler såna dagar o du har ju all rätt att få oroa dig.

Är i v 18 o idag fick jag kallelsen till rum, 31/3 ska jag dit så nedräkning nu o först då få vi veta könet, eller förhoppningsvis

Inga direkta namn, diskutera ibland men bli mer när vi vet kön, barnen börja prata namn men sen glider de in på kön istället.

Har ni nåt namn på lillsessan?
    hehe tack så mkt, den är jättefin {#emotions_dlg.flower} 
    Ahh vecka 18, du är lite längre gången än mig, så underbart med varje vecka som tickar på, känns ju som varje dag är värdefull. Har du fortfarande molvärk, växtvärk emellanåt? jag läste om en mamma på nätet som skrev att molvärken var hennes bästa vän, och på ett sätt så kan jag förstå henne, det växer ju. haft molvärk idag, men varje gång jag har det så ökar *äckelvarning* flytningarna, medans den tid jag inte har molvärk nästan inget. Men jag tror att i dom veckorna som vi är nu så växer det med raketfart och det borde ju märkas på ngt sätt :)

Ahh rul är verkligen något alldeles speciellt, nästan så man vill ha en sådan där apparat hemma så man kan kika in emellanåt, hahaha

ja vår lille sessa ska heta Soroya :)
  • Emmasofiabe
    skattenmust skrev 2016-03-07 09:14:50 följande:

Vet du, när man berättar för någon i sin närhet så som du gjorde nu- då får man alltid dom värsta skräckhistorierna tillbaka. Som igår när jag gjorde vul, kommer hem lättad och glad, ringer en väninna och berättar, till svar får jag- Ja alså det är inte bra med vaginala usk för en väninna till mig, hennes bebis dog pga bakterier kom in till bebis.

Som nu för dig, du berättar för din svägerska och får som svar att det var akut att ta ut bebis, vilket dom i ditt fall inte kan göra, så hon stressar upp dig på ett jäkla onödigt sätt, själv blev jag rasande på min väninna igår.

Jag förstår känslan du hade, i förigår natt så hade jag inte ont men trycket var lite så som du beskriver, jag trodde allt skulle forsa ur mig, men liten mår ju bra och det gjorde din också, tack å lov för oss båda. Tror det kan vara en rörlig bebis som trycker, gör trapetsövningar med äggstockar , hahaha det blir ju ett tryck överallt och nu växer det på, på nåt sätt så bör det ju kännas :)

Tack så mycket för svar! Nej det är nog sant. Ja det är riktigt jobbigt faktiskt, trodde aldrig att jag skulle bli påverkad av sånt innan graviditeten men blir verkligen orolig för minsta lilla. Nu har jag sett lilla hjärtat och allt men har fortfarande inte vågat gått ut med graviditeten förutom till familjen för jag är så rädd att något ska hända men det kanske inte är så noga heller. Men skräckhistorier kommer ALLTID av någon och sen när jag berättar att jag haft ont osv för familjen säger alla "det är för att du..." Bär för mycket , rör dig inte tillräckligt , äter fel mat blablabla dom vet så mycket ;)
  • skattenmust
    Emmasofiabe skrev 2016-03-07 14:49:27 följande:
    Tack så mycket för svar! Nej det är nog sant. Ja det är riktigt jobbigt faktiskt, trodde aldrig att jag skulle bli påverkad av sånt innan graviditeten men blir verkligen orolig för minsta lilla. Nu har jag sett lilla hjärtat och allt men har fortfarande inte vågat gått ut med graviditeten förutom till familjen för jag är så rädd att något ska hända men det kanske inte är så noga heller. Men skräckhistorier kommer ALLTID av någon och sen när jag berättar att jag haft ont osv för familjen säger alla "det är för att du..." Bär för mycket , rör dig inte tillräckligt , äter fel mat blablabla dom vet så mycket ;)
    Man kan aldrig veta hur man ska reagera vid en graviditet, det är nog väldigt olia, men något vi alla har gemensamt det är ju vår oro och kärlek för dom små vi bär :)

Jag förstår dig att du inte vågar berätta, denna gången var den första där jag inte vågade gå ut riktigt, sedan så tänkte jag bara, näee så fan heller, jag ska verkligen försöka glädjas nu, med vänner och familj. Men så kommer ju sådana där som har förklaringar till allt som oftast mynnar ut i en mardrömshistoria, därav att jag väner mig mycket till er här inne, ni känns lite mer objektiva och förstår känslan, ni är ju där med mig :)

jag rör mig inte alltför mkt, nästan inget..men det är av olika anledningar, sedan läste jag att det inte är bra att vara för stilla, så nu ska jag försöka ta mig i kragen och gå runt sjön här nere där är det inte för mycket folk heller...
  • HJohannesson

Haha orka alla skräckhistorier. Men det känns som om folk har ett väldigt behov av att berätta värsta tänkbara scenario. Men det är bara att nicka utan att lyssna.
    Varför vill man berätta hur enormt ont det gör att föda barn eller berätta om att man sprack från naveln till nacken. Berätta det gärna, men inte för ngn som är gravid kanske. Suck.

Jag får höra att jag kollar upp för mycket (på nätet) och oroar mig. Vad fasen, det är första barnet. Klart jag tycker allt är konstigt. Det kan jag sakna lite stöd i.

Är det någon här inne förutom jag som inte ska kolla könet ?

• HJohannesson
    Emmasofiabe skrev 2016-03-07 09:05:41 följande:

Vaknade inatt av jättekraftig mensvärk, kändes ungefär som att det skulle forsa blod ur mig när jag reste mig, inget blod kom, hade mycket värk sedan i några timmar kunde bara sova lite grann men hade fortfarande värk längst ner vid äggstockarna åkte in på akuten men dom hittade ingenting och bebisens hjärta tickade och den viftade med armarna :)

Men smärtan har avtagit nu undrar dock om någon annan varit med om detta??

Min svägerska berättade om en annan som hade så mycket värk i slutet av graviditeten och att det då var infekterat fostervatten så dom fick ta ut bebisen annars skulle det inte alls blivit bra men det kanske bara kan hända i slutet av grav?

Nu minns jag inte vilken vecka du är i men jag hade rejäl mensvärk fram till v16.

Men om smärtan kom plötsligt utan att du haft ont innan så är det klart du blir orolig! Skönt att den lilla sprattlade :)

Sen är det ju mycket som ska flyttas och växa i magen. Jag antar att det gör ont haha.

Hoppas du mår bättre nu!
  • skattenmust
    HJohannesson skrev 2016-03-07 15:48:51 följande:

Haha orka alla skräckhistorier. Men det känns som om folk har ett väldigt behov av att berätta värsta tänkbara scenario. Men det är bara att nicka utan att lyssna.
    Varför vill man berätta hur enormt ont det gör att föda barn eller berätta om att man sprack från naveln till nacken. Berätta det gärna, men inte för ngn som är gravid kanske. Suck.

Jag får höra att jag kollar upp för mycket (på nätet) och oroar mig. Vad fasen, det är första barnet. Klart jag tycker allt är konstigt. Det kan jag sakna lite stöd i.

Är det någon här inne förutom jag som inte ska kolla könet ?

ja folk omkring en har väldigt behov av att berätta skräckhistorier när man redan är orolig, förstår inte riktigt det behovet. Detta med att föda barn, klart att det känns, det sitter inte på utsidan, men å andra sidan om det vore så fruktansvärt att man spricker upp till nacken, så hade vi knappast skaffat fler om några alls.

Jag lovar dig att du skulle vara lika orolig vid första, andra eller 3dje då graviditeter är så enormt olika.
    HJohannesson skrev 2016-03-07 15:52:15 följande:
    Nu minns jag inte vilken vecka du är i men jag hade rejäl mensvärk fram till v16.

Men om smärtan kom plötsligt utan att du haft ont innan så är det klart du blir orolig! Skönt att den lilla sprattlade :)

Sen är det ju mycket som ska flyttas och växa i magen. Jag antar att det gör ont haha.

Hoppas du mår bättre nu!
    Jag läste i min barnbok innan som handlar om graviditet att just i vecka 16 så kan en väldans molvärk ta fart då bebis från vecka 16-20 växer jättemycket och behöver mer utrymme i livmodern. Jag är i vecka 16 och har haft molvärk idag till och från, försöker se det positivt, det växer :)
  • Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-07 13:44:36 följande:

hehe tack så mkt, den är jättefin  

Ahh vecka 18, du är lite längre gången än mig, så underbart med varje vecka som tickar på, känns ju som varje dag är värdefull. Har du fortfarande molvärk, växtvärk emellanåt? jag läste om en mamma på nätet som skrev att molvärken var hennes bästa vän, och på ett sätt så kan jag förstå henne, det växer ju. haft molvärk idag, men varje gång jag har det så ökar *äckelvarning* flytningarna, medans den tid jag inte har molvärk nästan inget. Men jag tror att i dom veckorna som vi är nu så växer det med raketfart och det borde ju märkas på ngt sätt :)

Ahh rul är verkligen något alldeles speciellt, nästan så man vill ha en sådan där apparat hemma så man kan kika in emellanåt, hahaha

ja vår lille sessa ska heta Soroya :)

V18 än iaf, bli nog flyttad ca 2 veckor vid rul, blivit flyttad 10-14 dagar med de andra barnen, så fått + innan äl t.o.m enligt de, händig är jag

Inte haft så mycket mllvärk nångång faktiskt, va med tösen bara, kände lite i förgår men inte mycket.

Jo men molvärk kan ju va positivt med, det är ju ett gott tecken, även om man få flytningar.

Åh ja hade gärna tittat o lyssna på hjärtat dagligen.

Åh vad fint o väldigt ovanligt, faktiskt aldrig hört det innan, kul med namn som inte är vanliga, kan ju bli mer problem typ "hur uttalas det?" typ.

Vi har en son som heter jax, med typ engelskt uttal men många uttalar det Jacks o tror han heter det
  • Snuttispluttis

Foglossning känns iaf för mig som överansträngningsvärk i korsryggen som strålar mot höfterna. Typ som att kroppen inte har muskler nog för att bära upp. Sen på nätterna värker det som om jag har legat jättelänge så är alldeles stel.

När jag hade halsbränna drack jag en del kolsyrat vatten istället för vanligt vatten. Och så undvika stora portioner och fet och stark mat.

Och vi kollade inte könet med första, men nu hoppas vi att knodden ska vilja visa :) Kändes konstigt med dottern att inte veta att hon var en tjej även fast hon var det. Att kalla henne för bebisen när hon var en färdig liten tjej så lång tid i magen. Men alla känner ju olika. Sen spelar det ingen roll vad det blir, vi blir lika glada oavsett kön så länge som knodden är frisk.

Svar på tråden BF Augusti 2016