• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Emmasofiabe

Ååååh jag kan inte vänta mer på att få kolla kön! Tycker det är jätteviktigt för mig för att kunna lära känna min bebis bättre i magen och kunna ta emot den på ett bättre sätt när det är dags haha men det kanske är bara jag :)

• Mika86

Jag tycker att det blir en annan känsla av att veta könet, varför vet jag inte.

Vi ska kolla igen

Även att vi visste sen rul att det va en flicka så när hon föddes 15 veckor senare så jag ändå han/honom flera gånger va kanske för att hon ha fyra äldre bröder

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-07 19:28:14 följande:
    V18 än iaf, bli nog flyttad ca 2 veckor vid rul, blivit flyttad 10-14 dagar med de andra barnen, så fått + innan äl t.o.m enligt de, händig är jag

Inte haft så mycket mllvärk nångång faktiskt, va med tösen bara, kände lite i förgår men inte mycket.

Jo men molvärk kan ju va positivt med, det är ju ett gott tecken, även om man få flytningar.

Åh ja hade gärna tittat o lyssna på hjärtat dagligen.

Åh vad fint o väldigt ovanligt, faktiskt aldrig hört det innan, kul med namn som inte är vanliga, kan ju bli mer problem typ "hur uttalas det?" typ.

Vi har en son som heter jax, med typ engelskt uttal men många uttalar det Jacks o tror han heter det
    haha jisses, vilken flytt 2 veckor!! jag har blivit flyttad fram och tillbax i 4 dagar typ, men sista ul,en så har det stannat vid samma datum, får se på rul sedan om det ändras igen, hahaha som ett lotteri , Bingo!! haha

ahh, jag har haft molvärk till och från hela tiden men nu är det lugnare ikväll, kom just hem efter att ha deltagit på ett event som berörde mig väldigt mycket.
     haha jag hade gärna åxå lyssnat men helst titta på henne..

Tack så mycket ang namnet, jag älskar det. Tog det från en film, som fick mig att gråta som ett barn, men berörde mig in i själen, så jag sa til min man, hon ska heta Soroya, han frågade mig varför...så jag satte på filmen och han grät han med, sedan var vi helt eniga :)

Min man är inte svensk så vi ville ha ett namn som funkar här men ändå har inslag från hans land, hon kommer ha mitt efternamn som är helsvenskt.

jax tycker jag var riktigt coolt :)
    Snuttispluttis skrev 2016-03-07 20:24:03 följande:

Foglossning känns iaf för mig som överansträngningsvärk i korsryggen som strålar mot höfterna. Typ som att kroppen inte har muskler nog för att bära upp. Sen på nätterna värker det som om jag har legat jättelänge så är alldeles stel.

När jag hade halsbränna drack jag en del kolsyrat vatten istället för vanligt vatten. Och så undvika stora portioner och fet och stark mat.

Och vi kollade inte könet med första, men nu hoppas vi att knodden ska vilja visa :) Kändes konstigt med dottern att inte veta att hon var en tjej även fast hon var det. Att kalla henne för bebisen när hon var en färdig liten tjej så lång tid i magen. Men alla känner ju olika. Sen spelar det ingen roll vad det blir, vi blir lika glada oavsett kön så länge som knodden är frisk.

Hmm, då har jag nog sluppit foglossning tack och lov, hoppas det håller i sig att jag slipper och att du snart mår bättre.
    Emmasofiabe skrev 2016-03-07 20:35:18 följande:

Ååååh jag kan inte vänta mer på att få kolla kön! Tycker det är jätteviktigt för mig för att kunna lära känna min bebis bättre i magen och kunna ta emot den på ett bättre sätt när det är dags haha men det kanske är bara jag :)

Ja för mig är det också ett sätt att få en idenditet på bebisen när jag vet vad det blir, man kan vänja sig lite, förbereda mer praktiskt osv, mina barn kan vänja sig vid känslan av att få en lilllasyster :)
  • anlili

Halsbrännan klarar jag oftast med novalucol (fast jag får mer magkatarr än halsbränna). När det inte hjälper kör jag omeprazol. Är det väldigt lindrigt brukar det hjälpa att äta en Risifrutti.

Jag vill veta könet för att jag får lättare att relatera till bebisen om jag kan säga hon eller han istället för den eller hen. Och för att jag tycker att det är svårt med namn och vill slippa komma på både pojk- och flicknamn...

• HJohannesson

Jag har förstått att de flesta tittar vad det blir för kön :) är väl jag som är gammaldags haha.

Det klart det hade vart mysigt att få veta vad det är för liten krabat därinne men det får jag ju veta snart ändå :) 20 veckor till är inte så lång tid, jag har redan väntat så många år på att få träffa mitt barn så det känns överkomligt att vänta lite till.

Ang halsbränna har jag ingen, än så länge... Så jag har tyvärr inga tips.

Ang foglossning så tycker jag det känns som om ryggen ska gå av på mitten alt att hela mitt bäcken ska lossna från kroppen. Det är verkligen skit att ha. Trodde jag skulle slippa, men men. De dagar jag jobbar är det 10 ggr värre. Ska bara jobba 15 veckor till haha.

• Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-07 21:58:46 följande:

haha jisses, vilken flytt 2 veckor!! jag har blivit flyttad fram och tillbax i 4 dagar typ, men sista ul,en så har det stannat vid samma datum, får se på rul sedan om det ändras igen, hahaha som ett lotteri , Bingo!! haha

ahh, jag har haft molvärk till och från hela tiden men nu är det lugnare ikväll, kom just hem efter att ha deltagit på ett event som berörde mig väldigt mycket.

haha jag hade gärna åxå lyssnat men helst titta på henne..

Tack så mycket ang namnet, jag älskar det. Tog det från en film, som fick mig att gråta som ett barn, men berörde mig in i själen, så jag sa til min man, hon ska heta Soroya, han frågade mig varför...så jag satte på filmen och han grät han med, sedan var vi helt eniga :)

Min man är inte svensk så vi ville ha ett namn som funkar här men ändå har inslag från hans land, hon kommer ha mitt efternamn som är helsvenskt.

jax tycker jag var riktigt coolt :)Hmm, då har jag nog sluppit foglossning tack och lov, hoppas det håller i sig att jag slipper och att du snart mår bättre.Ja för mig är det också ett sätt att få en idenditet på bebisen när jag vet vad det blir, man kan vänja sig lite, förbereda mer praktiskt osv, mina barn kan vänja sig vid känslan av att få en lilllasyster :)

Jo fast man är van nu, sen ha de kommit innan bf med, alla läkarna på neo blev chockade av tösens storlek i v 35 o höll med mig att hon nog va v 37 istället.så räkna jag efter rul så slipper jag ha över tiden.

Skönt att det är lugnare iaf, är ju inte jätte kul med molvärk trots att det ändå är positiv smärta.

Haha då va ju namnet helt klart givet o klockrent.

Skönt att namnet funkar även på hans sida ju.

Håller med om könet med, det är faktiskt roligt att göra vagnen o sängen i "rätt" färg med, älskade att få gå i Ullared o behöva köpa bebiskläder, inte bara för att man ville utn verkligen behövde
  • Nmg

När jag har halsbränna äter jag naturell youghurt och en skorpa

• Anonym (Malin)

Har jag lindrig halsbränna brukar banan fungera! :)

Jag har molvärk dagligen, är i v 17 nu, känns som det aldrig kommer släppa men och andra sidan börjar man vänja sig vid den också.

Jag köpte en sån där hjärtdoppler, vet att det finns delade meningar med en sån, men för mig fungerar den bra, har lyssnat på hjärtat två gånger och det är skönt med en bekräftelse när man inte fått gjort nåt ultraljud. :)

• Serah

Har haft turen att slippa halsbränna. Så inga tips från mig tyvärr.

I 15+0 idag! Men! Inga rörelser än. Blir tokig! Nojar och har mig! Men jag har molvärk så jag intalar mig att det är bra i magen. Men hela 4 veckor till rul! :( känner jag inga rörelser snart blir jag galen. Tror jag känt nåt men blir osäker direkt eftersom det inte är ofta det händer.

Har ju känt med mina andra barn vid denna vecka, kanske inte första men tvåan och trean iaf :p

Ang kön kommer vi ta reda på det. Lättare att knyta an, hitta namn men också lättare för barnen att förstå, tror jag.

• Mulan91
    HJohannesson skrev 2016-03-07 15:48:51 följande:

Haha orka alla skräckhistorier. Men det känns som om folk har ett väldigt behov av att berätta värsta tänkbara scenario. Men det är bara att nicka utan att lyssna.

Varför vill man berätta hur enormt ont det gör att föda barn eller berätta om att man sprack från naveln till nacken. Berätta det gärna, men inte för ngn som är gravid kanske. Suck.

Jag får höra att jag kollar upp för mycket (på nätet) och oroar mig. Vad fasen, det är första barnet. Klart jag tycker allt är konstigt. Det kan jag sakna lite stöd i.

Är det någon här inne förutom jag som inte ska kolla könet ?

Jag ska inte heller ta reda på könet! :) tog reda på första barnets kön, den här gången vill jag inte det. Spännande! :)
Svar på tråden BF Augusti 2016