• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • skattenmust
    LillanMa skrev 2016-03-06 17:04:39 följande:

Man kan som sagt inte lägga sig på soffan i 9 månader! Livet fortsätter som vanligt trots man är gravid, det har det gjort i många generationer.. Jag handlar dagligen, bär kassar osv... min son på 8 år kommer springade emot mig efter skolan och hoppar upp i famnen... det är ingen sjukdom att vara gravid, visst att kroppen kan säga ifrån, men då får man vila då! Min kropp har sagt ifrån skidåkningen men då får man hitta andra sätt att röra sig på.

Oj, skulle min 8 åring hoppa upp i famnen på mig så hade jag nog sagt ifrån, inte bara för bebis utan för min egen rygg. I övrigt så har du ju rätt in det du säjer.
    När jag fick mina mf så sa inte kroppen ifrån alls, utan jag började blöda kraftigt, så svårt för mig att veta riktigt. Men tack för ödmjukt svar.
  • Anonym (Bara anonym)

Skattenmust:

Nej kanske inte sex missfall men har som de flesta andra fått ett eller flera och jag förstår, det är inte roligt. Men du kan inte göra något åt det förutom att ta hand om dig själv genom att må så bra du kan både psykiskt och fysiskt. Alltså, rör på dig, ät o må gott så mår bebis bra. Vila när du är trött. Lyssna på kroppen!

Blir det missfall så händer det av en anledning, händer det mer än tre ggr så ska man kolla upp vad som är fel. Försök att inte oroa dig, då mår bebis bäst Och du

Det kommer att gå bra ska du se! Kram

• LillanMa

Jag har ingen erfarenhet av missfall men det handlar väl sällan om att man inte lyssnat på kroppen eller att man gjort något fel själv, det är väl ingen man kan förebygga eller undvika med att göra rätt eller fel? Blir det ett missfall så beror det väl på att det är fel på fostret. Rätta mig om jag är helt ute och cyklar? Jag har som sagt inte nån som helst koll på det. Visst att man får vara orolig men man mår nog inte bra i långa loppet av att fundera och analysera sönder allt man "får eller inte får" göra. Och visst min rygg tar stryk av hoppandet, både som gravid och icke gravid, men han är ju rätt söt när han kommer så det är svårt att stå emot ;)

• anlili
    skattenmust skrev 2016-03-06 14:29:45 följande:

Hej alla,

Nu är jag hemma igen efter en usk och ul, Cervix var sluten, lång och hård så ingen påverkan på den :)

Dessutom så utbrast läkaren, Oj vilken livlig bebis, jätteaktiv ju!! hahahah

Nu känner jag mig mer avslappnad :)

Skönt att höra att allt såg bra ut! Hade de någon förklaring till trycket du har känt då?
  • skattenmust
    LillanMa skrev 2016-03-06 17:55:25 följande:

Jag har ingen erfarenhet av missfall men det handlar väl sällan om att man inte lyssnat på kroppen eller att man gjort något fel själv, det är väl ingen man kan förebygga eller undvika med att göra rätt eller fel? Blir det ett missfall så beror det väl på att det är fel på fostret. Rätta mig om jag är helt ute och cyklar? Jag har som sagt inte nån som helst koll på det. Visst att man får vara orolig men man mår nog inte bra i långa loppet av att fundera och analysera sönder allt man "får eller inte får" göra. Och visst min rygg tar stryk av hoppandet, både som gravid och icke gravid, men han är ju rätt söt när han kommer så det är svårt att stå emot ;)

Oavsett varför man får missfall...så gör det ont in i själen varje gång....
    Anonym (Bara anonym) skrev 2016-03-06 17:50:48 följande:

Skattenmust:

Nej kanske inte sex missfall men har som de flesta andra fått ett eller flera och jag förstår, det är inte roligt. Men du kan inte göra något åt det förutom att ta hand om dig själv genom att må så bra du kan både psykiskt och fysiskt. Alltså, rör på dig, ät o må gott så mår bebis bra. Vila när du är trött. Lyssna på kroppen!

Blir det missfall så händer det av en anledning, händer det mer än tre ggr så ska man kolla upp vad som är fel. Försök att inte oroa dig, då mår bebis bäst Och du

Det kommer att gå bra ska du se! Kram

Tack så mycket {#emotions_dlg.flower} Kram
    anlili skrev 2016-03-06 17:58:03 följande:
    Skönt att höra att allt såg bra ut! Hade de någon förklaring till trycket du har känt då?
    Tusen tack Hjärta näe dom visste faktiskt inte alls varför, mer än att det kanske växer på snabbt nu så det drar och trycker lite överallt :)
  • Josefineq

Nej Gud!!! Du ska säga precis som du känner!! Bry dig inte om vad andra säger. Jag förstår precis hur du känner och jag är själv lika orolig hela tiden, varje dag, varje timme!! Kämpa!

skattenmust skrev 2016-03-06 17:36:39 följande:

Till er andra, vad det gäller vikt, risk osv så undrade jag mest hur ni andra ställer er till dessa saker,då man hör olika hela tiden. Tycker att jag lever normalt även om jag är orolig, Men jag ska inte lasta ngn mer med min oro nu.

• Serah
    skattenmust skrev 2016-03-06 17:36:39 följande:

Till er andra, vad det gäller vikt, risk osv så undrade jag mest hur ni andra ställer er till dessa saker,då man hör olika hela tiden. Tycker att jag lever normalt även om jag är orolig, Men jag ska inte lasta ngn mer med min oro nu.

Har läst senaste dagarna men inte haft tid att skriva.

Klart som attan att du ska beklaga och berätta din oro! Det är ju en av anledningarna till att tråden finns! Iaf enligt mitt tycke.

Och du med din bakgrund så har jag full förståelse för hur orolig du är. Jag skulle vara lika, jag med.

Jag oroar mig själv för massor med saker. Känner ju fortfarande inga rörelser. Jag kanske har känt nån buff men jag är inte helt säker.

Just idag fick de äldsta barnen veta att de ska få ett syskon till. Just för äldsta utbrast i morse och frågade om jag var gravid. Så då berättade vi. Men oron att nåt ska gå fel finns ju hela tiden till barnet är ute. Då oroar man sig istället för annat :p

Jag bär minstingen, han väger ca 10kg och jag kommer bära honom så länge jag känner att min rygg/ kropp orkar. Sen är väl risk för framfall som kan bli om man bär för tungt?

Herregud, jag var ju typ gravid nyss och har redan glömt allt haha
  • Snuttispluttis

Dottern har börjat ställa sig upp och gå mot allt så här finns ingen tid att sitta på fl när hon är vaken längre. Har börjat då mer och mer foglossning och med ett par oroliga nätter för dottern har inte energin funnits att skriva när hon har sovit på dan heller (då har jag också sovit).

Lite orolig för hur foglossningen ska utvecklas, men det är väl bara att se. Sen hade jag typ konstant sd när jag låg och vilade förut idag, men tror att det berodde på megafull blåsa. Sjukt stor livmodern är nu så nu har jag känt den från utsidan också :)

Annars har jag känt första buffen/sparken när jag hade handen på magen. Magiskt hörni! :D

• skattenmust
    Josefineq skrev 2016-03-06 20:19:26 följande:

Nej Gud!!! Du ska säga precis som du känner!! Bry dig inte om vad andra säger. Jag förstår precis hur du känner och jag är själv lika orolig hela tiden, varje dag, varje timme!! Kämpa!

Nu fick du mina hormoner att svalla över i tårar..jag vände mig till denna tråden då jag hoppades på att finna andra i samma situation med liknande funderingar.
    När min lilla dotter dog för 2 år sedan så lamslog det inte bara mig utan mina 2 barn...Så när jag frågade min lille här hemma nu innan kub, vad tror du att det är i mammas mage? en pojke eller flicka?
    han svarade mig- Mamma jag vill gärna ha en lillasyster, så en flicka...men min andra syster dog så det kanske är bättre med en pojke så bebisen får stanna denna gången, jag brast ut i storgråt....åkte iväg på kub och det är en liten tjej , som jag nu ikväll har känt puffa rejält {#emotions_dlg.flower}
  • skattenmust
    Serah skrev 2016-03-06 20:27:20 följande:
    Har läst senaste dagarna men inte haft tid att skriva.

Klart som attan att du ska beklaga och berätta din oro! Det är ju en av anledningarna till att tråden finns! Iaf enligt mitt tycke.

Och du med din bakgrund så har jag full förståelse för hur orolig du är. Jag skulle vara lika, jag med.

Jag oroar mig själv för massor med saker. Känner ju fortfarande inga rörelser. Jag kanske har känt nån buff men jag är inte helt säker.

Just idag fick de äldsta barnen veta att de ska få ett syskon till. Just för äldsta utbrast i morse och frågade om jag var gravid. Så då berättade vi. Men oron att nåt ska gå fel finns ju hela tiden till barnet är ute. Då oroar man sig istället för annat :p

Jag bär minstingen, han väger ca 10kg och jag kommer bära honom så länge jag känner att min rygg/ kropp orkar. Sen är väl risk för framfall som kan bli om man bär för tungt?

Herregud, jag var ju typ gravid nyss och har redan glömt allt haha
    Tack så mycket, ja det var lite så jag kände när jag anslöt mig till gruppen, var med i en annan grupp för 6 år sedan där vi tjejer blev så tighta att vi följdes åt ända fram tills förlossningen och vissa har jag blivit såpass bra vän med att vi har kontakt privat än idag :)

Jag har känt lillan nu ikväll, funderar på om ev förstoppning kan dämpa kännigar av stötar osv från liten..
    Jag har ju 2 barn men lider av minnesförlust så jag kommer dessvärre inte ihåg riktigt hur det var med min minsta...

Haha min syster bar också på sin lilla som vägde 11 kg när hon blev gravid ;)
    Snuttispluttis skrev 2016-03-06 21:07:20 följande:

Dottern har börjat ställa sig upp och gå mot allt så här finns ingen tid att sitta på fl när hon är vaken längre. Har börjat då mer och mer foglossning och med ett par oroliga nätter för dottern har inte energin funnits att skriva när hon har sovit på dan heller (då har jag också sovit).

Lite orolig för hur foglossningen ska utvecklas, men det är väl bara att se. Sen hade jag typ konstant sd när jag låg och vilade förut idag, men tror att det berodde på megafull blåsa. Sjukt stor livmodern är nu så nu har jag känt den från utsidan också :)

Annars har jag känt första buffen/sparken när jag hade handen på magen. Magiskt hörni! :D

Det är verkligen helt magiskt att känna hur dom små puttar, det blir på något sätt en bekräftelse varje gång på att det faktiskt är något där :)
    Hur märker man av foglossning?? jag får bara sd när jag är riktigt arg, hahaha
Svar på tråden BF Augusti 2016