• Mulan91

BF Augusti 2016

Kela1981 skrev 2016-08-19 06:07:34 följande:

I natt kom hon!

01:53 föddes en 3100g tung och 49 cm lång flicka.

När vi kom in så var jag bara öppen 2 cm men fick stanna ändå pga mina onda värkar.

Fick hjälp med lustgas men det var nog mer en distraktion än ett bedövningsmedel. Mina värkar kom med noll förvarning så jag hann liksom inte parera med gasen så att det hjälpte fullt ut.

Från 2 cm till 5 cm öppen gick på en timme och sen fick jag lovat Eda. Å herregud! Den som uppfann edan är min absoluta favorit på hela jorden XD

Kunde till och med slumra en liten stund :)

Efter typ en timme så tog dom hål på hinnorna för då hade värkarna minskat i antal och styrka.

Pang sa det och det drog igång med full styrka. Efter 40 min krystande med glesa värkar var hon ute vår prinsessa.

Fick en grad 2 ruptur både invändigt och utvändigt så dom sydde ganska länge och undersökte noga så dom inte skulle missa något.

Tydligen så var vi fyra stycken som födde exakt samtidigt så den bm jag haft hela kvällen hamnade i ett annat rum och jag fick ny usk och bm men det gjorde verkligen ingenting. Alla var så himla kära :)

Sen visade det sig också att om man haft kronisk förstoppning hela sitt liv så är man lite extra bad ass på att krysta XD

Åh grattis Kela!! :) vad kul! Jag kände likadant med lustgas, att den mer distraherade en från värkarna, inte att den egentligen bedövade.. Men Gud va kul :) grattis igen!
  • Mulan91
    DigiC skrev 2016-08-19 11:25:58 följande:

Grattis!!! 

kan passa på att säga att edan inte hjälper mot smärtan man får av krystvärkarna, så tror absolut att du hade klarat det finfint utan den ;) men skönt att du fick den i öppningsskedet, gav dig nog extra styrka inför finalen! 

Inte :o jag fick knappt ont av att krysta, trodde det var pga EDAn !
  • Mulan91
    Moorii skrev 2016-08-19 11:54:46 följande:

Hmm, samma här? Kände knappt att krystvärkarna kom, de fick nästan berätta för mig att jag hade en! Hade inte ont alls, även fast jag kände att huvudet var på väg ut, sjuk känsla. Innan det var dags att krysta däremot, så kände jag av trycket neråt rätt rejält. Kanske är delvis adrenalin som gör att man inte känner lika mycket?

Flummigt haha! Jag kände att jag behövde skita xD och så trycktes bebben ut utan smärta. Men det var läskigt minns jag och som du beskriver så kände jag också bebisens huvud sådär!
  • Mulan91
    Nmg skrev 2016-08-19 11:16:17 följande:

Var på sista Bm besöket idag, allt såg bra ut, har gått upp 11kg sen inskrivningen , har aldrig Vägt så här mycket i hela i mitt liv. Usch.

6 dagar kvar till bf nu.

Jag har mitt sista inbokat nästa fredag, en dag innan BF. Har gått upp 14 kg haha so don't feel bad! Är glad för bebisen har fixerat sig trots att jag e omföderska så förhoppningsvis sker nåt inom de närmsta dagarna! :)
  • Mulan91

Men va skönt att du mår bättre hihi! Shit hade glömt bort det där med att kissa i duschen... Haha!

Hur stor vart lillan ? :)

• Mulan91

Jag är kvar än så länge :) BF nästa lördag 27/8..

Jag har inte känt av så mycket, lite mer förvärkar och så men inte som vissa beskrivit i tråden. Min foglossning är bättre av nån anledning. Bebisen har dock fixerat sig nu i dagarna trots att jag e omföderska så något är ju på G iaf. Har fått ett äckligt knäckande ljud i svanskotan när jag promenerar -.- haha kom ända sen fixeringen tror jag. Och har varit dålig i magen men d va sen en vecka tillbaka så d verkar inte va nåt... Är också lite orolig för hur det kmr sätta igång nu andra gången, BM varna mig att det förmodligen kommer att gå mycket snabbt så jag ska försöka ordna barnvakt o så , så fort värkarna sätter igång.

Min son började skolan i måndags och det har gått bra :) har inte bestämt än hur jag ska göra sen när bebisen kommer, vet att det sociala är superviktigt i början så vill nog helst stt han fortsätter att gå så får han träffa bebisen efter skolan varje dag. Just när jag e på sjukhuset så kmr han förmodligen vara med barnvakten, om inte hon tar på sig uppgiften att lämna honom i skolan, men känner att hon får bestämma det själv nu när hon ändå ställer upp trots jobb och eget barn :)

Blir nog bra om jag får va ensam med bebisen lite i början också, kmr vara slutkörd förmodligen och vill försöka få rutin på vardagen :)

• Mulan91
    Josefineq skrev 2016-08-20 00:11:16 följande:

Åh vad tråkigt!!! Då är det säkert länge kvar då.. Önskar att man kan få se ett tecken snart, att det är på g! Är så fruktansvärt tung nu. När jag blev gravid var jag väldigt smal. Fick genast problem med sköldkörteln och innan BM förstod det och jag fick medicin hade jag gått upp 10kg på ca 1,5 månader.. Nu har jag gått upp 27kg och kan knappt gå! Foglossning på detta också, så använder kryckor! Måtte bebisen komma snart. Längtar så efter bebis och ägandet av min egen kropp!

Oj men Gud va jobbigt :o låter som att kroppen tränar upp iaf inför förlossningen så det händer nog snart :) jag kan bli sådär spänd under nattetid av någon anledning. Magen blir stenhård länge och jag blir extra otymplig :/ men det gör inte ont. Nån gång har jag fått sammandragningar som gör ont, kallas det ändå sammandragningar då eller e det förvärkar? Det är så förvirrande haha. Längtar också som en galning :( kan inte ens tänka mig hur det blir om man går över tiden... Jag blir besviken varje morgon nu när jag vaknar -_-
  • Mulan91
    Hazel Grace skrev 2016-08-19 23:47:58 följande:

Grattis kela till bebisen!

Jag har kommit ner i varv och ikväll fick jag äntligen komma till bebis och sambos avdelning. Mina känslor har varit så splittrade och dessa dagar som skulle kretsat kring att lära känna bebis blev bara kaos. Jag fick inte föda fram honom, jag fick inte se honom förrän efter flera timmar och då en kortis eftersom jag var så snurrig. Jag kunde inte sova med honom på grund av slangar och snitt och jag kunde inte amma honom på grund av alla mediciner jag fick. Och inte nog med det så fick han i sig för dåligt med näring och syre och fick åka med sin pappa till en annan avdelning. Jag var ensam och helt förstörd. Men nu är jag med dom! Pallar inte tänka mer på att tömma kateter, ekg test och nålar i armarna. Nu är fokus på att återhämta från kejsarsnittet. Och den lille lille plutten <3

Du är stark !! Snart slipper du katetern och allt vad det är ska du se <3 hur mår bebben?
  • Mulan91

Gahh idag började jag få värkar/sammandragningar men de var väldigt oregelbundna, dock höll det på i flera timmar ... Började nästan hoppas men sen avtog dom :(((( haha jäkla skit.

• Mulan91

Minns att mina bröstvårtor blev alldeles såriga och ögonen vattnades typ när jag ammade min son... Smörjde o så och används amningsnapp till och från men det lindrade lite bara. Tillslut gick det hemska över, tror bröstvårtorna härdas helt enkelt haha.

Svar på tråden BF Augusti 2016