BF Augusti 2016
Segerhuva är att bebisen kommer ut med hinnorna runt sig, alltså vattnet gick aldrig förän han var ute ^^
Jo jag hade gärna fått ett UL... Får se om jag ringer på måndag...
Segerhuva är att bebisen kommer ut med hinnorna runt sig, alltså vattnet gick aldrig förän han var ute ^^
Jo jag hade gärna fått ett UL... Får se om jag ringer på måndag...
Kl 13.52 kom världens finaste Lillebror.
Jag har packat en medelstor träningsväska med en lång axelrem... Har försökt hålla packningen lätt så jag orkar bära den själv mellan bil och FL. Är säkert smidigare med resväska egentligen men känns konstigt på nåt sätt :P haha vad man får för sig. Det löser sig !
Ni som inte fått bebis än, hur mår ni? Här är det bra, lite sammandragningar men inget allvarligt, är ute och går varje dag för att fördriva tiden.
Har ganska mycket halsbränna speciellt på kvällarna jobbigt när jag inte kan ta nån tablett mot det då jag tag järntabletter på kvällen och de får man inte ta samtidigt.
Igår kände jag oxå hela dagen att nånting tryckte neråt typ mellan benen, kanske huvudet som börjar åka längre ner?det gjorde jätteont så jag fick stanna varje gång det blev Så.
Sen kändes det oxå som ett tryck "i bak" vet inte vad det kan ha varit heller.
I övrigt inget speciellt, vill ha bebis här nu!! Maken börjar jobba om några dagar kommer bli sååå tråkigt att vara själv, alla jag känner har börjat jobba oxå. 19 dagar till bf...
Åh vad jag känner med er som vill ha att bebisen ska komma NU! Jag är sjukt tavlan över att slippa va gravid. Bara att kunna plocka upp dotterns leksaker från golvet utan att behöva hämta andan i tio minuter efteråt.
Men... inte bara en dans på rosor efteråt heller. Har haft svårt att få lillan är ta bröstet och fått pumpa och flaskmata för att få i henne något. Igår hittade jag äntligen knepet som funkade och fick till två lyckade amningsomgångar. Bara för att vakna upp vid tre med bröst stora och hårda som meloner. Mjölken har runnit till ordentligt och det känns som jag ska sprängas. Inte en chans att hon lyckas få grepp om de här hårda klumparna. Så det blir att pumpa idag med...
Minns ni att jag berättade att svärmor alltid tjatat om att min bebis kommer va superstor? Han var 51cm lång och vägde 3520g, alltså precis enligt medel. Helt underbart lagom. Hon fortsätter tjata om hur stor han är, han är ju bara en liten plutt. Jag vet inte riktigt vad hon jämför med, för om han är stor skulle hon sett mig när jag föddes, vägde nästan ett kg mer än honom.
Jaa alltså det här med maten e hemsk tycker jag. Jag hår jämt och känner mig oroad för att jag inte får i mig tillräckligt men även om jag försöker så går det inte :|
Ja haha jag har läst vissa teorier att man måste äta 7 st färsk ananas. Men läst mycket om kvinnor som ätit normala mängder ananas och det funkat ändå. :P egentligen händer väl inget sålänge bebisen inte vill ut men hey det kan ju inte skada :) åt ananas tidigare i veckan och kände faktiskt lite värkar men sen försvann det -.-
Det ska vara färsk ananas, den på burk förlorar ämnet som behövs! :)
Ja färsk ananas är det som gäller :)
Tror att du kan sluta oroa dig Mulan. Bebisen är ju färdig nu och ska bara lägga på sig lite till så den får vad den behöver först och sen kommer vi mammor i andra hand :) Kroppen är rätt fiffig på det sättet <3
De här med bebisar som spyr. Min lilla tjej spyr konstant (och bajsar så jag vet att det kommer ner iallafall). Det är verkligen så jobbigt! :S vad jag än gör så spyr hon. Har hjälpt lite att amma henne när hon sitter upp men kommer fortfarande upp spya, men inte lika stora mängder. Kan inte heller ha på henne kläder för hon bara blir blöt och nerspydd hela tiden :( inte så skönt! Försökt rapa men ger inte direkt effekt.
Någon som har nåt tips eller trick att dela med sig av :D?