• Mulan91

BF Augusti 2016

Josefineq skrev 2016-08-22 06:49:27 följande:

Är så himla glad för nu har värkarna börjat! Haft värkar med ca 5 min mellanrum sedan 04 i morse... Hoppas inte det är falskt alarm :):)

Åh lycka till!! :)))
  • Mulan91

Nmg jag tror att det är du, jag, curlingmorsan (jag kan ha fel) och "jag hakar på" som är kvar. Eventuellt nån mer som inte står på BF listan :)

Ibland har jag också tyckt att ungen skakat till lite där inne xD antog att d va trångt och svårt att röra på sig för honom/henne.

Mina sammandragningar kommer också oftast av längre ansträngning men känns som att det var värst i lördags -_- sen har det varit rätt lugnt. Gahh. Väntan är olidlig!

Jobbigt med inskolningen, varför går den mindre bra?

• Mulan91
    Mal Mal skrev 2016-08-22 07:57:32 följande:

Jag smörjde inget före förlossningen.. Sprack lite och fick sy lite grann med alla tre. Inget som jag lidit av efteråt tack o lov!

Jag smörjde också bröstvårtorna med bröstmjölk, funkade bra för mig.. Med tvåan tog det ändå några veckor innan såren gav sig. Tack vare att jag har mkt mjölk kan jag amma ett bröst per amningstillfälle.. Det gör att ett bröst får vila lite mer, och denna gången lyckades jag därmed undvika sår.

Jag tror nog inte så mkt på det där med att smörja in där nere. Sist sket jag i det och fick någon enstaka bristning bara. Jag tror att man kan sabba balansen där nere om man håller på för mycket :P tänker att kroppen ändå är gjord för detta så den borde inte behöva så mycket hjälp på den fronten egentligen. Sen om man har problem med att man e torr o så är det ju en annan sak :)
  • Mulan91

Förlåt hallonpajen det var du och inte curlingmorsan som va kvar om jag kmr ihåg rätt nu :)

Jaa väntan är sjukt seg spec när vi nu är så få kvar haha!

Haha av allt detta prat om amning så drömde jag inatt om att jag fått min bebis som ville amma en massa xD

• Mulan91

Nmg

Mulan91

Jess06

Hallonpajen

"Jag hakar på!"

Vi är kvar :) av de som svarat än så länge hehe!

• Mulan91
    moen skrev 2016-08-23 06:43:26 följande:

Är ganska säker på stt jag fått mjölkstockning i högra bröstet under armen. Kul! Började med att det kändes som ett stort jäkla blåmärke. Satt och masserade inatt och kändes bättre efter det. Ammade nu och gjorde väldigt ont. Hugger från området och strålar ut till bröstvårtan. Någon med erfarenhet av mjölkstockning?

Usch jag fick jätte svår mjölkstockning med min första. Pratade med min BM om det nu senast, hon sa att man ska hålla bröstet varmt och amma mycket, också pumpa/mjölka ur bröstet. Hon sa att om jag skulle känna mig "sjuk" typ dåsig, seg, febrig så skulle jag ta två alvedon.

Kanske det funkar för dig :)
  • Mulan91
    Kela1981 skrev 2016-08-23 11:25:09 följande:

Tack snälla :)

Men tyvärr verkar det gå åt skogen redan. Fröken vill inte ta bröstet längre för hon vet ju att flaskan kommer sen och då behöver hon inte jobba lika mycket för maten :/ Fortsätter att erbjuda men det känns som ett dött lopp tyvärr.

Nån annan som upplevt att avslaget var ganska vattnigt första dagarna och att det sen kommit lite mer koncentrerat blod med lite klumpar i?

Har inte ont eller så förutom eftervärkar och allmänt öm där nere men det har kommit klumpar både igår och idag :/

Det där hände mig! Fortsätt envisas med bröstet! Ge inte upp än :) hade en liten jobbig period med min son men sen tog han bröstet ändå tillslut
  • Mulan91
    Nmg skrev 2016-08-23 16:50:18 följande:

Känns Som att hormonerna är på

Topp nu, kollade på junior Masterchef imorse och började nästan gråta när några av barnen åkte ut. Hahaha vem blir gråtmild av Masterchef?

Jag HAHAHAHA xD
  • Mulan91
    anlili skrev 2016-08-23 21:30:15 följande:

Fy fan, nu är det min tur att vara gnällig. Hade migrän fredag till måndag. I söndags fick jag feber och började må illa och framåt kvällen spydde jag. Mår fortfarande illa men spyr inte särskilt ofta och ingen diarre. Har ätit en halvliter yoghurt och en portion soppa sen i söndags och börjar bli helt jävla urlakad. Tror ju att det är magsjuka eller matförgiftning, men ingen annan i familjen har blivit dålig så nu börjar jag bli orolig att det är nån komplikation efter förlossningen. Typ infektion i livmodern eller nåt. Vet ni om det finns någon sådan komplikation som stämmer in på mina symptom?

Ring in och fråga! Alltid bäst. Men är ganska säker på att infektion leder till väldigt illa lukt och smärtor, har du sluppit det är det nog ingen fara men ring ändå! Du har ändå fött barn nyligen :) krya på dig!
Svar på tråden BF Augusti 2016