• Nmg

BF Augusti 2016

Några av värkarna jag har känns i korsryggen och nästan som att man måste gå och göra nr2. Har ni

Oxå haft så? Är man i "förstadiet" då?

• Nmg

Hmm ja det här kan nog inte vara krystvärkar har haft så sen 2 inatt.

Konstigt

moen skrev 2016-09-05 20:27:33 följande:

Kände bara så när krystvärkarna kom :O

• Nmg

Grattis!!! Blev det en tjej eller kille? Vilken tur att ni hann in!!

Åh jag se oxå fram emot tills det Är över!

Anonym (Jag hakar på!) skrev 2016-09-05 21:02:15 följande:

uppdatering från mig: jag fick något som jag tolkade som lite förvärkar i fredags natt, på tidig morgon var de supertäta men korta så förlossningen trodde det var latensfasen, och inte dags riktigt än. Kom överens om att komma in och kolla läget ändå. Ringde barnvakt och under tiden gjorde det mer och mer ont, men fortfarande alldeles för korta värkar. Skrek ändå i taxin och när jag kom in meddelade de att jag var helt öppen och bebisen på väg. Så hann precis in! Jätteglad att det gick så smidigt och bebisen kom alltså i lördags fm, med bara några få timmars förvarning.

hoppas verkligen det kommer igång för er som är kvar nu, låter ju som det p ådig nmg. Grattis till Mulan också!

Kan meddela att det känns så sjukt skönt i kroppen så här två dagar senae. Alltså väldigt öm och så men den där tunga trötta mensiga känslan är bortblåst. Underbart! Snart är ni alla där.Kämpa på!

• Nmg

Uppdatering, ingen bebis, ca 12 min mellan värkarna som gör sjukt ont, de varar i 60-90 sekunder. Vaknat 20 ggr inatt hittills (räknade tidslagen som jag antecknat i tel) är helt slut, hållt på ett dygn nu, även fast det lugnade sig lite på FM igår. Är det ens nån idé att ringa fl för att kolla om det hänt nåt sen igår? Det ör ju långt mellan värkarna men gör så grymt ont. Vet inte om jag ska behålla maken hemma från jobbet idag oxå som sällskap. Får andas mig genom värkarna, de är längre nu än igår.

• Nmg

Tror att det bara är Du och jag kvar nu. Men jag känner något i alla fall men det könns

Väldigt segt. Ditt kanske

Säger poff och kommer igång

Mrs.Brightside skrev 2016-09-06 11:48:07 följande:

Är det bara jag kvar nu som inte känner något? Haha :)

• Nmg

Hej på dig! Kul att höra från dig! Skönt att allt gått bra och helt otroligt att du klarade det bra utan epidural! Bra jobbat. Förstår att det inte känns så

Roligt med brösten som är Såriga, ryser bara jag tänker på det för så blev det för mig sist också.

Oj du va alltså så öppen när du kom in, tänk om det kunde vara så för mig oxå! Jag har väntat med att ringa till fl för jag är så less nu på att bli hemskickad efter varje lovad igpngsättning, kontroll mm. Jag vill inte åka in dit nå mer och bli hemskickad!

Väntar nu på att maken ska komma hem, han gick iväg en stund, när jag kommer ska jag ringa fl och berätta hur det ligger till och att det varit massor av blodblandade grejer här på FM, äckligt usch. Ska

Även fråga om jag kan få nån tablett så jag kan sova har knappt sovit på 3 dygn och imorse kände jag bara hur less jag va och ont jag hade så jag började gråta som ett barn.

Stort grattis till dig igen och va skönt att slippa vara gravid haha!!

Mulan91 skrev 2016-09-06 13:24:14 följande:

Svårt att få en ledig stund för o skriva men har läst :)

Grattis anonym och heja Nmg äntligen är det på G! Jag tycker man ska lyssna på sin kropp, alla är så olika. Kanske du e mer öppen än vad de tror!

Jag ringde in och de sa till mig att vila hemma innan det sätter igång ordentligt. La mig ner och vilade och mina värkar fortsatte. Kände på mig att det faktiskt var dags och började ordna med barnvakt och packa det sista.

En timme efter att jag pratat med förlossningen första gången så ringde jag in igen och sa att jag kmr behöva komma in snart. Värkarna är hanterbara men ökar i intensivitet.

Så runt kl 19 skrevs jag in när de hade kollat barnets hjärtljud, mina värkar och blodtryck osv. De kollade och jag var öppen 7 cm redan.

Körde på TENS (som var helt ok inget spec) och lustgas hela vägen och valde att föda stående på knäna med kroppen lutad över sängen som de hade höjt. Kändes bra faktiskt men Gud va ont det gjorde att krysta utan epidural haha trodde jag skulle dö. Så 3 timmar efter jag skrevs in så föddes vår son :) fick sy lite så nu är man öm haha. Jäkla eftervärkar shit dom e jobbiga!

Min son är nu knappt två dygn gammal och ligger klistrad på mina bröst som är helt ömma och nästan såriga :( de sa att han kommer att fortsätta tills mjölken rinner till. Gah haha knappt sovit för att han bara vill amma ! Men e så glad att han äntligen är här ! Vilken befrielse att inte vara gravid längre!

Lycka till ni som är kvar :)

PS tror läkarna räknar fel ibland, min son va 50 cm och 3,5 kg fastän jag gått över tiden! Tror faktiskt han var fel beräknad för annars hade han ju varit pytteliten på BF!

• Nmg

Tack tjejer för era svar! Är nu på väg hem från förlossningen, de satte ctg kurva men hon sa att värkarna var oregelbundna forfarande men att de höll i sig länge när de kom (inte konstigt att man haft så ont) sen så kände hon på tappen, hon sa att den va mjuk och lite mer i mitten men ändå mer bakåtlutad än framåt så de va svårt att säga om jag var öppen nånting det skulle lika gärna kunna vara öppen 2-3 cm. Fick en sovdos som jag ska ta för jag har inte sovit på snart 3 dygn,

Det skulle hjälpa livmodern slappna av lite eftersom de bara "står och tuggar " nu och kommer inte framåt. Så

Förhoppningsvis kanske det drar igång mer efter att den fått vila. Annars är det

Väl bara att invänta igångsättning fredag morgon.

Hur var det för dig mrs brightside skulle du få

Igpngsättning nästa vecka?

• Nmg

I det här Läget hade jag hellre inte "kommit

Igång" och Väntat till fredag. Värkarna känns väldigt Förgäves och gör så fruktansvärt ont. Satt och grät nyss för det gjorde så ont så jag vet inte vart jag ska ta vägen när de kommer. Känns omänskligt att

Man ska behöva ha ont i 2 dygn utan att

Mer har hänt. Jag vill ha Eda nu!!! Hur ska man orka

Ännu en dag imorgon Med detta.. Tagit tabletterna nu

Få se om de blir nån skillnad. Hoppas du

Kommer igång själv och att det går snabbt annars kan du ju lika gärna vänta till måndag om det ska vara så här segt. Bf +12 idag och sååå segt. Känns inte roligt alls.

Mrs.Brightside skrev 2016-09-06 22:01:09 följande:

Oj du är verkligen på g. Jag har igångsättning på måndag. Tappat allt hopp om att det ska ske innan... Men heja dig! Och skönt att få sova

• Nmg

Förstår att du är trött, men tänk att idag är det över, och det kommer gå bra med kejsarsnitt oxå! Vad spännande att få träffa bebisen!!!

jess06 skrev 2016-09-07 06:26:55 följande:

Än så länge är jag också gravid. Dom har försökt sätta igång mig i snart ett dygn men det går inte. Det är ovanligt men tydligen så händer det att förlossningar inte går att sätta igång. Eftersom man försökte sätta igång mig på bf +1 och höll på i sex dagar utan framgång och att jag inte alls mognat veckan där emellan så vill dom inte försöka i mer än ett dygn. Det blir kejsarsnitt idag. Känner mig helt slut, har knappt sovit något alls och har haft sjukt ont av denna ballong dom använder sig av. Det var precis så dom fick in den så det är inte så konstigt egentligen.

Jag hejjar på er som är kvar, det är tufft nu. Trodde aldrig jag skulle gå över 15 dagar!

• Nmg

Först började värkarna tätna så jag Tänkte shit va dåligt att jag tog tabletterna nu! Men sen tänkte jag att jag försöker sova i alla fall,'somnade ganska fort kan jag säga. Vaknade 1 gång vid 4:30 av en värk

Men lyckades somna om. Sen vakna jag vid 7:30 med fler Värkar så det är väl bara att börja klocka igen, vill inte ha 15 min mellan värkarna igen det har varit en pina i 2 dygn!! Det var 2Alvedon, en sömntablett och en morfintablett. Kommer tyvärr inte ihåg va de hette fick allt i en plastburk. Nu är der ju Max 4 dagar kvar dig innan de sätter igång, visst könns det ändå bra med ett datum Även om Väntan Är Lång?

Mrs.Brightside skrev 2016-09-07 06:08:41 följande:

Oj vad jobbigt :( sov du något på tabletterna? Jag hoppas att du fick göra det! Vad va de för tabletter? Vad hette dom? Hoppas du fått sova och att det drar igång på riktigt idag nu!

Svar på tråden BF Augusti 2016