• Nmg

BF Augusti 2016

Men vad jobbigt att igångsättningen inte funkade, som att det inte är tillräckligt jobbigt redan.. Hoppas det hänt nåt mer innan fredag!

jess06 skrev 2016-08-31 19:13:39 följande:

Verkar som att vi är några st som får September bebisar. Grattis hallonpajen!

Är på bf +8 idag. De försökte ju sätta igång mig men det gick inte. Man testade 3 omgångar med Misodel inlägg och en omgång med ballong, trots detta var min tapp 3cm (men framåtriktad och mjuk) och jag var bara öppen 1,5cm. Jag ska på koll på Fredag för att se om något mer hänt så man kanske kan sätta dropp eller ta hinnorna, annars blir nästa koll efter det på Tisdag och om inget hänt då heller lutar det mot snitt. Har aldrig hört talas om att man misslyckats med en igångsättning, verkar inte som att min kropp fattar att jag ska föda barn ens.

• Nmg

Ja det verkar vara vi kvar nu och jag hoppas som dig att vi slipper kontrollen på måndag.

Hag vet faktiskt inte hur jag ska stå ut till måndag, på måndag kommer jag vara i bf+ 10. Usch. Jag har oxå bebisen väldigt långt ner fattar inte heller jur långt ner den kan komma. Idag var jag ute och gick en stund ( läkarens rekommendation)!gick bra ett tag sen fick jag sååå ont där nere verkligen som att huvudet ärmellan benen nu.

Anonym (Jag hakar på!) skrev 2016-08-31 18:47:24 följande:

GRATTIS hallonpajen, så underbart!

Nmg och Mulan, det är ju lite festligt alltså: även jag har UL-koll på måndag. Då är det vi alla tre då. Hoppas våra bebisar kommit innan dess?!

Jag har idag skurat tvättmaskinen, städat bland dvd:er, planerat om två blommor, städat och skurat badrumsskåp och kring skötbordet. Och vilat lite. Känner mig rätt manisk men gör lite vad som helst för att släppa fokus på denna eviga eviga väntan. Jag som bara är på BF+1 idag men känner mig som att jag gått över 2 v redan eftersom barnmorskorna sagt att jag kanske inte ens går tiden ut eftersom den ligger så lågt. Och nu är den ännu längre ner! Jag kan inte böja mig framåt alls eller knappt gå. Hur långt ner kan den åka innan den börjar trilla ut liksom?

Hann även med att vila lite och äta choklad i sängen idag, det kan jag rekommendera.

Hoppas nu att vi alla tre får värkar ikväll.

• Nmg

Jag tänker kräva ihångsättning under nästa vecka, har blivit sååå besviken 2 ggr nu på samba vecka när man kommer in med tron att man ska få ta med dig bebis hem och det slutar med att man åker hem utan. Börjar nästan bli deprimerad av detta.

• Nmg

Ja visst är det tråkigt med sysslorna jag slipper visserligen pka och hämta barn men det är

Så tråkigt när man inte har orken.

Inatt har jag sovit dåligt, haft ont! Vet inte vad det är

För Nåt heller, inga värkar men det drar ich gör ont på magens nedre del och sidorna ner till

Ljumskarna. Fattar ingenting.

Mulan91 skrev 2016-09-01 07:16:58 följande:

Jag visste inte heller att man kunde misslyckas med igångsättning.. Man lär sig saker i den här tråden!

Mrs brightside jag har UL på mvc men förlossning e planerad på SÖS..

Nmg jag förstår dig, tror du blir igångsatt hursomhelst med tanke på hur långt du kmr vara gången nästa vecka. Det ska nog gå bra! Hoppas du slipper!

Jag e ba trött på allt just nu. Och mina "uppgifter" i hushållet ger mig sån megaångest. Orkar inte springa (åka kommunalt i över en timme) och hämta på dagis, handla och laga mat för en familj just nu men det är vad som förväntas av mig :( min ork e borta hur länge ska man gå runt så här?

• Nmg

Förstår precis! Känner mig oxå handikappad när man måste ha hjälp att handla osv. Usch va tråkigt det är.

Mulan91 skrev 2016-09-01 11:20:28 följande:

Tack tjejer skönt att ni fattar grejen :( känner mig som en gnällkärring och mes som inte pallar! Min sambo hinner inte hämta men hans pappa har snällt erbjudit att fixa det så jag ska slippa... Men d e väl nån stolthetsgrej ivägen jag vet inte.. Ska försöka säga hur jag mår men man känner sig så handikappad och som att man inte duger nåt till längre gah!

Nmg det drar i mina ljumskar också, jätte obehagligt!

• Nmg

Håller med, Bakade kakor idag och de flöt ihop så Jag började gråta och sen tänkte jag på min man som får äta lunch med kollegor och jag sitter hemma och äter ensam dag efter dag då kom några tårar oxå. Haha känns som man kommit till slutet nu. Hoppas det sätter igång för oss snart!

Mulan91 skrev 2016-09-01 13:04:56 följande:

Jag misstänker att hormonerna håller på och spökar ordentligt :o grinar hursomhelst nu! Jag gråter typ aldrig annars

• Nmg

Visst är det lustigt att så

Många ska på koll på måndag tänk om vi alla skulle få bebisarna samma dag, nästan lite kusligt!

Jag ör oxå oroad över igågsättnig men jag tänker att nästa vecka så

Måste ju kroppen ha mognat lite till så jag utgår ifrån att det kommer gå bra! ska du oxå

På UL på måndag?

Anonym (Jag hakar på!) skrev 2016-09-01 15:27:14 följande:

Så är vi fem kvar nu? FÖrsöker skaffa lite koll här:

Nmg

Mulan

Jag

Jess06

Mrs Brightside?

och av oss fem har fyra UL-koll på måndag? Otroligt lustigt sammanträffande! När hade Jess och Brightside BF?

Fattar att du tänker kräva igångsättning nästa vecka nmg, hoppas det blir som du önskar. Jag är själv rädd för igångsättning eftersom jag läst att det kan ta flera dygn och så måste jag ju föda själv, har ingen barnvakt så länge. Det skrämmer mig massor att kanske tvingas göra det på egen hand alltså.

Jag har också gråtit, två gånger idag redan. Och igår grät jag när någon gick vidare i idol, ahahah. Hoppas det är tecken på att hormoner är igång eller nåt.

Jess, vad jobbigt att igångsättningen inte startade? Hur mycket är du över? Hoppas det kommer igång eller lyckas nästa gång.

Jag ska försöka ta en promenad på 20 min, det gör fruktansvärt ont för varje steg men jag inbillar mig att det gör att det liksom drar igång lite där nere.

• Nmg

Gällande promenader sa läkaren igår att jag ska

Tänka på att ta en promenad varje dag för att bebisens huvud som är så långt ner kan hjälp till att trycka på så man kanske börjar öppna sig. Jag har promenerat väldigt mycket genom hela graviditeten, igår gick jag 9,5 km, idag 5km... Förstår inte hur mycket mer jag ska gå egentligen ? Man Kanske skulle springa tjejmilen i helgen oxå hahah

• Nmg

Ja faltiskt man känner sig inte så ensam När man kan skriva här!

Mrs. Brightside jag fick hinnsvepning på förlossningen, dock visste jag inte om att de hade gjort en hinnsvepning, trodde hon skulle kolla

Om jag va öppen bara. Hahah

• Nmg

Jag hade tid på förlossningen för en igpngsättning men hon tyckte inte kroppen va mogen och det var så

Det gick till att det blev en hinnsvepning jag sa inte till

Om det.

Mrs.Brightside skrev 2016-09-01 22:10:13 följande:

Ringde du och bad om det? Eller hur gör man?

Svar på tråden BF Augusti 2016