• Nmg

BF Augusti 2016

Nja jag tycker inte den sitter såå bra faktiskt. Det korvar sig upp till så man kan inte ha tajta kläder På sig för då syns det att det är nåt knögligt.

Oj 4 v redan va galet fort det går

Kela1981 skrev 2016-09-13 13:34:52 följande:

Tycker du den sitter bra?

Tror jag är för kort för den sitter helt mysko på mig. Korvar sig liksom :/

Har använt den kanske två gånger men magen har dragit ihop sig hyfsat ändå.

Lillan blir fyra veckor på fredag och jag ser inte gravid ut längre, bara lite plufsig ha ha ha...

Lyckades undvika bristningar denna gången också så jag hoppas att magen kan återfå sin forna glans när jag väl får börja träna igen ;)

• Nmg

Nu märker man att hormonerna håller på att flippa ur. Idag känner jag mig som världens sämsta mamma

Som valt bort amning. Mina bröst är gigantiskt stora av all mjölk och jag ger honom ersättning... Känner mig egoistisk. När han kommer till mig så blir han hysterisk för han känner väl att det finns mat där som han inte får, så fort pappa tar honom så blir han lugn. Känns ju inte kul alltså att inte kunna lugna honom. Men jag vill verkligen inte amma, mina bröstvårtor är fortfarande trasiga av dottern när jag försökte amma henne, de är "delade" och ens delen hänger lixom ner som en läpp, finns ingen chans att han kommer suga rätt. Funderade ett tag på om jag ska pumpa ut men jag vet att mjölken kommer börja sina när jagnibte ammar, så det kanske är onödigt att pumpa ur för npgra dagar bara. Nä usch idag har jag kännt mig ledsen och gråtfärdig

• Nmg

Ja men det könns som att han inte vill vara hos mig, han skriker och jag får inte tyst på honom men så fort han går till pappa blir han lugn jag vet inte vad jag ska Göra han är ju bara 5 dagar borde han inte vilja vara med mig Mer?

Kela1981 skrev 2016-09-13 22:53:27 följande:

Skit i det där!

Det blir folk av honom också ska du se och han lider ingen nöd av att få ersättning!

Huvudsaken är att han får mat och att ni båda är nöjda o glada (utöver eventuella hormonsttacker)

Min äldsta fick ersättning från början. Denna får mestadels ersättning för att amningen inte fungerar som den borde.

Blev lite ledsen först för att jag inte kunde amma fullt ut eftersom jag så gärna ville men nu har jag släppt det och pressar inte amningen längre. Hon vill ha bröstet mindre och mindre också så då tvingar jag inte henne.

Det blir bra ska du se <3

• Nmg

Tack tjejer för era svar <3 Man blir ju alldeles orolig när nan liksom inte kan trösta sitt eget nyfödda barn. Få se om det lugnar sig efter att bröstmjölken försvunnit , för det ör inte roligt nu sen verkar han ha lite ont i magen väldigt gasig så det kan vara nåt sånt oxå. Men det har varit mycket tårar igår och idag, könns jobbigt när man tänker tillbSka på förlossningen och sånt, operation för sfinkserruptur osv. Hade inte alls tänkt mig nåt sånt och sen alla besök på det... Nu verkar jag läka ganska bra ändå men bara själva händelsen och man hinner knappt bearbeta hela alltihop innan alla är här

Och bör runt på honom så man får inte ens hålla i sitt eget barn. Sen börjar det erbjudas barnvakteri oxå. Svärfar sa igår att han tänkte komma och ta ut honom

Med vagnen framöver så vi kunde hitta på nåt själv det va ju jätte snällt av honom men Jah känner inte att hag är där just nu, behlver landa i allt själv innan barnvakterna ramlar in. Suck,är så less nu alltså känner bara låt mig va så säger jag till om jag vill ha hjälp liksom. Och sen nät vi kände att vi va klar med

Besöken efter igår så säger svärmor " säg till om ni ska ut promenad så kan hag följa med". Alltså jag orkade inte ens kommentera det där.

• Nmg

Jo men det börjar om liksom, när

Man tror man är klar med besöken så ska farmor eller mormor osv träffas igen för nu har de inte träffat bebisen på nån dag. Gaaah!!! Hur ofta hälsar era föräldrar/ svärföräldrar på?

Har varit så kaosigt i 2 dagar nu bebis är såå gnällig/skrikig. Enda gången han inte skriker är när han äter sen det skrik, om

Vi inte går ut med vagnen och han somnar. Var till BB och de sa att han kanske är mer hungrig?

Hazel Grace skrev 2016-09-14 17:46:28 följande:

Det fick vi som råd på bb också men det är ju stört omöjligt! Spiller ut allt så som bebis fäktar och bökar. Funkar inte alls här. Han fick ligga på övervakning ett dygn pga att han inte fick i sig ordentligt där.

Nmg, du får nog sätta ner foten och säga ifrån snart. Det är ju inte okej att alla är så på. Vänligt men bestämt vill du inte ta emot besök och vill landa själva.

• Nmg

Ja det var den jag trodde jag skulle gå på BB men de sa att de slutat med de pga biverkningar

moen skrev 2016-09-15 04:10:10 följande:

Ni som inte ammar och tycker det är jobbigt när bebis känner mjölklukten, det finns "medicin" att ta för att stoppa mjölkproduktionen :) om man inte har nåt emot piller!

• Nmg

Det kan inte vara hälsporre eller nåt?

moen skrev 2016-09-15 06:07:28 följande:

Någon mer som har ont i fötterna? Hade sån fruktansvärd smärta i fötterna när jag va gravid. Va helt säker på att det va för att dom va vätskefyllda då jag också hade problem med händerna (karpaltunnelsyndrom). Nu har det nästan gått 2 månader och jag har fortfarande så sjukt ont! Vissa dagar klarar jag inte ens av att stå på fötterna. Har fortfarande ont i fingrarna i samband med att fötterna smärtar. Är ju inte svullen längre.. Googlat (farligt!!!) och är nu så sjukt rädd för att jag fått reumatism :S måste till läkare men tänkte jag skulle fråga min BM nästa vecka då de är ett graviditetsbesvär..

• Nmg

Jag har tänkt att när jag känner mig bättre och ta mig ut längre stunder så ska Jag hälsa på folk hos dem /ses på stan så slipper de komma till mig

• Nmg

Nån som fått gråtattacker efter förlossningen? Hade en sån dag igår och förrgår, böttre idag men vissa stunder kommer det igen. Usch va jobbigt.

• Nmg

Ja haha slut jobbigt att gråta jämt.. Jag kan gråta bara av att kolla på ett foto på sonen eller när jag tänker tillbaka pp BB dagarna som jag saknar (!) även fast jag då inte tyckte det va så trevligt att gå runt med kateter osv men jag höll på att gråta nör jag vi skulle hem. Sen har jag gjort ivf så vi väntade 3 år innan han liksom föddes så det har varit en lååång resa. Därför så känns det lite tungt varje gång en grej tar slut, tex förlossningen, BB... Osv...

Moorii skrev 2016-09-15 22:06:01 följande:

Samma här! Hade aldrig kunnat gå utan bh, dels för att de är så tunga, men också för att kläderna skulle skava mot bröstvårtorna. Usch, ryser bara jag tänker på det :P

Här funkar amningen också bra, men var supertufft i början. Ingen förvarnar om hur jobbigt det är!Jag hade så i drygt en vecka efter förlossningen, sjukt jobbigt :/ grät för allting i princip. Men det gick över som tur var. Lite hormonell är jag väl fortfarande ibland, men det kanske hör till :)

Svar på tråden BF Augusti 2016