• Nmg

BF Augusti 2016

Ja då var Stockholmsresan avklarad, han sov hela vägen ner, sen pt han lite och sov npgra timmar till, sen på EM så blev han grinigare ich ville inte ligga i vagnen så vi fick ta upp honom ett tag, stackarn blev kall om

Fötterna usch hoppas hab inte blir sjuk nu

Sen skrek han lite i bilen på väg hem nen han bajsade ju äntligen (var inne på 3 e dagen utan att han bajsat) och den va lite mer pt det grönare hållet, kan det vara så när han äter ersättning? Löste nånstans oxå att det kan vara så om det legat för lönge i tarmen vilket stämmer i hans fall. Det kan även tyda på infektion? Hoppas inte på det sistnämnda!

Sen sov han hela vägen hem. Men Gud vad trött jag är, sov knappt inatt och sen Stockholm

På det.. Haha.hoppas natten blir lugnare. Sambon är ledig imorgon oxå så han ska få ta honom lite mer inatt så jag för sova.

• Nmg

Ni som jobbar/ har jobb, har ni nån kontakt med er chef? Jag har varit hemma sen juli visserligen semester några veckor först och sen bebis men jag har inte hört ett ord från henne förutom på Facebook när hon skrev grattis nör han föddes då när jag la ut att han va född. Men jag kanske förväntar mig för mycket?

Jag vet inte. Hon har ju "bara" 7 anställda så hon borde ju ha tid att skicka ett sms eller Mail Nån gång och kolla

Läget? Man känner sig ganska bortglömd. Innan jag gick hem så bestämde jag och min ersättare ett datum för nör vi ska ha heldag med jobbet ( när vi bjuder in alla 200 som

Jobbar där och diskuterar olika frågor osv) då

Sa hon att jag kunde vara med om jag ville. Jag o min ersätter bokade ett datum som va längre fram nen nu fick jag veta att det jade ändats och det va igår som de hade haft "heldagen". Nu kanske min chef inte visste att jag hade ett annat datum i kalendern men jag trodde hon skulle fråga ialla fall om jag skulle vara med då det ör jag som fixat alla de dagarna under många år osv. Men som sagt jag kanske kräver för mycket...

• Nmg

Jag tror Min bebis har kommit i nån "fas", gnäller skriker typ hela tiden kommer inte till ro fast han knappt sovit nåt

Är Jätte trött men somnar typ 15 min och vaknar igen. Gaash!! han är 4 v nu5 på fredag. Har ni pxå haft så?

Åkte och handlade en sväng på Kvällen och när jag kom hem så säger sambon att "nu minsan sover han, jag plockade inte upp honom Direkt när han skrek/ gnällde "

Och då somnade han av trötthet. (Han vaknade dock npgra min senare) Tyckte sjölv det kändes väldigt fel faktiskt men sen frågade jag honom vart han hade fått det där ifrån (vet att han inte läser) och då säger han att han träffade sina föräldrar på stan idag och de hade sagt att man behlver inte plocka upp bebisen så fort den skriker och att det är bra att den vänjer sig att "vara sjölv" och skrika. Jag blev så jävla arg så jag höll på att spricka. Som stt jag inte stör mig på henne tillräckligt, nu ver jag vem som absolut inte kommer få vara barnvakt i alla fall. Håller med om att man inte behlver springa och plocka upp bebisen så fort deb gnyr, det gör inte jag heller men om han skriker och är jätte ledsen ja dp tar jag upp honom faktiskt. Han ör 4 v och behöver närhet. Skällde ut sambon oxå Och sa att nästa gång han får

"Tips" så ska han kolla med mig först och inte prova nåt som Nån som hans föräldrar tipsar om. Jag ör med bebisen hela dagarna och inte dem. De vet inte vad det är för skrik han har och hur han är.

• Nmg

Ja jäkla puckat tips från dem! Om det är så de har gjort med sambon och hans syskon när de va små så förklarar det en del varför de är som de är.

I helgen tänkte jag kanske överraska sambon med hotell frukost då ska syrran få vara barnvakt 1,5 Tim dessutom ska bebis storasyster vara med honom ocå (och min syster) så det ska nog gå bra, få se hyr han kommer vara få, vi kommer vara i närheten isf. Kommer svärföräldrarna säkert böi sur när de fått veta aty jag inte frågat de om att vara barnvakt men det s*iter Jah i faktiskt.

Igår kväll somnade han vid 20 och sov till 02;30! Han ca nog riktigt trött, sen åt han och va vaken till 03, fick honom att somna om till slut och sen dov han till 7? Åt igen och sover nu. Det blir väl så om mN inte sovit på hela tiden. Tycker synd om honom när han inte kommer till ro, känns som att han blir övertrött. Kan de bli övertrötta?

Moorii skrev 2016-10-10 21:39:40 följande:

Nmg, jag förstår att du blev arg!! Man ska absolut INTE låta bebisar skrika sig själv till sömns, det är vad jag läst om överallt iallafall. Skriker dom så är det något de behöver, för när de är så små så är det ju enda sättet de kan kommunicera! :/

Sover han på nätterna eller är det samma då? Nu är vår pojke över 2 månader, men han har svårt att komma till ro och har varit så i några veckor nu, gnäller och skriker för att han är trött. Brukar funka att låta honom snutta lite och sen lägga ner honom, men precis som för dig så sover han inte alltid så länge. Funkar bara när han åker i vagnen. På nätterna sover han dock bra som vanligt.

• Nmg

Hur många vecko är din bebis nu?

Moorii skrev 2016-10-11 09:22:40 följande:

Oj, vad bra! Ja, då måste han varit trött. Min lille ville knappt sova alls under dagen igår, somnade till slut vid 22 och sov till 5, somnade om efter mat och sov till strax efter 7. Han brukar inte sova så länge första vändan när han sovit bra på dagen, så märks så tydligt när han är så trött. Tror absolut bebisar kan bli övertrötta!

• Nmg

Gu va fort det går

Moorii skrev 2016-10-11 20:16:35 följande:

Tio veckor och en dag idag eller 2 månader och 1 vecka :)

• Nmg

Ja visst händer det mycket nu!

Min blir 5 v imorgon och sen 2 v tillbaka så mer han jättemycket när man "leker" med honom det är så gulligt.

Moorii skrev 2016-10-12 16:49:17 följande:

Haha, ja, huva! Idag vände han sig från mage till rygg också, trodde det skulle dröja länge till! Men han är ju ingen pyttebebis längre :)

• Nmg

När Är det vanligt att Mensen kommer tillbaka när man inte ammat? Jag tycker jag har haft mensvärk och lite svettningar som jag kan ha innan mens men mensen har inte kommit Än, bebis blir 5 v imorgon.

Föressten är det nån som har nån erfarenhet av att anmäla förlossningsskador till Patientförsäkringen? Funderar på att anmäla Min sfinkserruptur skada och att det hade kunnat undvikas om de lyssnat på mig när jag sa att jag inte tänkte föda ett stort barn vaginalt men de försäkrade mig om att det inte var ett stort barn... (Vilket det var)

• Nmg

Alltså Nu får jag snart ett vredesutbrott!

Jag har planerat att överraska sambon med en frukost på Hotell hör i närheten på söndag och dp sa storasyster ta hand om bebis men eftersom Hon är 12 År

Så ska min syrra vara med som "vuxen" om det skulle vara nåt..

Då ringer svärföräldrarna ikväll och söger att på söndag så tänkte de komma och ta ut bebis med vagnen och gå runt. Då sa jag till sambon att

Söndag är inte bra och då undrade han varför så jag va tvungen att berätta att jag hade en överraskning då. Suck.

Sen blir jag så jävla förvannad , vadå komma

Och ut med vagnen "utifall vi vill hitta på Nåt" men om vi inte ska hitta på Nåt Då? Så nu fick vi

Säga att de kan göra det nån dag nästa vecka. Men det känns så onödigt för jag ör inte behov av det??!

Då lär vi typ Gå och fika själva eller nåt så att de ska dra runt på vagnen? Hoppas han skriker himla mycket i vagnen när de rullar runt där. Kanske jag som

Överdriver men jag blir Jä*la trött på

Dem!

Svar på tråden BF Augusti 2016