BF Augusti 2016
Pratar du med nån om ångesten? Vilken hjälp har du fått? Min kan vara borta länge sen komma plötsligt som tex att hag va på hotellet med dottern och blev orolig att om jag blir sjuk pga huvudvärken ska dottern ringa ambulans och det blev värre då. Jag fick hjälp med samtalsstöd förut det hjälpte faktiskt.
Åhh men söta du, det låter som om du får ångestattack i samband med migrän, inte alls ovanligt, absolut så kan du få migrän pga den otroliga hormonladdning i din kropp nu åxå, jag har med haft hemskt intensiv huvudvärk det sista. Fler saker hade visat sig om det var något annat, för mig låter det dessutom som om du har gått in i ångest, tro mig det vet jag allt om, då jag utreds för ptsd . Att må illa när man får panikångest är högt normalt, du vet att ångest är kroppens sista reserv, jag har vaknat mitt i natten av mitt eget skrik pga mardrömmar, som framkallas av minnen och jag får springa upp och kräkas, ångest är hemskt.
Kan säja att min graviditet triggar min ångest då jag går in i perioder då jag blir mer orolig än annars, är just på väg ut en sådan nu, tills katten sprang och tog ett skutt på magen, men rara här inne lugnade ner mig och jag inser att det låter ju mest rationellt att det krävs mer för att skada bebis..