• Nmg

BF Augusti 2016

Snarkar ni under graviditeten? Jag kunde snarka till

Nån gång ibland förut men nu senaste dagarna har det blivit värre min man tycker det är jobbigt... Är det vanligt att snarka när

Man är gravid? Jag Är inte överviktig så det kan itbe vara det? Även fast jag gått upp i vikt nu

Så klart, Skanska det som påverkar? Ska till barnmorskan i maj så jag kan fråga henne då

Men jag blir fundersam bara.

• Nmg

Okey haha

Undra om

Man ska använda nässpray? Men man vill ju inte bli beroende av den...

Kela1981 skrev 2016-04-09 21:05:51 följande:

Slemhinnorna i kroppen sväller ju under en graviditet och det är t.ex vanligt att vara täppt i näsan pga det så kan tänka mig att det är det som får dig att snarka mer nu.

Sambon är den som för mest oväsen här hemma så jag tror inte han skulle märka om jag snarkade mer ha ha ha....

• Nmg

Igår blev jag nojig och läste på om TUL och för stora barn.... Osv... Gaaah. På rul sa de att han va pyttelite större än vad han "borde" vara i den veckan.. Behlver man vara orolig nu? Jag och maken vägde ca 3,4kg när vi föddes, Min dotter (annan pappa) vägde 3,4kg, så vi borde inte få ett jättestort barn? Är livrädd att han ska fastna med axlarna osv på väg ut... Kan man säga till att man vill ha tul? Vem bestämmer det?

Här kommer Föressten en bild på magen v 21, (20+3)

• Nmg

Ok! Ska bli spännande när de börjar mäta magen.

Snuttispluttis skrev 2016-04-11 07:18:32 följande:

Om ditt SF-mått ökar onormalt mycket (eller lite) en tid kommer de göra ett tul för att uppskatta storleken på bebisen och kolla läget där inne. Följer måttet en normal kurva finns det ingen anledning att tro att bebisen skulle växa för mycket eller för lite. Sen kan man ju få stora eller små barn med normalt SF-mått också.

• Nmg

Ja tyvärr Väldigt ofta förekommande på FL. Jag skapade en tråd förut gällande en annan sak och blev påhoppad av massa personer, tyckte det var helt sjukt hur man kan döma folk utan att veta hela historien bakom det hela. Men men så är vissa ibland. Tror dig veta bättre än alla andra.

Emmasofiabe skrev 2016-04-12 16:56:20 följande:

Hej alla tjejer! Jag ville bara se om någon annan upplevt samma här på familjeliv (inte i denna tråd för ni är fantastiska)

Men att det är väldigt många som har dålig attityd och dömer dig och använder sig av personliga påhopp när man diskuterar saker i andra trådar? Jag är helt chockad hur otrevliga dom flesta är, jätte tråkigt :(

• Nmg

V 21 nu och bebis knackar på magen haha. Så roligt. Däremot är det jättejobbigt med snarkningarna. Om jag ligger på Vänster sida så snarkar jag ingenting, så fort jag vänder på mig så snarkar jag. Jag Kan ju inte ligga på vänster sida en hel natt, får ju ont i vänster arm och

Vänster öra... Haha. Ska prova med näsvidgande plåster idag.. Så drygt....

• Nmg

Ibland kan jag vakna på natten av att ena handen har domnat bort men det har varit böttre med det senaste dagarna.

Snuttispluttis skrev 2016-04-12 20:11:41 följande:

Mysigt att höra hjärtat Hazel Grace!

Och håller med om det med trista kommentarer. Dock måste jag säga att det skapas många trådar där det låter som att ts är totalt hjärncellsbefriad. Jag struntar själv i att skriva i de trådarna, men jag kan förstå lite att man får dryga kommentarer då faktiskt.

Jobbigt med snarkningarna Nmg! Jag har också problem med att bara kunna ligga på vänster sida, men det beror på att dotterns säng står där och hon är så himla mammig.. :P

Mika86, min man var tyvärr seriös. Men var hos en kompis idag och hon tyckte att jag inte alls var stor så det blev jag glad för :) Sen har vår våg varit lite knasig för jag trodde jag hade gått upp tio kg, men det är "bara" 8,5. Alla bäckar små :P

Nån mer som har problem med karpaltunnelsyndrom? Har kommit på mig sista dagarna. Kan vakna och vara helt avdomnad i nåt finger :/ Förra natten kändes det i hela händerna.

Får yrsel om huvudet ligger lite lägre än kroppen också. Hoppas att ökat vattenintag ska hjälpa!

• Nmg

Ja haha jag tycker oxå det är skönast på

Vänster sida men efter några timmar blir man lite öm

Kela1981 skrev 2016-04-12 20:37:45 följande:

Jag sover också bäst på vänster sida men vaknar efter ett tag för jag får ont i örat ha ha ha.... Kom ihåg att jag läste nånting om att det är skönast att sova på vänster sida som gravid för att organen i kroppen ligger bättre då än om man ligger på höger. Vet dock inte om det påverkar snarkningarna :)

Kanske kan det bero på hur bebis ligger också?

Svar på tråden BF Augusti 2016