• Blixten

Vi i Halmstad (ver 7)

Vi är ett härligt gäng tjejer från Halmstad med omnejd. Några av oss har hängt ihop sen september 2004 och efterhand har fler och fler hittat oss. Den som hittar hit inser fort att det är lätt att trivas här och att man får fikaabstinens efter sisådär två-tre träffar

Vi har träffats på många olika ställen, beroende på årstid och väder, antal magar eller vagnar. Men för tillfället är fikastället Åhléns övervåning med tisdagsträffar, kl 14 udda veckor och torsdagsträffar kl 14 jämna veckor. Alla är välkomna att titta upp: både bekanta och obekanta!

Lite mera info om oss och våra barn finns på följande sida:
    web.telia.com/~u35207803/fl/fl-mammor.htm
    Den uppdaterar vi efterhand som vårt gäng utökas med nya, trevliga FL-vänner, när bebisar bosätter sig i våra magar eller när de som redan vuxit sig klara behagar att titta ut!

Välkommen till oss i Halmstadtråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:11:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:18:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:29:

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)
  • JewelGirl

Har en liten fundering som jag vill ventilera... som jag skrev tidigare idag (innan allt café-snack drog igång ) så är det en annan tjej i Halmstad som oxå går hos Tudor och som strax efter mig blivit gravid, överstimulerad och sjukskriven och nu fått svar från Fk där hon blev NEKAD ersättning för att överstimulering inte är en sjukdom!
    Min alfa-kassa är meddelad att jag är sjukskriven (man måste ju fylla i det på stämpel-korten) och jag kan ju liksom inte säga att jag ångrat mig om min upplysning och om Fk får för sig att jag inte varit/är sjuk, ska jag då skylla mig själv att jag inte har jobbat? HAR ju verkligen inte kunnat jobba, menar att man kan ju inte göra mkt som sängliggandes med andnöd osv. Jag har ju liksom inte haft en chans att jobba. Känner mig bra nu men det är fortfarande riskfyllt att arbeta enligt Tudor och jag tänker ju inte gå tillbaka till jobbet föör tidigt om det är riskfyllt för då är ju alla tidigare veckor av vila åt skogen. Jag vet att graviditet inte är en sjukdom och att den här andra tjejen jag har kontakt med kan ha haft en bra mkt mildare variant av överstimulering så att det inte går att jämföra med mig. Men om Fk får för sig att det hela är bluff så kan dom ju dra dit pepparn växer för att uttrycka sig milt. Har inte fått mitt svar ännu men igår var det fortfarande på behandling. Nu är det väl ingen här som haft samma bekymmer som jag men åsikter och tankar, tack... om det är ngn som har ngt att säga om det hela.

Jewel har inte bara en pärla i magen :) Jewel har två pärlor!
  • Anna 74

Oj, här har man varit borta en halv dag och så har ni redan i stort sett startat ett babycafé... Heja heja!

Säger som någon sa här tidigare; det blir ju en automatisk urgallring när man börjar jobba, att man inte hinner vara lika aktiv med fikor och sånt då, men det är ju babyboom och kryllar av barnvagnar och magar på stan och förstås vill ha någonstans att ta vägen. Tycker babycafé är en väldigt bra idé.

Men vår akuta situation kan ju lösas tillfälligt genom att börja sitta ute (när vädret tillåter) och ha picknick. Men fram till dess blir det svårt...

• ilenna

Hej hej!

Jag blev oxå nekad av FK... Jag hade gjort IVF. Sedan blev jag även nekad havandeskapspenning men då klev min läkare in och skrev ett "tydligt" brev som tog skruv *s*

• JewelGirl

ilenna: Hur tänker Fk egentligen?! Menar dom att man ska jobba ändå även om man är nära döden? *lätt överdrift...* dom är ju makalösa...

Jewel har inte bara en pärla i magen :) Jewel har två pärlor!
  • Cassiopeja

jag fick iaf ersättning av fk när jag fick ryggskott i mitten av graviditeten... trodde inte det skulle räknas som sjukdom, särskilt inte som jag har stillasittande jobb, men där blev jag positivt överraskad.

inte samma sak iofs men ändå

Maria & Eira 060115
  • Trollbarn

Jewel: Jag har hört om många liknande fall...tycker givetvis det är fel men jag har inte direkt några tips att komma med. Du får väl be Tudor att skriva ett brev

• ilenna

Jewel-
    Så här tänkte FK i mitt fall...
    Jag var gravid efter 10 års försök och med hjälp av IVF, jobbade med 18 barn under 3 år på förskola och de tyckte att jag satt ju ändå bara på golvet så jag behövde inte vara hemma från jobbet. Häpp!

• ullis78

Oj vad här har hänt mycket under dagen. Mycket intressanta diskussioner. Fortsätt så tjejer.

Äntligen har Antons feber gett med sig. Tempen har till och med gott ner från i morse. Men snuvan och hostan får vi dras med ett tag till tror jag.

Påsken hos min syster har löst sig. Vi åker till dom på påskafton (bor i lund) och i stället för att sova hos dem så tar vi in på hotell. Peter har gratisnätter i och med att han jobbar på hotell. På så sätt får vi en mini semester samtidigt.

• zazla

åååååh, Andreas slocknade på soffan, Jolie sover i vagnen och här sitter jag och dricker thé. Sånt här uppskattade man aldrig förr

Hoppas att det är bra med alla

• MammaJ

Zazla; Jag vet... det är sååå skönt när huset är tyst.. Hade en alldeles ensam kväll igår. barnen sov hos min mormor och morfar och Dejan jobbade...

jenny 32+5
Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)