Inlägg från: Sommarmalva |Visa alla inlägg
  • Sommarmalva

BF Juli 2016 (ny!)

Trollsländan3 skrev 2016-06-30 15:16:43 följande:
    Ja de känns ju lite dumt att jag inte får en tid på direkten. De är ju ändå jag som väljer o vill bli igångsatt, oavsett hur mogen ja är.

Förra gången blev ja igångsatt i v 35 o de va liksom inge snack om saken. Detta va på huddinge o denna gång ska jag föda på akademiska. Antar att de jobbar annorlunda.

Även om de nu bara handlar om dagar så är varje dag en mental plåga för mej.
    Kanske beror på vilken läkare? Jagbehövde inte ens förklara mig varför jag ville ha igångsättning. Min bm hade skrivit i kallelsen till läkaren att det var ett stort orosmoment för oss så när vi kommun till läkaren så fick vi en tid. Hoppas de tar hänsyn till dig och din oro! Set är ju inte bra för vare sig dig eller bebis om du mår dåligt på slutet. Hoppas det går bra nu den 5e, eller när det var. Håller tummarna!!
  • Sommarmalva
    Linafina22 skrev 2016-06-30 16:51:41 följande:

Jag har kämpat för att få bli igångsatt och ville bli det mellan 37+1 och 37+6. Nu är jag 38+5 och sitter äntligen på bb. Fick tid för igångsättning igår, men fick åka hem. Då ville dem att jag skulle sättas igång fre el lör istället. Och efter som jag inte är mogen så vbetyder det att jag skulle kunna födda typ sön. Men jag vågar inte födda senare än imorgon, då sa jag att då får det bli kejsarsnitt! Men jag fick komma idag då! Jag blir förvånad att man ska behöva slåss för att få födda, när man har en god anledning!!! Som även läkaren ser som en god anledning, är det för att det är så fullt?

Fick du åka hem bara för att du inte var mogen? Fast du hade fått en tid? Låter ju inte klokt! Det är väl inte så konstigt om man inte är mogen eftersom det är innan förlossningen börjat av sig själv. Ska du bli igångsatt nudå? Nu börjar jag bli lite nojjig över om jag också ska få åka hem den dagen. Trodde allt var fixat o klart nu när jag har en tid. Jag behövde dock inte kriga för att få en tid. Gick mycket lättare än jag trodde. Vet du hur du kommer bli igångsatt?
  • Sommarmalva

Så go!! Stort grattis!!!!

Linafina22 skrev 2016-07-01 21:44:09 följande:

Nu har han kommit! 14:30 idag krystade jag ut min första son. Jag blev ju igångsatt för att han inte skulle bli för stor. Han var perfekt 4460g född 38+6.

on

• Sommarmalva

Så fin han är! Längtar nåt enormt nu efter våran lille lillebror!

Niyoh81 skrev 2016-07-01 22:41:53 följande:

Var igår å gjorde PUK test på Kian. Gick bra å han va så snäll. Nu väger han 2860 g så ca 200 g har han gått ner.

Kolla lite på hans ögon å funderar lite vilken färg de kommer bli. Dom e mycke ljusare är sina bröders. Dom har bruna å där såg man inte deras pupill som man gör på Kian. Plus att han har en ljusare ring runt pupillern. Va tror ni?

• Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-07-01 10:39:44 följande:

Jag vaknade av ond sammandragning för andra dagen i rad, fast gjorde inte lika ont som igår. Följdes sen av mensvärk ett tag. Nu känns det inte så mycket dock, kanske bara är lite övning inför dagen D?

Jag hade så igår morse. Vaknade vid 4 av att det gjorde riktigt ont. Hade som mensvärk hela tiden och när sammandragningarna kom så gjorde det såå ont neråt ljumsken och långt ner i magen. Kom ca var tionde minut i nån timme men avtog sen. Hade nåt liknande för nån vecka sen. Blir lite nervös varje gång eftersom jag inte vill han ska komma före den 18e när vi har igångsättning. Men blev otäckt påmind om hur ont det kommer göra! Detta var ju inget mot deg riktiga, och jag som tyckte dessa var jobbiga... Hua...
  • Sommarmalva
    Liinaa91 skrev 2016-07-02 06:17:57 följande:

Bf +4

05.36 kom min lille prins till världen :)

Stort grattis! Vad bebisar det droppar in i tråden nu härligt!!
  • Sommarmalva
    Liinaa91 skrev 2016-07-02 07:08:45 följande:
    Ja allt gick super. Hade dock glömt bort smärtan haha! Ligger och ammar, en hungrig pojk är han som gråter så fort bröstet åker.
    Ja usch den där smärtan!! Börjar nojja mig lite över den. Börjar ju bli lite påmind av förvärkarna. Och jag tycker dom är jobbiga!! De är ju inget mot de riktiga.... Hujedamig! Min bm försökte lugna med att jag gjort det tre ggr innan så jag klarar ju av det. Men det hjälper inte. Då vet jag ju verkligen hur det är! Hoppas det går lika snabbt denna gång så jag slipper gå ett dygn...
    Hur fort gick det för dig? Hur började det?
  • Sommarmalva
    fastfrusen skrev 2016-07-02 15:32:09 följande:

Är det ngn mer än jag som lider av svullnad i fötterna/anklarna?! Känns så drygt när man normalt är en 37a i skostorlek men endast kommer i sambons öppna sandaler storlek 42 just nu! Använder kommande bebis badkar som fotbad för att försöka få ner svullnaden lite! Tanken på att det kan vara 5 veckor kvar av grav gör att jag blir lite småless..

Åh! Jag med! Sitter här och ångrar att jag inte tog stödstrumpor i morse... Det liksom dallrar uppepå fötterna. Hade tänkt ta mig till Stadsparken idag o kolla på musikunderhållning men sa det nyss här hemma att jag struntar nog i det för jag kommer inte få på mig några skor.... Fötterna ser förfärliga ut!
    Och d droppar fick vi på BVC förra gången iallafall, men det var 5 år sen. Men tycker det borde vara så fortfarande. Om det inte är olika vart man bor.
  • Sommarmalva

Stort grattis till er som äntligen fått era små!!! Nu längtar jag mer än nånsin efter min! På måndag är det två veckor kvar till igångsättningen. Börjar kännas att det närmar sig...

• Sommarmalva

Jag går in i vecka 37 i morgon. Ursäkta detaljer nu men I typ tre dagar har jag haft sån magknip flera ggr om dagen, vilket resulterar i att jag måste göra nr2.... Grejen är den att eftersom jag äter järntabletter så brukar jag vara jättetrög i magen! Nu är det lite mer åt andra hållet. Är det fler som har så här?? Tänkte om det är så som man hört att magen brukar tömma sig innan förlossningen. Betyder det då att nåt är på g nu? Tycker bara dett är konstigt eftersom jag brukar vara så trög annars. Annars har jag vanliga sammandragningar som vanligt...

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)