Inlägg från: Sommarmalva |Visa alla inlägg
  • Sommarmalva

BF Juli 2016 (ny!)

Hej. Tänkte hoppa in här. Har varit med i augusti tråd men blev idag efter kub flyttad till 31 juli. Gick alltså in i vecka 13 idag. Väntar mitt fjärde barn.

• Sommarmalva
    Gemmy skrev 2016-01-18 13:41:16 följande:

Jag märker att jag oftast ligger i sängen och försöker se om jag kan känna bebisen. Men känner inget fladder, ingen "fisk" eller"fjäril".
    Med min första hade jag moderkakan i framvägg och kände ganska sent. Men med andra barnet sägs ju det att man kan känna tidigare. Så min fråga är: hur känna det? Hur vet man att det är bebisen?
    Känner lite ibland men tror det är tarmarna (dem låter ofta)
    Vill känna bebis :(

Vilken vecka är du i? Jag kan också ligga o känna efter men jag är bara i 13 och det är nog ganska osannolikt att jag skulle känna något redan. Men efter att ha sett Liten på ul idag streckandes och stretchandes så vet man ju att den verkligen rör sig. Tycker det är svårt att veta vad som är vad i början. Nu är jag så gasig med så det förvillar ju endel. Längtar verkligen efter att kunna lägga handen på magen och få en liten buff tillbaka.
  • Sommarmalva

Någon som vet vad de där förlängarna heter som man kan sätta i midjan på jeans så man kan ha sina vanliga jeans på sig? Har sett såna på Tradera ofta men hittar inga nu. Provade att söka på midjeförlängare men det fanns inget. Eller så är det ingen som säljer såna just nu.

• Sommarmalva
    Gemmy skrev 2016-01-20 21:02:12 följande:
    får man använda det som gravid?
    Jag tar lactulos varje dag, rekommenderat av bm. har jag uppehåll med det så blir det stopp på en gång, och då blir det totalstopp! Får ta ca 20 ml varje dag, blandar det i proviva. "Funkar för mig"
  • Sommarmalva

Någon som har erfarenhet av igångsättning? Hur gick det? Gjorde det ondare än en "vanlig" förlossning? Tog längre tid? Tar gärna emot all erfarenhet ni har om detta eftersom det kan bli aktuellt för min del denna gång...

• Sommarmalva
    Linafina22 skrev 2016-01-25 07:51:10 följande:

Jag blev igång satt med barn nummer 2 när jag var 40+2. Min första var så stor så jag ville inte gå över med nr2. Jag var jätte nervös för själva igångsättningen. Men det var inga problem. Dom tog hål på vattnet sen drog det sakta igång. Lite väl segt så jag fick värkstimulerande, vilket jag fick med första oxå. Ska troligtvis bli igångsatt även denna graviditet, men denna gång v38+0. Då även nr 2 var stor.

Ok är det så dom sätter igång det oftast? Att ta hål på vattnet?
  • Sommarmalva
    SommarDahlia skrev 2016-01-25 13:23:29 följande:

Jag blev också igångsatt med nr 2. På 42+0. Det började också med att de tog hinnorna. Han vägde 4520 g och hade navelsträngen 3 varv runt halsen, vilket gjorde att han blev "hängd" varje gång han försöka komma ut. Jag har önskat tidig igångsättning men vi får se hur det blir. Bm har iaf lovat mig att vi ska börja med hinnsvepning i v 38.

Vad är hinnsvepning?
  • Sommarmalva
    Empa86 skrev 2016-01-26 22:08:01 följande:

Det verkar som många fått sina tider till rul redan? Jag är v.16 nu och inte fått någon tid än. Hur långt i förväg har ni fått?

Min bm bokade in rul när jag var på inskrivning.
  • Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-01-27 14:15:16 följande:

Igår provade jag yoga för första gången! Fanns ett halvtimmes yogapass för gravida på Youtube, och jag har alltid tänkt att, hur bra träning kan det vara. Men det var faktiskt väldigt jobbigt stundtals! Och väldigt skönt efteråt :) idag körde jag även ett tio minuters styrketräningspass för gravida efter yogan, perfekta kombinationen tycker jag. Så glad att jag hittat nåt som funkar och jag kan verkligen rekommendera det om ni inte redan provat! Beställde lite hantlar idag också :) nu jäklar ska jag bli stark i kroppen så jag fixar denna graviditeten :D

Låter härligt! Fungerar det även om man har lite problem med fogarna? Tänkte om man sitter i konstiga ställningar eller så? Blev lite inspirerad av dig annars, och sugen att prova. Vilken vecka är du i?
  • Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-01-27 19:27:58 följande:
    Ja, enligt "berättarrösten" så skulle vissa övningar vara bra mot just foglossning. Sen är det nog helt individuellt vad som funkar och inte, men kanske kan vara värt att prova? :) söker du på gravidyoga på Youtube så ska det komma upp ett pass på ca 32 minuter med en svartklädd kvinna på en blå matta, det är det jag kört. Du kan alltid välja att inte göra vissa övningar om det känns obekvämt. Kul att du blev inspirerad! :) jag är i vecka 17 och känner mig ganska klumpig, men det är väl meningen att man ska bli lite smidigare av detta så, hoppas på det ;) vilken vecka är du i?
    Ok! Ska absolut kolla upp detta! Jag är i vecka 14 och känner mig väldigt osmidig just nu. Gäller bara att hitta tid till detta bland tre ungar och arbete är yoga lite avslappnande med eller? Har inte så koll känner jag.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)