Inlägg från: Sommarmalva |Visa alla inlägg
  • Sommarmalva

BF Juli 2016 (ny!)

Namnlös2015 skrev 2016-06-06 07:16:23 följande:

Nu är vi på FÖRLOSSNINGEN!!!

04.10 i morse gick vattnet.

Rullade fort som fan av sängen och sa till sambon att det där är fan inte kiss, vattnet har gått!

Får till svar från en fortfarande sovandes sambo som flinar mot mig i sömne "va menar du, du får förklara dig" sen somnar han om haha.

Vi fick komma in till förlossningen eftersom hn ligger i säte och jag vägrar föda så.

Typiska är att vi är inbokade för vändningsförsök på onsdag :(

Som det ser ut nu så kommer de inte vända henne eftersom vattnet gått, risken finns då att navelsträngen kommer i vägen och att det då uppstår akut situation. Så det kommer bli snitt istället.

Snitt gör inte så mycket, mest orolig över att det är så varmt ute :/

Så med 31 dagar kvar så verkar det som vi får träffa vår bebis idag!

Spännande! Grattis och lycka till!
  • Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-06-06 22:39:42 följande:

Alltså, mina sammandragningar kommer sjukt ofta nu. I vissa perioder avlöser dom nästan varandra. Till slut ringde jag 1177, bara för att höra om det var normalt och den sköterskan kopplade mig vidare till en barnmorska på förlossningen. Hon sa dock att det var normalt, även om de var många och kom ofta, men att jag skulle ringa om de började göra ont.

Får hoppas att det är allt det är, vanliga sammandragningar, bara väldigt många av dom. Någon annan som får sd så ofta?

Jag har precis likadant! Särskilt på kvällarna och om det vart mycket under dagen. De kan verkligen avlösa varandra. Men de gör ju inte ont direkt utan är bara väldigt obehagliga. De kan göra lite ont neråt ljumskarna oså men inte "värk" värk om du fattar vilken vecka är du i? Jag gick in i 33 idag...
  • Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-06-07 14:56:40 följande:

Möte hos bm idag och min man kunde följa med för första gången sen kub i januari, väldigt roligt :)

Togs en massa blodprover och hb var väldigt lågt denna gång, 97! Dock har jag inte märkt någon förändring vad gäller trötthet, huvudvärk osv, så hon trodde det skulle gå upp igen. Äter en niferex om dagen, men hört om andra som äter flera om dagen, men det tyckte hon inte att jag behövde. Ni som äter järntabletter, hur ofta tar ni dom och hur mycket?

Magen hade växt tre cm och var nu 34 cm, går in i vecka 35 imorgon. Sen kände hon hur bebis låg och som jag gissat så låg han med huvudet neråt, fick till och med känna själv. Fy vad stort det var, haha. Kanske önsketänkande att det skulle vara mindre ^^

Han var fortfarande rörlig iallafall, så dröjer väl någon/några veckor till innan han är fixerad. Hjärtat slog fint iallafall :)

När jag började äta järntabletter var mitt Hb nere i 85 tror jag men började med varannan dag i några dagar och äter nu en om dagen och det har bm varit nöjd med. Har ingen aning om vad det ligger på nu. Men jag kände heller inga symptom direkt. Bara trötthet men det har jag ju fortfarande och har nog mera med övriga livet att göra tror jag.
  • Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-06-07 21:37:37 följande:
    Nej dom sa att det inte gick att se till 100% . Men jag tror att det var den barnmorskan som inte orkade bry sig, hon var så kallt och personlig så vi var riktigt besviken när vi gick därifrån. När jag berättade det för min BM så sa hon att hon skulle fixa så det blev nån annan som gjorde det denna gång. Så vi längtar jättemycket tills i morgon.
    Fast jag tror alla säger att det inte är 100%. Vi fick höra att det är en pojke, och hon pekade ut en viss kroppsdel fast ändå så sa hon att det KAN va fel, och att navelsträngen skulle kunna ligga så olämpligt så det såg ut som en snopp.
  • Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-06-07 22:29:52 följande:
    Jag har totalt varit på tre ultraljud mellan vecka 19 och vecka 23, två olika bm och en hjärtläkare och alla tre konstaterade att där var något som flög omkring vi såg det själva dessutom, så skulle bli vääldigt förvånad om det skulle visa sig vara fel :P Men det händer helt klart att bm ser fel, det har man ju hört.
    Jo precis, vi såg ju också vad som såg ut som en snopp, ändå sa hon att det inte var 100% det var det jag menade, då någon(kommer ej ihåg vem) skrev att bm inte kunde säga säkert. Jag har hört att de alltid säger så. Jag själv är ju också övertygad om att det är en lillebror vi har.
  • Sommarmalva

Åh! Vaknade kl 5 i morse av att fogarna gjorde skitont och det kvittade hur jag låg. När jag väl var vaken kände jag hur varmt det var och var tvungen att öppna fönstret... När jag krånglat ner mig i sängen igen blev jag kissnödig, och efter toabesök låg jag vaken i sängen i närmare en timme för att jag då väckt lillebror i magen som höll låda, och hungrig var jag. Bara att gå upp! Detta gick väl an om man fick vila lite på dagen men med tre barn så händer ju inte det! Så arg på mig själv att jag inte kunde sova. Fast det är rätt mysigt att sitta ensam o äta frukost framför Nyhetsmorgon

• Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-06-08 08:04:43 följande:
    Jo, så är det antagligen, förstår ifall de inte kan säga vad det är till 100 %, då det händer att det blir fel.

Mysigt med lite egentid på morgonkvisten, även om det var pga dålig sömn :) jag har inte heller sovit nåt vidare inatt. Precis som för dig så satte bebis igång här med, läge att öva karatesparkar tyckte han ;) men men, bara att vänja sig vid sömnbrist antar jag..
    Ja eller hur! Man kan tycka att kroppen ska tycka att man ska få vila ut innan bebis kommer men så är det inte. Istället ska kroppen vänja sig vid sömnbrist. Knepigt!
  • Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-06-08 10:47:14 följande:

För första ggn under min graviditet så har jag brutit ihop.... Var på ul nu för att kolla moderkakan, jag började med att säga att jag måste få veta könet idag. Hon svarade då lite kort att hon bara skulle kolla moderkakan. Jag började berätta varför jag ville veta och hon börjar ifrågasätta och sa att det är ju endå inget du kan ändra på! Men hon kollade lite snabbt men sa att navelsträngen låg mitt mellan benen så hon kunde inte se.. Då började tårarna rinna på mig och hon gjorde ett till försök. Så till 90% tyckte hon sig se en flicka till slut men jag vet inte hur jag ska göra nu.... vet inte om jag vågar köpa tjejkläder eller om jag måste köpa naturella färger bara... Känner mig så förvirrad.. suck.

Verkligen okänsliga idioter om jag får hålla med föregående! Jag skulle köpa flickkläder och neutrala. De sa ju inte 100% till oss heller men jag har köpt pojkkläder. Fast det är på nåt sätt lättare åt det hållet då jag lätt skulle kunna klä en flicka i de kläderna också. En klänning på en pojke är ju inte alla så bekväma med . Fast 90% är ju ändå ganska mycket. Vi pratar här hemma om lillebror men påminner ibland om att det KAN bli en lillasyster.
  • Sommarmalva

Jag vaknar många gånger om natten för att jag behöver vända på mig. Har så ont i fogarna på natten och det är en pärs att vända på sig. Vaknar av att det gör ont i höften som jag ligger på sen när jag ska vända på mig gör det fruktansvärt ont i bäckenet och ofta knäpper det till, så obehagligt ljud! Svårt att somna på kvällen med, då lillebror då bökar för fullt för att hitta rätt sovställning i magen. Sen när det väl lugnat sig så är det dags för mig att vända mig om, och då börjar han om igen... Suck!

• Sommarmalva
    SommarDahlia skrev 2016-06-09 16:30:47 följande:

Grattis till bebisen!

Märks att många börjat gå hem från jobb, många som har tid att skriva inlägg :)

Själv har jag 2 arbetspass kvar. Har varit en vända på sjukan i början på veckan efter en smärtsam helg. Fick oerhört ont i höger njure i fredags (andra gången denna graviditeten ). Åkte först till VC och fick utskrivet antibiotikan som hjälpte sist men denna gången tog den inte. I måndags åkte jag in och blev inlagd med vidgat njurbäcken och en snabbsänka på 90 (ska tydligen vara max 8). Har fått ny antibiotika och nu är jag hemma igen. Blir dock inget mer jobb denna veckan då läkaren tyckte det var viktigt med vila.

Nån mer som börjat känna att förlossningen kanske närmar sig?

Ja nu börjar det kännas att förlossningen närmar sig! Var idag o pratade med läkare om ev igångsättning. Han kollade bara lite hur de andra förlossningarna varit och sen fick vi ett datum!! Trodde jag skulle vara tvungen att argumentera för mig, varför jag ville ha igångsättning men tror han fattade när han läste om sista. " du ringde in kl 00.01 efter att ha fått värkar efter vattenavgång. Kl 00.15 var en flicka född" .... Ja det gick fort! Sååå skönt att få göra detta under kontrollerade former denna gång! Känns helt fantastiskt och det blir två veckor innan beräknat dessutom så slipper vänta så länge. Har nu bara 5 veckor kvar istället för 7!!!! Börjar känna mig stressad... Vi som vill göra så mycket i sommar
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)