Inlägg från: Sommarmalva |Visa alla inlägg
  • Sommarmalva

BF Juli 2016 (ny!)

Empa86 skrev 2016-07-15 08:12:54 följande:

Jaha då är vår barnvakt, svärfar inlagd på sjukhuset så nu blir det till att knipa istället för att hoppas på att bebisen ska komma ut. Är det någon gång den vill komma ut lär det bli nu...

Oj, otur!!
    Vi har också svårt med barnvakt eftersom vår släkt inte finns i närheten, och de som faktiskt bor närmast, nästan en timmes resväg härifrån, är i Frankrike just nu. Känns väldigt bra att ha igångsättning på måndag så man kunnat fixa barnvakt innan, men så nojjig jag är nu att bebis ska vilja komma innan måndag! Har ni långt kvar till bf? Eller är det nära? Jag har ändå två veckor kvar till "riktiga" bf. Men vad som helst kan ju hända... Hoppas det inte är allvarligt med svärfar, och att han kommer hem snart! Knipa är ju inte det lättaste
  • Sommarmalva

Igår och idag har det huggt till rejält neråt. Igår när jag var ute o gick, och idag när jag reste mig upp från stolen. Gjorde så ont så jag fick böja mig framåt. Känns det så när bebis fixerar sig? Än så länge är lillen rörlig men tänkte om det är nåt som han pysslar med nu. Försöker borra sig ner liksom. En otäck känsla är det.

• Sommarmalva
    Empa86 skrev 2016-07-16 11:41:29 följande:
    Jodå nog var det vattnet allt och jag har troligen gått och sipprat sedan igår. Fick inte åka hem igen trots att vi bor 7 minuter bort, de tror att det kommer gå fort när värkarna väl börjat..
    Oh! Spännande! Varför tror de att det kommer gå fort?
  • Sommarmalva
    Empa86 skrev 2016-07-16 12:06:02 följande:
    Senaste förlossningen gick i racerfart och då fick de lov att ta hål på hinnorna så nu när vattnet redan gått är de rädd att de kommer gå fort från första värk. Men det är ju bara teorier de har, ingen vet ju;)
    Ah! Ok! Hade du också en raketförlossning. Spännande! Jag blir igångsatt på måndag pga raket förra gången. Hoppas på en snabb o smidig denna gång med. Fast inne på förlossningen då
  • Sommarmalva

Nu ska vi strax åka o lämna barn hos mormor o morfar som ska vara barnvakt ett par dagar, för i morgon bitti smäller det! Då åker vi in för igångsättning! Så konstig känsla att känna att lillebror är hemma om några dagar! Hoppas bara de har tid för oss nudå när vi kommer så vi inte behöver vänta alltför länge. Har tid imorgon kl 9 så hoppas lillebror kommer i morgon iallafall.

• Sommarmalva

Inne för igångsättning idag! Var öppen två cm när vi kom in. Efter hinnsvepning blev det snabbt en cm till så nu avvaktar vi för att se om naturen har sin gång istället för att tvinga den. Lagom starka värkar som går att hantera med alvedon än så länge. Fast långtråkigt blir det!

• Sommarmalva

Nu är vår Max här! En rund o go liten kille

Var inne för igångsättning men var redan öppen 2 cm så efter hinnsvepning skötte kroppen det mesta själv. Sååå skönt att ha det gjort, och vilken belöning!!

• Sommarmalva
    calabalic skrev 2016-07-18 15:12:55 följande:
    Spännande! Hoppas det går fort men inte för fort. :) Hade du haft några värkar eller andra känningar nu senaste dygnet, tänkte iom att du var öppen 2 cm? Tur att du hade planerad igångsättning i alla fall, så du slipper föda i sängen igen. :)
    Jag hade inte känt av det innan, och efter hinnsvepningen blev det snabbt en cm till som jag inte kände. Men resten ska gudarna veta att jag kände!!!!
  • Sommarmalva
    Lurifax skrev 2016-07-21 10:03:59 följande:

Till er som redan fött era små bebisar:

Var era bebisar lika aktiva och vilda ända fram till förlossning eller lugnade de ner sig något innan?

Min lilla lever rövare mest hela tiden och sista kvällarna har jag känt av molvärk och förvärkar men inget mer händer. Minns inte hur mina två tidigare barn varit innan förlossning, även om det är 9 dagar kvar till BF kan jag inte låta bli att spekulera

Nu blev ju jag igångsatt men även inne på förlossningen när det börjat så höll han på o bökade. Han har varit jättelivlig från början tills han kom ut. Nu är det sova som gäller
  • Sommarmalva

Åh denna värme! Nu har ju jag ändå får ut min bebis men vet inte om det är amningen, hormoner, eller nåt men vad jag svettas!!' Jag var blöt av svett fem minuter efter duschen nu ikväll. Det rinner i pannan och ryggen är dyngsur! Så får man ju inte bada heller!!! Jag som vanligtvis älskar sol och värme. Det skulle behövas en dusch till. Lätt.
    Hur går det för er andra som fått bebis? Har ni samma bekymmer?

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)