Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

BF Juli 2016 (ny!)

Ojoj, vad han växt! Jag vägde mig med Gustav på våran våg, och enligt den vägde han 6,7 i lördags! Han ska på 3-månaders kontroll 2/11, så får se då var han ligger. Han har snart växt om sin kusin som är 1,5 månad äldre, dock är det en flicka, de är väl mindre generellt. Känner inte alls igen det med gropen i bröstet, men hoppas det försvinner snart!

Annars har han nu kommit in i en extremt jobbig fas.. Han har svårt att sova på dagarna och det hela slutar med att han är helt slut och förstörd på kvällen och skriker så han tappar andan, snutta hjälper inte längre, iallafall inte direkt. Igår pågick det i två timmar innan han till slut tog bröstet och sen somnade. Någon mer som haft /har så? Sjukt jobbigt och tycker så synd om honom :/ han sover dock på nätterna fortfarande, så det är jag tacksam för.

• Moorii
    cutepoison skrev 2016-10-18 20:27:45 följande:

Vad fort det går nu!! :D Nu hänger vi inte med igen. Edvin vägde 5595 på senaste bvc kollen. Vi har samma, han sover jätte kasst på dagen. Men om jag är ute och går sover han så skulle behöva promenera flera gånger om dagen och det får jag inte till.

Haha ja. Fattar ingenting! Hoppas lite på att vågen visar fel :P fast tung har ha blivit..! Aha, men han går fortfarande upp va?

Åh, precis samma här! Går alltid en två-timmars promenad och ibland sover han bra då, men nu senaste tiden inte alls nästan :/ tar mig heller inte iväg flera gånger, alldeles för jobbigt att släpa vagn och bebis ner och upp mer än en gång per dag, huga. Men - idag! Han sov större delen av promenaden, trots springande huliganer (tonåringar på gympalektion). Dessutom somnade han två timmar hemma sen. Skuttade omkring av lycka :D lär inte bli så imorgon, så får vara glad för denna dagen och hoppas han somnar gott ikväll!
  • Moorii

Åh, låter helt underbart! :D längtar tills jag får sova en hel natt (om jag nu får det)! Måste vara magiskt :)

• Moorii
    tovemaja skrev 2016-10-19 22:17:24 följande:

8h ostörd sömn låter magiskt. Tycker att vi sover prima men vaknar alltid 2ggr mellan 22.30-08 för mat. Känner mig dock väldigt utsövd faktiskt. Får se hur det känns när jag har båda barnen på morgonen... om Folke kan somna om efter att hand pappa gått upp. Hoppas så på det!

Annars har vi det fint. Är dock oväntat otålig med den sega viktnedgången och min kropp som jag inte känner igen. Jag Har liksom inga muskler kvar typ! Och återuppbyggandet går långsamt i och med att jag fortfarande känner av foglossningen. Segt! Kör just nu mamma mage appen och är på nivå 4, snart 5. Någon annan som kär någon form av mammaträning?

Tycker också det går segt här, sista kilona vill liksom inte ge med sig! Blir ledsen när kläderna inte sitter så bra. Har ca tre kilo kvar, men känns som mer, kanske för att allt sitter på magen i princip. Kör också på mammamage appen och är snart på nivå 4 (tog ett tag innan jag kom igång). Går också promenader med vagnen i minst två timmar varje dag. Provade faktiskt att springa lite med vagnen igår och det kändes inte längre som att bäckenet skulle falla ihop, så skönt! Kanske kan våga mig på en lugnare löptur snart :D
  • Moorii
    calabalic skrev 2016-10-19 22:30:20 följande:

Vad skönt att han sov hela natten Sommarmalva! Bra att du lyckades sova hela natten själv också. Min son har ju sovit dåligt hela sitt liv, 16 månader med 3-10 uppvak i stort sett varje natt. Men några enstaka gånger har han sovit hela natten och då har man ju vaknat i panik och undrat om han fortfarande lever. :)

Moorii vad jobbigt att han kommit in i en sån kvällsskrik-period. Min dotter har precis kommit ur sin nu när hon är 10 veckor (började när hon var en vecka). Skrek panikartat så hon tappade andan och blev helt genomsvettig i ca 30-60 min varje kväll, ibland kortare och ibland längre. Och det fanns inget som hjälpte, jag bara gick med henne i famnen och pratade lugnt för att hon skulle veta att jag var där, och till slut somnade hon av utmattning. Det var jättejobbigt, ffa att inte kunna hjälpa henne, men samtidigt visste jag att det brukar gå över efter några veckor. Hoppas din fas blir lite kortare än 9 veckor. :)

Vad skönt att det är över för din del! I förrgår och igår lyckades jag faktiskt få honom att sova två längre omgångar på dagen, så han var mycket lättare att få att somna till kvällen. Mysigt igår när jag och mannen tillsammans sjöng barnvisor för honom tills han slocknade. Han blir verkligen superlugn när man sjunger! Får hoppas att detta är en trend som håller i sig, men annars är jag glad för de dagar jag får som dom här :)
  • Moorii

Mammamage appen är speciellt för att undvika fel sorts träning, så bara de inre musklerna man jobbar med. Kändes lite halvlöjligt i början att bara sitta och spänna magen, knipövningar osv, men det finns ju en anledning till varför man ska göra dom. Tycker min hållning har blivit mycket bättre och bäckenet är starkare och då är jag bara halvvägs. Rekommenderas starkt!

• Moorii

Ingen aning, jag betalade 13 kr för min tror jag? Jag kan också känna av fogarna fortfarande, men det är mot slutet av den dagliga långpromenaden, så det kan jag köpa än så länge. Borde väl ge med sig till slut med foglossningen för oss alla? Hoppas på det! Idag var jag och mannen ute på promenaden tillsammans, så jag passade på att testa att jogga lite, kanske 60-70 meter i lugn takt. Kändes bra! Inget ont alls, bara lite håll kände jag av. Däremot behöver jag öva på knipet lite mer, känns som jag ska kissa på mig hela tiden..

• Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-10-26 10:49:21 följande:

Ja visst går det fort! Vet inte vad de"ska" gå upp men Max hade gått upp 1kg på en månad! Och den kurvan går ju typ rakt upp så för att följa sin kurva är ju ett kilo alldeles för mycket... alla är ju olika stora. Följer Kian sin kurva? Visst är det kul att se deras utveckling. Max är tre månader och ler mycket och kan ibland få till ett litet skratt. Han kämpar för livet att ta styrseln över sina händer och älskar att få sitta upp i soffan <3

Åh, det med händerna, det gör Gustav med <3 så frustrerad han kan bli när han ligger i babygymet och försöker få fatt i leksakerna, men inte riktigt lyckas. Men snart är han nog där!
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-10-26 18:36:42 följande:

Haha ja, de är för söta! Max ligger ofta med knytnävar. När han försöker få in handen i munnen så händer det ibland att han ger sig själv en snyting istället man ser hur fokuserad han är men så blir det så fel...

Haha, sötnos :) ja, väldigt mycket fokus! Han tittar typ i kors när han tittar på sina händer medan han försöker få ordning på dom, ser så himla roligt ut ^^
  • Moorii

Inte helt återställd, men närapå. Födde vaginalt och har fått tillbaka kraften i benen och bäckenet, fortfarande inte tränat upp knipmusklerna till som de var innan, men blir bättre och bättre. Tre månader är inte så farligt egentligen, om man tänker på vilken påfrestning man utsätter kroppen för!

Vad läskigt med krupp! Måste varit tufft :/ Skönt att det lugnat ner sig nu!

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)