Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

BF Juli 2016 (ny!)

Här är en till med en plutt som är svår att natta, dock inga tre timmar! Fast kanske blir det sammanlagt med alla försök man gör under kvällen. Nu behövdes bara ett, som tog en timme, men då var han nog väldigt trött efter vaccinationen idag.

För övrigt så har han växt 2,5 cm och gått upp nästan ett kilo på en månad. Bm undrade vad han får för mat egentligen :P 62,5 cm och 6 705 g. Får snart börja med storlek 68!

• Moorii

Oj, vad jobbigt med förlossningsdepression :( skönt att det börjar bli bättre! Jag mådde extremt psykiskt dåligt de sista tio veckorna av graviditeten, men det var inget som fortsatte efter förlossningen tack och lov. Det är tufft, speciellt när man bara är hemma med sina egna tankar hela tiden. Har du tagit upp det på BVC?

Här går det bra! Gustav är lite gnällig på dagarna nu och sover inte lika mycket längre, finns väl ett samband kanske. Han hade nån vecka när han vaknade 5-6 ggr på nätterna, men nu är det 2-3 ggr som tidigare, så hoppas verkligen det håller i sig! Han skrattade första gången för kanske två veckor sen, härligaste ljudet! I övrigt tjötar han så mycket nu så man har svårt att få en syl i vädret :P spenderar dagarna mest hemma faktiskt, alltid en längre barnvagnspromenad, minst. Öppna förskolan en gång i veckan. Igår sprang jag för första gången, så underbart! Gick jättebra, lite ont i lungorna, men annars inga problem. Skönt också att få komma iväg själv en stund!

• Moorii
    cutepoison skrev 2016-11-19 13:30:33 följande:

Ja jag fick remiss till psykolog från bvc så det var ju bra. Vad roligt att första skrattet kommit! :) Där är inte vi än, han gör något ljud så det är väl på väg. jag tycker det ska bli så kul att höra hur de låter när de börjar prata :p

Vad bra! Ja, det är ju inte det där hjärtliga, långa skrattet än, utan mer ett kort skratt, och det kommer typ bara när han är i gränszonen till att vara övertrött :P absolut! Ska bli jättemysigt :)

Angående sömnen så blev det inte bättre, utan sju resor värre. Vaknade varje timme inatt, var arg och ville snutta varje gång, så förutom att det var knäckande för mig så vaknade även mannen varje gång med och han jobbar ett 12-timmars pass idag..dessutom var han gnällig hela dagen och vägrade sova, så var jättejobbig att lägga också. Tydligen är det en sån där härlig fas och det är bara att bita ihop. Nu sover han förmiddagsluren, den enda gången på dagen han faktiskt sover rätt ok själv i sängen.
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-11-19 23:54:42 följande:

Måste bara berätta att Max idag kunde styra sina händer och ta det han ville ha!! Lite skakigt o ryckigt var det men han lyckades! Kändes såå stort! Det var iofs en fin chokladask som jag höll i så det är ju inte så konstigt hur är det med era små? Vilka framsteg har de gjort? Känns som att Max är lite seg med framsteg, koncentrerar sig mest på att sova o växa tror jag... hihi...

Vet inte riktigt, tycker inte det händer så mycket med utvecklingen just nu. Det är väl skrattet och att han greppar saker bättre nu. Dock så släpper han sakerna rätt fort. Han har lyckats få tag i leksakerna i babygymet nu iallafall, det är han nog nöjd över ^^
  • Moorii

Tovemaja: nej, verkligen inte kul alls :/ han somnade dock igen strax efter nio och har snart sovit själv i sängen i 2,5 timmar, så han var nog helt slut efter natten med. Synd att man själv inte kan slappna av och sova. Fast så himla skönt med lite egentid, så jag faktiskt föredrar det framför sömn :P

• Moorii

Härligt! Jag tycker den fungerar bra! Som nämnt tidigare känns övningarna lite löjliga i början, men de hjälper, så bara att köra på :) tycker min hållning har blivit mycket bättre och knipet med. Är på nivå fem nu, längtar tills jag kan börja med tyngre övningar!

• Moorii
    cutepoison skrev 2016-11-24 16:02:28 följande:

Hej alla! Nu har de ju gått några månader och tänkte höra vad era väger nu och hur långa dem är? Tycker alla har så små bebisar fast de är typ två månader äldre än E. :p Vet att de är individuellt men har faktiskt fått en del kommentarer och är sjukt less på det nu, en bebis kan väl inte vara tjock? Ska väga honom imorgon så återkommer men skulle tippa på att han väger 6,8 kg och är 62 cm. Han är 3,5 månad nu.

Men va! Att folk ska hålla på. När Gustav var på 3-månaders koll på BVC var han 62,5 cm och vägde 6,7 kg, gissar att han på nästa koll kommer ligga på 7,5-7,7 kg och ha växt iallafall till 64 cm. Han är lite knubbig som bebisar är, inget konstigt! Pappa ringde och sa att han blivit tjock >:( när han hörde att han fortfarande bara åt bröstmjölk så kunde han inte säga nåt. Bebisar kan vara jättesmå och lite större, allt inom det normala.
  • Moorii

Niyoh, vad otäckt! :( så bra att ni kunde komma bort från honom och att ni mår bra efter omständigheterna.

Har också börjat med lite smakportioner här. Han har fått prova kokt potatis, pumpa och lite fil. Pumpan var en hit :) får se vad nästa grej blir! Vill inte ge för mycket för snabbt. Hur ofta ger ni? Försöker ge med några dagar emellan.

• Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-12-08 11:20:12 följande:

Jag ger samma smak en gång om dagen i ett par tre dagar. Så att han vänjer sig med varje smak. Frågade en BVC sköterska om det kan bli för mycket för han älskar ju puré. Men hon tyckte att det var kul att han tyckte om det. Man får prova sig fram och blir han hård i magen så är tex katrinplommon bra. Fast får nog köpa sånt där litet förkläde med ärmar för det blir aningen kladdigt... knöt en handduk om honom igår när han åt

Aha, så ofta! Hur mycket ger du varje gång då? Står att man ska ge ett kryddmått från 4 månaders ålder, så har inte gett mer än så ännu. Tänkte köpa gröt idag tänkte jag, får se vad han tycker om det!
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)