• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • ak15

Ska tillägga att jag har gjort en ivf och har fått två embryon tillbaka :)

• Josber

Hej alla! Ska ha bebis 17/10 om allt går bra och är nu i början på v9! Hade ett ma i december förra året men blev gravid ganska snabbt tittade på den lille v7+5 och då slog hjärtat ändå är man så rädd för missfall och känner efter på symptom hela tiden! Tänker ni nått på detta?

Kram

• Anonym (orolig)
    Josber skrev 2016-03-06 16:51:09 följande:

Hej alla! Ska ha bebis 17/10 om allt går bra och är nu i början på v9! Hade ett ma i december förra året men blev gravid ganska snabbt tittade på den lille v7+5 och då slog hjärtat ändå är man så rädd för missfall och känner efter på symptom hela tiden! Tänker ni nått på detta?

Kram

Har haft många MF varav två förra året, tänker en del på det,men nu har VU sett hjärtat 2 ggr o har ännu ett UL i påskveckan. Förlorade mitt första barn efter ca halva graviduteten så oron finns där även för detta. Fick ungefär samma med min dotter för 8 år sen, med moderkaksavlossning, men denna gången var vi i sverige o de kunde stoppa det och hon stanna kvar.. som sagt det kommer alltid vara en viss oro, just nu ser vi bara fram emot o först passera v 12 sen ska vi på samtal hos dr för ev behandlingar där i den kritiska veckan runt v 20-25... känns ändå bra. Har inga egentliga råd..
  • Anonym (orolig)
    ak15 skrev 2016-03-06 16:46:19 följande:

Någon annan med uppsvälld mage? Är bara i v 8

Jag har oxå rätt uppsvälld mage
  • othello

Någon som kommer göra UL innan FUL? Anledning till varför?

• YaYa

Ser att det är många här som skriver om oron för mf och jag tror att alla gravida känner det. Jag är gravid med första, i v 7+1 idag och jag vågar nästan inte googla någonting längre bara för att man hittar alla tråkiga historier :( 

Jag tycker att man kan trösta sig med att det faktiskt går bra för de allra flesta, oddsen är ju trots allt till ens fördel. Titta bara på alla barn som föds hela tiden.

Dessutom ska man komma ihåg att det är de som det INTE gått bra för som har ett behov av att skriva av sig och berätta. De som är lyckligt gravida och där allt har gått bra känner nog inte samma behov av att ventilera det. 

De två sakerna får i alla fall mig på lite bättre humör när jag känner mig orolig.

Lycka till med graviditeterna allihop! Det ska bli kul att följa er alla. Jag har bf runt den 22/10 (enligt min egen uträkning) så vi får stötta varandra här i tråden :)

• Josber

Ja jag försöker verkligen tänka så men blev så besviken förra gången de avstannat och jag trott i en månad att jag var gravid känns såklart bättre nu när jag sett hjärtat slår! Men finns ju såklart inga garantier. Man får försöka vara positiv! Hur gamla är ni? Jag är 25 år och fyller 26 och har inga barn sen innan ska bli så himla roligt!

• Ggrahnen
    Josber skrev 2016-03-06 20:21:54 följande:

Ja jag försöker verkligen tänka så men blev så besviken förra gången de avstannat och jag trott i en månad att jag var gravid känns såklart bättre nu när jag sett hjärtat slår! Men finns ju såklart inga garantier. Man får försöka vara positiv! Hur gamla är ni? Jag är 25 år och fyller 26 och har inga barn sen innan ska bli så himla roligt!

Jag råkade ut för samma som dig så förstår precis vad du menar! Hinner bli 28 innan bf och är även min första :)
  • carpediemo
    Ggrahnen skrev 2016-03-06 15:42:05 följande:
    Hej! Då har vi bf samma dag! Var också på VUL i v.7, fast vi var rädd för mf, men hjärtat tickade :) Grattis till ert beslut! Spännande va?

Mår också illa. Men inte direkt på morgonen utan kommer i vågor under dagen.. Vi fick mf innan jul och var på inskrivning i v7 den gången. Väntar till v.11 denna gång, eftersom vi ändå fåm :)tt tagit del av all information redan. Ni då?
    Hej! Jaha vad kul med en med samma datum än så länge :)
    Oj, ja då förstår jag att ni ville titta tidigare.

Jag har svårt att få i mig frukosten, kan må illa i vågor under dagen men då är det oftast inte lika påtagligt. Förhoppningsvis så försvinner ju illamående vid vecka 12.

Jag har inte ringt till någon ännu och sagt mitt beslut eller pratat om inskrivning. Sist jag ringde HC/barnmorska var när jag trodde jag kunde göra UL där,
    men blev skickad till sjukhuset och därefter har vi funderat så vet inte riktigt vad jag ska säga när jag ringer... Känns nervöst.
  • Ggrahnen
    carpediemo skrev 2016-03-06 23:26:15 följande:

Hej! Jaha vad kul med en med samma datum än så länge :)

Oj, ja då förstår jag att ni ville titta tidigare.

Jag har svårt att få i mig frukosten, kan må illa i vågor under dagen men då är det oftast inte lika påtagligt. Förhoppningsvis så försvinner ju illamående vid vecka 12.

Jag har inte ringt till någon ännu och sagt mitt beslut eller pratat om inskrivning. Sist jag ringde HC/barnmorska var när jag trodde jag kunde göra UL där,

men blev skickad till sjukhuset och därefter har vi funderat så vet inte riktigt vad jag ska säga när jag ringer... Känns nervöst.

Ah jag förstår, men jag tror inte du behöver vara nervös! De kommer nog bara gratta glatt att du bestämt dig för att behålla! Min syster skulle också göra abort för 5 år sedan, men hon rusade ut från läkaren, när han började prata abortmetoder, och skrev in sig på MVC iställer ;) Säg bara att du är gravid och vill skriva i dig, tror du att de kommer komma ihåg dig så är det ju bara att säga att du bestämt dig för att behålla. Jag har då iallafall aldrig mött en barnmorska som "dömer" folk :)
Svar på tråden BF Oktober 2016