• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Anonym (orolig)
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-03-02 13:04:26 följande:

Kommer lämna gruppen men kommer försöka med ny bäbis så småningom kram på er alla å lycka till

Lycka till med allt och hoppas ni lyckas direkt igen stooor kram
  • Villhabarn29

Visst är det en märklig känsla med en liten inneboende? Lycka blandat med en enorm rädsla för vad som komma skall.

Jag tog ett till test igår och fick såklart ett starkt rött streck. Det var mest för att förstå. RFSU'S tydliga streck som man tidigare fått glo ihjäl sig efter. Jag går nu in i vecka 6.

Hormonerna som alla pratar om har också börjat infinna sig ordentligt. Sur och vresig, ledsen omvartannat. Någon som känner igen sig?

Går ni på rosa moln eller känner ni lite som mig?

• LaPil
    hfriborg skrev 2016-03-01 11:26:06 följande:

Hej alla blivande mammor??

Första i lägget i denna grupp. Plussade 5 feb och BF 10 okt:) En oplanerad och chockerande graviditet då jag bestämt inte skulle ha fler barn... Har 3 barn födda -04 -12 -15

Har skapat en hemlig grupp på fb, lägg till mig som vän tillfälligt så lägger jag till er i gruppen?? kram till er!! // Helena Friborg

Kul! Jag har lagt till dig som vän på Facebook!
    Instagram @syskonresan
  • Vierno

Någon annan 35+ i Stockholmsområdet som väntar första och vill följas åt?

• Oktbebis
    Villhabarn29 skrev 2016-03-02 16:49:21 följande:

Visst är det en märklig känsla med en liten inneboende? Lycka blandat med en enorm rädsla för vad som komma skall.

Jag tog ett till test igår och fick såklart ett starkt rött streck. Det var mest för att förstå. RFSU'S tydliga streck som man tidigare fått glo ihjäl sig efter. Jag går nu in i vecka 6.

Hormonerna som alla pratar om har också börjat infinna sig ordentligt. Sur och vresig, ledsen omvartannat. Någon som känner igen sig?

Går ni på rosa moln eller känner ni lite som mig?

Känner mig inte speciellt sur och vresig, med ledsen däremot ^^

Vi har svårt att sluta prata om det här hemma(vårt första barn), samtidigt är man så orolig att det ska hända något. Längtar tills ul den 11e april!
  • AnnaCR

Grattis alla till era graviditeter :D!

Hur känner ni er? :)

Jag gick precis in i v7 idag & är det någon mer som ligger nära mig i veckor så vore det roligt att följas åt :)

Kram på er!

• AnnaCR

Tänkte även på Facebookgruppen :)

Finns det någon ny att hoppa in i?

Då det verkar vara fullt i de tidigare..

• Decibel84
    AnnaCR skrev 2016-03-04 18:10:41 följande:

Grattis alla till era graviditeter :D!

Hur känner ni er? :)

Jag gick precis in i v7 idag & är det någon mer som ligger nära mig i veckor så vore det roligt att följas åt :)

Kram på er!

gick in i vecka sju igår:)
  • Decibel84

Nojar fortfarande över detta med symptom.
    Man läser ju att symptomen minskar när man fått missfall:(

Har haft ömma bröst sen två veckor före BIM.
    V6 började jag bli otroligt trött, somnar tidigt och sover 9-12 timmar.

Har bara så svårt att ta in detta och acceptera d¨å vi försökt så länge.
    Läser också att de symptomen jag har är vanligt och man behöver inte ha fler.

Men egentligen borde jag vara glad att symptomen just nu är så få, så borde man ju se det:)

• Anonym (orolig)

Här är det kämpigt. Legat inne på sjukhus 4 dagar pga min hyperemesis (kraftigt illamående) fått mellan 3-6 liter dropp per dag och testat en annan illamående medel. Funkar sådär. Nu prövar de att kombinera den med en av de jag tidigare ätit. Normalt sätt så tar bebisen den det behöver men nu har mina reserver börjat ta slut så jag har massa olika vitamin brister och får div olika vitamin sprutor i rumpan. Har fått se igen att hjärtat slår, ett tydligt sen är de osäkra på om det är en nr 2 men den fokuserar de inte på i nuläget... är jättejobbigt..

Svar på tråden BF Oktober 2016