• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Josber
    trex2013 skrev 2016-03-08 08:25:31 följande:

Jag känner inget heller, bara lite tröttare det är allt. Är  i v9 (8+3) ska dock ta HCG i morgon igen och kolla så det stegrat bra. sen är det bara att försöka hålla ut och hoppas allt ser bra ut tills KUB 8/4.

Skönt att höra att det inte bara är jag som mår bra ???? men så nervösyvoch vågar inte ta ut nått ännu medan min sambo säger varje dag att han längtar tills vi ska få bebis känns tråkigt att man är så negativ..

Hoppas ditt hcg ser bra ut!
  • trex2013
    Josber skrev 2016-03-08 09:23:58 följande:
    Skönt att höra att det inte bara är jag som mår bra ???? men så nervösyvoch vågar inte ta ut nått ännu medan min sambo säger varje dag att han längtar tills vi ska få bebis känns tråkigt att man är så negativ..

Hoppas ditt hcg ser bra ut!
    samma för mig vågar inte riktigt slappna av och längta ännu. :)
    tack, hoppas också på bra hcg värde.
  • JennyNG

Håller med er där om att man inte riktigt vill ta in det än förens man sett att allt är bra. Vi är i vecka 10 (9+2) å gjorde VUL förra veckan och hjärtat slog. Men man vill ju inte som sagt ta ut något i förskott förens allt är säkert, maken säger att han tagit in de och smält de. Men jag känner inget än , vågar inte ????????

• Josber
    JennyNG skrev 2016-03-08 09:57:49 följande:

Håller med er där om att man inte riktigt vill ta in det än förens man sett att allt är bra. Vi är i vecka 10 (9+2) å gjorde VUL förra veckan och hjärtat slog. Men man vill ju inte som sagt ta ut något i förskott förens allt är säkert, maken säger att han tagit in de och smält de. Men jag känner inget än , vågar inte ????????

Förstår verkligen man känner efter hela tiden hur man mår och om man känner något.. jag är lite öm i brösten och blir lätt andfådd det är typ de ????

Funderar på vul nästa v i slutet för då är jag i slutet på v 10 så känns som att då kan man slappna av mera men är ju hypernervöst man vill så gärna att de ska gå vägen denna gång!
  • Decibel84

var nära att ta ett till gravtest imorse...är så orolig för missfall utan blödning.
    måste försöka tänka positivt, mår ju bra och det borde ja ta vara på

• Decibel84
    eagle87 skrev 2016-03-07 09:05:47 följande:

De bruna har avtagit helt... Ul idag 1030.. Så nervös.. Ngn som är på 6+3 som ej kräks än??

Jag är på 6+4 mår inte illa och kräks inte. men å andra sidan har flera tjejer i min familj inte heller gjort det.

läste att det gick bra för dig på UL, grattis:)
  • carpediemo
    Decibel84 skrev 2016-03-08 17:57:32 följande:
    Jag är på 6+4 mår inte illa och kräks inte. men å andra sidan har flera tjejer i min familj inte heller gjort det.

läste att det gick bra för dig på UL, grattis:)
    Jag är i vecka 10 och har inte kräkts än, men mår väldigt illa vissa gånger så det har varit alldeles på gränsen. Men försöker lugna mig själv så brukar det lägga sig.
  • Anonym (orolig)

Tänk bara på om ni gör test så efter en viss v är Hcg halten så hög så att testen inte kan mäta det, och blir på så sätt svagare utan att det är ngt fel på graviditeten. Så testa inte ihjäl er.

• Emmabo
    carpediemo skrev 2016-03-07 14:31:44 följande:

Är det någon som vet om det har startats en tredje hemlig grupp på Facebook för oss med bf i oktober?

Ja, det finns en till grupp skapad av Helena Friborg. Sök och lägg till henne som vän så lägger hon till dig i gruppen :) (Hoppas det var okej att jag vidarebefordrade det, infon finns i flera sidor tidigare)
  • carpediemo
    Emmabo skrev 2016-03-08 21:40:24 följande:
    Ja, det finns en till grupp skapad av Helena Friborg. Sök och lägg till henne som vän så lägger hon till dig i gruppen :) (Hoppas det var okej att jag vidarebefordrade det, infon finns i flera sidor tidigare)
    Tack så mycket :)
Svar på tråden BF Oktober 2016