• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Anonym (orolig)

Är i v 9+2 om jag minns rätt. Vi berätta tidigt för våra föräldrar o syskon. Ej offentligt än..

• Anonym (orolig)
    8airam8 skrev 2016-03-07 17:05:04 följande:

Jag vill bara gnälla lite. Att vara gravid i snart vecka nio och dessutom också bo i Karlstad är lite av en utmaning ibland. Särskilt när det luktar rostat kaffe och man måste gå ut med hunden på morgonen. Så bedrövligt äckligt!

Lider med dig, min man får köpa kaffe på Statoil innan jobb, hemma får han inte laga
  • 8airam8
    Anonym (orolig) skrev 2016-03-07 20:41:37 följande:

Lider med dig, min man får köpa kaffe på Statoil innan jobb, hemma får han inte laga

Haha Jag förstår inte hur något så välsignat gott kan bli så äckligt. Här i stan har vi ju Löfbergs Lila. Tviiiiiiiiiiii!
  • Kampis

Vul på fredag och jag vägar inte tro ett dugg att jag har en normal graviditet denna gång.. Efter ma i december.

Är det fler här som a har partners som inte längtar lika mycket som ni? Min sambo ville inte ha fler men vi hade inget skydd just då, o han är väl inte direkt glad åt detta men såklart är han inte så han vill att jag tar bort det hellerär men rätt så likgiltig.. tredje barnet o han har varit lite likadan med de andra, inte varit npn som gösar med magen o så utan det är när barnen har kommit ut han på förlossningen han har fått känslosvallningar ????

• Anonym (orolig)
    8airam8 skrev 2016-03-07 20:47:55 följande:

Haha Jag förstår inte hur något så välsignat gott kan bli så äckligt. Här i stan har vi ju Löfbergs Lila. Tviiiiiiiiiiii!

Ha ha nej det är mycket märkligt. Jag dricker inte kaffe annars, men har absolut aldrig problem med lukten. Nu kräks jag bara ngn nämner det
  • Anonym (?)
    Kampis skrev 2016-03-07 22:32:04 följande:

Vul på fredag och jag vägar inte tro ett dugg att jag har en normal graviditet denna gång.. Efter ma i december.

Är det fler här som a har partners som inte längtar lika mycket som ni? Min sambo ville inte ha fler men vi hade inget skydd just då, o han är väl inte direkt glad åt detta men såklart är han inte så han vill att jag tar bort det hellerär men rätt så likgiltig.. tredje barnet o han har varit lite likadan med de andra, inte varit npn som gösar med magen o så utan det är när barnen har kommit ut han på förlossningen han har fått känslosvallningar ????

Jag känner igen det där med mannen delvis. Det är vårt första barn. Jag är i v. 6+1. Han klappar redan på magen så han kommer nog att mysa sen med. Dock pratade vi om fosterdiagnostik igår på mitt initiativ och vi var eniga om att göra kub trots att jag inte är i en riskålder.

Sen tyckte han att jag verkade fundersam och jag påpekade att vi pratat så otroligt lite om barnet och planering hittills. Hans syskon har hundra barm var så han tar väl lite lättare på det. "Jag kan inte planera i detalj utan tar dagen lite som den kommer ". För guds skull, det är ett barn som kommer. Vi måste dessutom byta boende vilket han också rycker på axlarna till. Jag blir typ rädd.

Sorry om det blev långt. Nu fick jag skriva av mig.
  • LaFontaine
    8airam8 skrev 2016-03-07 20:47:55 följande:
    Jag är så lycklig, för jag kan fortfarande dricka kaffe. Underbart!

Om nån däremot får för sig att äta salta jordnötter i min närhet kan jag bli en smula våldsam mellan hulkningarna. Fy sablar vad det stinker
  • Josber

Någon mer som är så orolig? Jag gjorde ju vul för mindre än en vecka sedan är nu 8+4 och känner inte så mycket men är livrädd att de stannat av efter ma i december.. allt såg jätte bra ut förra veckan med hjärta mm..

Kan ju intecspringa där varje vecka!

• trex2013
    Josber skrev 2016-03-08 08:18:23 följande:

Någon mer som är så orolig? Jag gjorde ju vul för mindre än en vecka sedan är nu 8+4 och känner inte så mycket men är livrädd att de stannat av efter ma i december.. allt såg jätte bra ut förra veckan med hjärta mm..

Kan ju intecspringa där varje vecka!

Jag känner inget heller, bara lite tröttare det är allt. Är  i v9 (8+3) ska dock ta HCG i morgon igen och kolla så det stegrat bra. sen är det bara att försöka hålla ut och hoppas allt ser bra ut tills KUB 8/4.
  • 8airam8
    LaFontaine skrev 2016-03-08 07:32:58 följande:

Jag är så lycklig, för jag kan fortfarande dricka kaffe. Underbart!

Om nån däremot får för sig att äta salta jordnötter i min närhet kan jag bli en smula våldsam mellan hulkningarna. Fy sablar vad det stinker

Jag längtar till den dag då kaffe luktat gott igen och jag kan dricka så mycket som jag brukar.

Haha, jordnötter? Det är ju äckligt i vanliga fall också
Svar på tråden BF Oktober 2016