• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Anonym (orolig)
    8airam8 skrev 2016-03-05 17:03:28 följande:

Hur mår du nu ikväll? Får de någon ordning på ditt illamående? Arma krake :(

Blev utskriven på prov, får behålla små små skedar av yoggi, ät potatismos men det kom upp igen. Som sagt nu ska ja kombinera mina olika tabletter o försöka hitta en lösning
  • YaYa
    AnnaCR skrev 2016-03-04 18:10:41 följande:

Grattis alla till era graviditeter :D!

Hur känner ni er? :)

Jag gick precis in i v7 idag & är det någon mer som ligger nära mig i veckor så vore det roligt att följas åt :)

Kram på er!

Hej Anna! 7+0 idag! :) Hur mår du? Är det första?
  • YaYa
    Ggrahnen skrev 2016-03-05 18:19:37 följande:

Jag är hungrig som helt normalt men har ingen matlust! All mat jag kommer på känns äckligt.. Har ni några förslag på mat man kan lyckas få i sig??

För mig funkar avokado, ugnspannkaka med sylt, juice, mjölk. Helst grejer som är ganska lättsmälta. Det är samma för mig, jag mår illa av att tänka på mat, men när jag sen äter känns det ganska bra. Banan är också en riktig lifesaver just nu! :)
  • othello
    Ggrahnen skrev 2016-03-05 18:19:37 följande:

Jag är hungrig som helt normalt men har ingen matlust! All mat jag kommer på känns äckligt.. Har ni några förslag på mat man kan lyckas få i sig??

Ät frukt. Ät lite men oftare. Funkar på mig. Lycka till!
  • *Ida*
    Anonym (orolig) skrev 2016-03-05 19:08:34 följande:

Blev utskriven på prov, får behålla små små skedar av yoggi, ät potatismos men det kom upp igen. Som sagt nu ska ja kombinera mina olika tabletter o försöka hitta en lösning

Ja förstår hur du känner. Jag var precis på gränsen att bli inlagd Själv. Men jag slutade äta rena mjölkprodukter då blev det faktiskt mycket bättre. Kräks inte alls lika mycket faktiskt. Nu har jag väldigt tur att jag har min mamma som är här hela min vakna tid och lagar/ ger mig det jag är sugen på. Så fort jag reser på mig o rör mig för mycket mår ja ännu mer illa o i de flesta fall kräks ja.

Hoppas det ger med sig snart. Min barnmorska säger att ju mer illa man mår ju starkare är graviditeten. Vi får hålla tummarna på det.
  • eagle87

V6+1 O har haft rosa flytningar hela kvällen, åkte in till akuten men de ville inte göra ngt ultraljud. Så sjukt sjukt orolig. Mår så dåligt....

• Motherofdragons26
    eagle87 skrev 2016-03-05 22:43:56 följande:

V6+1 O har haft rosa flytningar hela kvällen, åkte in till akuten men de ville inte göra ngt ultraljud. Så sjukt sjukt orolig. Mår så dåligt....

Förstår din oro.. Blödningar är ju dock vanligt tidigt o grav så det behöver ju inte innebära att nåt är fel. Men jag vet känslan. Blödde med mitt första barn men då fick jag iof göra ett ul i typ v 8 för att se om allt va ok. Det var ju lite snålt för din del kan jag tycka! De kunde väl åtminstone kolla om hjärtat pickade för att lugna el om det nu är illa bekräfta så du slipper fundera! :(

Lycka till! Jag håller tummarna för dig och att det är ofarliga "växar blödningar"..
  • Anonym (orolig)
    *Ida* skrev 2016-03-05 22:01:09 följande:

Ja förstår hur du känner. Jag var precis på gränsen att bli inlagd Själv. Men jag slutade äta rena mjölkprodukter då blev det faktiskt mycket bättre. Kräks inte alls lika mycket faktiskt. Nu har jag väldigt tur att jag har min mamma som är här hela min vakna tid och lagar/ ger mig det jag är sugen på. Så fort jag reser på mig o rör mig för mycket mår ja ännu mer illa o i de flesta fall kräks ja.

Hoppas det ger med sig snart. Min barnmorska säger att ju mer illa man mår ju starkare är graviditeten. Vi får hålla tummarna på det.

Vad skönt det blev bättre, ja man får försöka hitta sådant som fungerar o sen äta mini mini portioner...

Är fortf hemma, ska till dr imorgon igen och göra nya prover.
  • Anonym (orolig)
    eagle87 skrev 2016-03-05 22:43:56 följande:

Åhhj vet hur jobbigt det är med blödningar.. och att det inte lugnar mkt av att folk säger det behöver inte vara något osv... men så länge det inte ökar o blir klumpar o färskt tror jag der är ok
Svar på tråden BF Oktober 2016