• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Dani84KR
    orzia1 skrev 2016-04-15 16:39:11 följande:
    Har ni pratat namn? Har ni ngr förslag redan?
    ja lite, vi har snackat om att göra var sin lista på 7 pojknamn och 7 flicknamn, av de som stämmer överens så väljer vi ett av dem, men de känns som de e långt kvar till oktober så vi har tid. de e sådant viktigt beslut känner jag vill ju inte välja "fel". 
  • Ggrahnen
    orzia1 skrev 2016-04-15 09:54:53 följande:

Hur tänker ni här i gruppen, kommer ni ta reda på könet innan bebisen föds?

Vi kommer kolla. Har tjejnamn klart men kan inte komma överens om ett enda pojknamn!! Så om vi får veta att det är en tjej så behöver vi inte fundera nå mer, haha!
  • Soncabaret

Huvva, är så orolig då jag varken har symtom eller mage i v15 så nu har jag skickat iväg killen att köpa en doppler. xD Han får stå ut med det mesta han <3

• aperfectsonnet
    Ggrahnen skrev 2016-04-15 19:18:37 följande:

Vi kommer kolla. Har tjejnamn klart men kan inte komma överens om ett enda pojknamn!! Så om vi får veta att det är en tjej så behöver vi inte fundera nå mer, haha!

Hahaha - PRECIS samma situation här!
  • Lilla Luna
    aperfectsonnet skrev 2016-04-15 14:27:31 följande:

Har någon annan fått dålig hy under graviditeten? Jag brukar inte ha några hudproblem, och minns inte att jag hade det förra gravditeten heller, men det absolut första gravidsymptomet den här gången var att jag fick fullt av vätskande, variga "småsår" i ansiktet. Mest på hakan men också pannan, kinderna och ner på halsen. De känns inte som vanliga finnar för de är liksom "ytliga" och de hade inte gått att "klämma" även om man hade velat, de är just snarare sår. Och jag vet att jag inte borde klaga, men det känns så deppigt att jag inte kan känna mig snygg ens ibland - de går inte att sminka över eftersom de vätskar, och de är illröda så de syns på långt håll. Haft exakt lika mycket i två och en halv månad nu. 

Hemsk hy. Hoppas det avtar snart för jag känner mig äcklig med alla "finnar".
  • Lilla Luna

Nej. Varken jag eller sambon vill det. Det blir en överraskning och vi kommer köra en gissningslek med datum och kön när det närmar sig. Har redan några pojknamn och ett nästan solklart flicknamn.

Sambons syster väntar en pojke som beräknas i augusti. Hon stal ett av namnen. I princip bara pojkar bland hans syskonbarn,en flicka och nu 6 pojkar. På min sida finns enbart en flicka. Vi båda tror på en pojke, det bara känns så. ;) to soon to tell, är i v.13 idag (12+0).
  • Sbfaa

Tycker det ska va en överaskning och känns som jag skulle förstöra om jag tog reda på det..men jag vet inte tror det kommer hända att jag ta reda på det men inte säga till min omgivning..för att varför de vill veta kön är så dem kan köpa "rätt" färg på kläderna..(???)
    Vilket jag tycker är fel och vill inte att mitt barn ska växa upp på de viset..
  • Sbfaa

En fråga om jag är i v. 14 (13+6) säger man då att man är i vecka 14 eller 13?
    Säger den veckan som är i parentesen men ser också att andra säger den andra..

• aperfectsonnet
    Sbfaa skrev 2016-04-16 07:40:11 följande:

Tycker det ska va en överaskning och känns som jag skulle förstöra om jag tog reda på det..men jag vet inte tror det kommer hända att jag ta reda på det men inte säga till min omgivning..för att varför de vill veta kön är så dem kan köpa "rätt" färg på kläderna..(???)

Vilket jag tycker är fel och vill inte att mitt barn ska växa upp på de viset..

Helt seriöst vore det ju just därför lite roligt att säga till släkten att det blir en pojke om man väntar en flicka och tvärtom ;)
  • Ggrahnen
    aperfectsonnet skrev 2016-04-16 07:45:21 följande:

Helt seriöst vore det ju just därför lite roligt att säga till släkten att det blir en pojke om man väntar en flicka och tvärtom ;)

Hahaha fy fan vad smart! Jag vill inte heller att de ska veta..blir sånt jävla hysteri. Men jag är 100 på att det är en pojke. Förra graviditeten (som inte gick bra) var jag 100 på att det var en tjej. Alltså jag äter upp mina blommor om de säger att det är en tjej!! Känner ni andra av något liknande?
Svar på tråden BF Oktober 2016