• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • orzia1
    Martiina88 skrev 2016-04-13 19:11:53 följande:

Åh äntligen kan jag oxå få skriva om min graviditet. Jag har haft 3 mf innan den här och är nu i v. 14+2 har sett den lilla på massor av vuls så är inte lika nervös som innan. Men jag är ganska stor (vägde 88 när jag +). Gick på vv o hade hoppats tappa mer innan men tror man kan urskilja en mage på mig som inte bara ser fet ut :) ska enligt appen ha bf 9 oktober!

Välkommen hit. Jag har bf 8 okt.
  • Anonym (Lite förvirrad)

Hej! Jag hade behövt lite hjälp för jag har ingen aning om hur jag ska göra.. Jag är gravid i v 15, nybliven sambo, två egna barn o två bonusbarn. Har nu börjat fundera på om jag o sambon har nån "plikt" att berätta för våra föredettingar ang graviditeten? Min kontakt till min fd är väldigt ansträngd o vi tar bara kontakt med varandra om det gäller nåt ang barnen. Hade en myyyyycket jobbig skilsmässa. Han har ny flickvän o han är snart sambo också. Han har alltså ett nytt liv o så även jag. Men som sagt...behöver jag berätta om graviditeten för fd??

• trex2013
    Anonym (Lite förvirrad) skrev 2016-04-14 12:29:19 följande:

Hej! Jag hade behövt lite hjälp för jag har ingen aning om hur jag ska göra.. Jag är gravid i v 15, nybliven sambo, två egna barn o två bonusbarn. Har nu börjat fundera på om jag o sambon har nån "plikt" att berätta för våra föredettingar ang graviditeten? Min kontakt till min fd är väldigt ansträngd o vi tar bara kontakt med varandra om det gäller nåt ang barnen. Hade en myyyyycket jobbig skilsmässa. Han har ny flickvän o han är snart sambo också. Han har alltså ett nytt liv o så även jag. Men som sagt...behöver jag berätta om graviditeten för fd??

tycker inte du har någon plikt att berätta för honom :) ni lever ju egna liv nu även om ni har gemensamma barn sen tidigare. han lär väl ändå sen får höras det ifrån era barn.
  • orzia1

Nej det har du inte.. mitt ex fråga mig då han sett mina seaband, hade sådana även när ja var gravid när vi var tillsammans.. tids nog kommer han ändå se el höra av barnen
  • Ggrahnen

Jag är inte beredd att hålla med de andra. Känner ju såklart inte er men jag tycker absolut inte att det ska komma från barnen. Om han reagerar starkt blir det barnens smäll. Och i överlag tycker jag att ingen kommunikation får gå genom barnen. Självklart är detta ditt liv, men det är ändå hans barn som ska få ett syskon. Jag hade iallafall velat veta alla stora förändingar som sker i mina barns liv.
  • Ggrahnen

OBS! Tycker inte att du har PLIKT att säga något, men tycker att det vore respektfullt mot barnen om det kom från dig.. Ville bara förtydliga :)
  • lisali2015
    LisenB skrev 2016-04-12 21:23:18 följande:

Va roligt! Då har vi bf samma dag!

Imorgon ska vi på första ultraljudet! Är i 12+4.. Ska bli spännande och lite läskigt. Tänk om barnet dött eller inte finns... Hoppas vi får med oss bilder hem :) fick ni det på kub ni dom gjort?

Åh vad roligt! Bra bf! ;)

Usch är också nojig. Men försööker låta bli att tänka på det då jag inte ska på ul förrän slutet av maj! :/

Hur gick det för er??
  • Lillydilly

Alla gör väl som de själva vill men jag ser ingen som helst anledning till att informera exet. Om ni skaffar fler barn har han inte med det att göra eftersom ni båda lever era egna liv nu. Barnen kommer alltid ha två olika hem och olika upplevelser och familjesammansättningar i de båda hemmen och det är så deras liv ser ut med skilda föräldrar. Det är hans problem om han inte kan hantera att barnen berättar nyheter för honom, då är han en dålig förälder.
  • hfriborg
    alwaysfirst skrev 2016-04-12 09:51:54 följande:

Hej! Är det någon som vet om det finns någon fb-grupp för oss som väntar oktober bebisar? :)

Jag har startat en hemlig grupp på fb. Lägg till Helena Friborg som vän, så lägger jag till dig i gruppen :)
  • Dani84KR

Hej 

Så vi va på KUB förra vecka och allt såg jätte bra ut idag är jag v13+6 och vi har våran RUL 25maj... så långt kvar.

Tänkte fråga er 
    Har ni svullna tarmar och lite ont i "inte kvinnomagen" om ni förstår vad jag menar.

Ni har alla så fina bulor kan inte vänta på min, var väldigt överviktig för några år sedan och nu känns det som om bulan är gömd bakom den överskotts hud som blivit kvar efter vikt nergången. 

Kram på er 

Svar på tråden BF Oktober 2016