• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • orzia1

Är hemma igen. Ska på en dagavdelning och få dropp 3 ggr denna vecka..

Vilka fina magbilder.. de är så mysigt när det börjar synas..

• Oktbebis

Igår fick vi äntligen se lilla livet i magen :) helt fantastiskt. Allt såg jättebra ut. Vi är så glada :D är i v 12 + 4 idag.

• orzia1
    Oktbebis skrev 2016-04-12 08:20:25 följande:

Igår fick vi äntligen se lilla livet i magen :) helt fantastiskt. Allt såg jättebra ut. Vi är så glada :D är i v 12 + 4 idag.

Grattis. Vad underbart..
  • alwaysfirst

Hej! Är det någon som vet om det finns någon fb-grupp för oss som väntar oktober bebisar? :)

• lisali2015

Hej hej!

Hoppar in här om jag får :)

BF 21 oktober med andra barnet. Storebror är 15 månader.

Är väldigt gärna med i den hemliga fb - gruppen. Nån som kan bjuda in?

Hoppas ni mår bra allihop! :D

• Decibel84
    alwaysfirst skrev 2016-04-12 09:51:54 följande:

Hej! Är det någon som vet om det finns någon fb-grupp för oss som väntar oktober bebisar? :)

japp det gör det, man måste dock maila admin om att få bli insläppt.

oktoberbebisar tror jag den heter
  • Soncabaret

Någon annan med hjärtrusningar?! Bör man vara orolig? Är jävligt andfådd jämt också.

Förövrigt blir jag lite stressad av era magar. HUUUUUR kan ni har fått så fina bebisbulor redan?! Galet. Jag ser bara fläskig ut när jag står och när jag ligger syns bara en litenliten bula.... Blir orolig att mitt pyre kanske avstannat i utvecklingen eller är det möjligt att ha såhär liten mage i v15??!! Kan tillägga att jag har en framåtlutad livmoder så det borde synas tidigt på mig.

Ojdå, ingen aning varför bilden blev stående. Orginalet är liggande.

• LisenB
    lisali2015 skrev 2016-04-12 17:12:55 följande:

Hej hej!

Hoppar in här om jag får :)

BF 21 oktober med andra barnet. Storebror är 15 månader.

Är väldigt gärna med i den hemliga fb - gruppen. Nån som kan bjuda in?

Hoppas ni mår bra allihop! :D

Va roligt! Då har vi bf samma dag!
    Imorgon ska vi på första ultraljudet! Är i 12+4.. Ska bli spännande och lite läskigt. Tänk om barnet dött eller inte finns... Hoppas vi får med oss bilder hem :) fick ni det på kub ni dom gjort?
  • aperfectsonnet
    Soncabaret skrev 2016-04-12 20:40:59 följande:

Någon annan med hjärtrusningar?! Bör man vara orolig? Är jävligt andfådd jämt också.

Förövrigt blir jag lite stressad av era magar. HUUUUUR kan ni har fått så fina bebisbulor redan?! Galet. Jag ser bara fläskig ut när jag står och när jag ligger syns bara en litenliten bula.... Blir orolig att mitt pyre kanske avstannat i utvecklingen eller är det möjligt att ha såhär liten mage i v15??!! Kan tillägga att jag har en framåtlutad livmoder så det borde synas tidigt på mig.

För det första så är det ju extremt individuellt när magen börjar synas - för mig har det gått mycket fortare den här gången än under min första graviditet. Och för det andra - det går ju inte att jämföra en bild där man står upp med en där man ligger ner! Bifogar bild på hur min ser ut liggande. Jag är i v 16 idag.

• Ggrahnen
    Soncabaret skrev 2016-04-12 20:40:59 följande:

Japp! Sjukt andfådd och hjärtrusningar. Inget att vara orolig över, våra hjärtan kommer jobba stenhårt nu några månader. Och om jag fattar rätt så sätter det igång på riktigt nu..

Tror inte du behöver vara orolig för magen alls, även om den är framlutad. Är ju sjukt olika det där!! Och för mig är det inte alls lika mycket på morgonen och även mindre hela dagar ibland. Men så länge jag kan känna "ballongen" där nere känner jag mig lugn :)
Svar på tråden BF Oktober 2016