• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • hfriborg
    Decibel84 skrev 2016-04-14 20:31:12 följande:
    vad heter gruppen?
    Jag är med i oktober-mammor
    BF oktober 2016 heter gruppen!
  • orzia1
    Villhabarn29 skrev 2016-04-15 12:54:45 följande:

KUB avklarad idag. Min app säger 11+4,bm 12+3. Men det är för svårt att datera än.

Provet visade låg risk (Trisomi-21: 1:3312 och 18+13: 1:8440). Vet att fel kan uppstå ändå men vilken lättnad! Det var värt 2500 kr för en noja som mig.

Tänk att det var någon där inne ändå... :)

Vad skönt.. ja de där uträkningarna via UL och vilken vecka man är i ska man nog ej ta för seriöst, vi har blivit både flyttade fram och bak, är ju på mm nu i början.. får se sen vad rul säger för vecka.. känns som då kan man köra efter det
  • aperfectsonnet

Har någon annan fått dålig hy under graviditeten? Jag brukar inte ha några hudproblem, och minns inte att jag hade det förra gravditeten heller, men det absolut första gravidsymptomet den här gången var att jag fick fullt av vätskande, variga "småsår" i ansiktet. Mest på hakan men också pannan, kinderna och ner på halsen. De känns inte som vanliga finnar för de är liksom "ytliga" och de hade inte gått att "klämma" även om man hade velat, de är just snarare sår. Och jag vet att jag inte borde klaga, men det känns så deppigt att jag inte kan känna mig snygg ens ibland - de går inte att sminka över eftersom de vätskar, och de är illröda så de syns på långt håll. Haft exakt lika mycket i två och en halv månad nu. 

• aperfectsonnet
    orzia1 skrev 2016-04-15 09:54:53 följande:

Hur tänker ni här i gruppen, kommer ni ta reda på könet innan bebisen föds?

Jag vill väldigt gärna veta vilket biologiskt kön min bebis ser ut att ha. Jag tror för egen del på kompensatoriskt föräldraskap - jag uppmuntrar delvis andra saker hos min son än jag gjort om han varit flicka, eftersom resten av samhället gör så gott de kan för att stöpa honom i "pojk-formen". Under förra graviditeten fick vi veta att vi väntade en pojke, och jag fick en möjlighet att tänka mycket på hur jag på bästa sätt kan vara mamma åt en son. 
  • Dani84KR
    orzia1 skrev 2016-04-15 09:54:53 följande:

Hur tänker ni här i gruppen, kommer ni ta reda på könet innan bebisen föds?

Jag vill veta, känns som de e bra för att förbereda sig, det spelar ingen roll vad de e  bara hen är frisk, Men jag vill veta, så man vet va man ska säga, han/hon sparkar mycket , känns skönt så mer verkligt på något sätt, sedan tror jag de kommer hjälpa oss välja namn oxå,  

Sedan undrar jag är de 100% säkert när de säker kön, man har ju hört historier...
  • Eili

Gjorde ett UL idag och det känns skönt att veta att allt är bra efter att ha varit lite nojig :) Blev i dagsläget inte tillbakaflyttad heller vilket jag trodde att jag skulle bli. Bönan är nu hela 6.2cm :)

• orzia1

Min kompis råka ut för att de sa det blir en flicka 2 ggr sen på 3d UL var det solklart att det var en pojke.. så helt säker kan man nog aldrig vara.. men vi ska göra 3 d UL privat så tror det är svårt att se fel på dessa ul..

• orzia1
    Dani84KR skrev 2016-04-15 15:26:28 följande:

Jag vill veta, känns som de e bra för att förbereda sig, det spelar ingen roll vad de e  bara hen är frisk, Men jag vill veta, så man vet va man ska säga, han/hon sparkar mycket , känns skönt så mer verkligt på något sätt, sedan tror jag de kommer hjälpa oss välja namn oxå,  

Sedan undrar jag är de 100% säkert när de säker kön, man har ju hört historier...

Har ni pratat namn? Har ni ngr förslag redan?
Svar på tråden BF Oktober 2016