• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Josber
    Soncabaret skrev 2016-04-12 20:40:59 följande:

Någon annan med hjärtrusningar?! Bör man vara orolig? Är jävligt andfådd jämt också.

Förövrigt blir jag lite stressad av era magar. HUUUUUR kan ni har fått så fina bebisbulor redan?! Galet. Jag ser bara fläskig ut när jag står och när jag ligger syns bara en litenliten bula.... Blir orolig att mitt pyre kanske avstannat i utvecklingen eller är det möjligt att ha såhär liten mage i v15??!! Kan tillägga att jag har en framåtlutad livmoder så det borde synas tidigt på mig.

Ojdå, ingen aning varför bilden blev stående. Orginalet är liggande.

Här är en till som är helt platt haha så tror det kommer :)
  • Pyret82

I den hemliga fb gruppen är det augusti-november bebisar, kändes lite 'off' så jag gick ur och gick med i oktober- mammor 2016, kändes mer aktuellt i vilken v man är i och så :) Bara å ansöka

• alwaysfirst
    Pyret82 skrev 2016-04-13 10:31:03 följande:

I den hemliga fb gruppen är det augusti-november bebisar, kändes lite 'off' så jag gick ur och gick med i oktober- mammor 2016, kändes mer aktuellt i vilken v man är i och så :) Bara å ansöka

Åh tack för tipset! :)
  • Alvsten
    HCS skrev 2016-04-11 12:10:46 följande:

v 12 här med idag! Ska på koll på fredag så hoppas man får positivt besked då! :)

Åh spännande! Lycka till på fredag :)

Jag fick tid för kub 27/4. Jag som inte orkar vänta längre haha! Vi kommer vänta med att berätta tills efter vi har sett bebisen.
  • Sbfaa
    Sötnöten skrev 2016-02-06 10:27:52 följande:

Hej och grattis alla nyplussade!

Vi har en FB-grupp för BF oktober 2016. Den är helt hemlig så det går inte ens att söka på den! Alla är i samma sits och vill inte outa sig. Även om vi ser allas namn är vi helt anonyma för varandra.

Om ni vill gå med, pm'a mig ert namn och beskrivning på er profilbild så letar jag upp er. Vi måste först bli tillfälligt vänner för att jag ska kunna lägga till er i gruppen.

Välkomna när ni känner er redo!

Hej! Vet ej hur man ska skriva i privat medd
    Men skulle du vilja skriva till mig? Vill gå med i gruppen. :)
  • Martiina88

Åh äntligen kan jag oxå få skriva om min graviditet. Jag har haft 3 mf innan den här och är nu i v. 14+2 har sett den lilla på massor av vuls så är inte lika nervös som innan. Men jag är ganska stor (vägde 88 när jag +). Gick på vv o hade hoppats tappa mer innan men tror man kan urskilja en mage på mig som inte bara ser fet ut :) ska enligt appen ha bf 9 oktober!

• Soncabaret
    aperfectsonnet skrev 2016-04-12 22:43:05 följande:
    För det första så är det ju extremt individuellt när magen börjar synas - för mig har det gått mycket fortare den här gången än under min första graviditet. Och för det andra - det går ju inte att jämföra en bild där man står upp med en där man ligger ner! Bifogar bild på hur min ser ut liggande. Jag är i v 16 idag.
    Tack!! Är inte så kunnig i detta. Blev lite lugnare av ditt svar!
  • Soncabaret
    Ggrahnen skrev 2016-04-12 22:48:12 följande:
    Japp! Sjukt andfådd och hjärtrusningar. Inget att vara orolig över, våra hjärtan kommer jobba stenhårt nu några månader. Och om jag fattar rätt så sätter det igång på riktigt nu..

Tror inte du behöver vara orolig för magen alls, även om den är framlutad. Är ju sjukt olika det där!! Och för mig är det inte alls lika mycket på morgonen och även mindre hela dagar ibland. Men så länge jag kan känna "ballongen" där nere känner jag mig lugn :)
    Skönt att jag inte är ensam med hjärtrusningar, det är så jävla obehagligt. Ja jag hoppas det är lugnt.. Tycker det är jättejobbigt att det inte finns något som är "normalt".. jättesvårt att veta om något är fel då ju xD
  • Soncabaret
    Josber skrev 2016-04-13 10:20:48 följande:
    Här är en till som är helt platt haha så tror det kommer :)
    Haha.. så konstigt. Tycker min mage krymper?!? Måste vara tarmarna som inte är lika svullna längre. 
  • Anonym (Sniff)

Mitt underliv luktar typ jäst. Aldrig upplevt! Kan det vara svamp? Haft svamp förut och det har inte luktat såhär förut och har heller inga andra symptom.. Någon som känner igen sig?

Svar på tråden BF Oktober 2016