• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Frufin

Plussade idag!! Det känns helt overkligt! Om det går vägen så är BF 24/10. Vårt tredje barn. Slutade med cerazette i november. Denna månad körde vi med ÄL test och lyckades tajma både dagen innan o samma dag! Mannen har inte varit helt lätt att få med på noterna, men hoppas o tror han gläds snart med. Känner själv att det känns lite läskigt att börja om, våra är 10 o 7 år. Fler som ska få sladdis? Nån som vet om det finns en aktuell tråd nu för dr som väntar sladdis?

• Loppan84

Åh så skönt. Jag testade positivt så tidigt (bim-5) att väntan på bim känns lång för jag tänker att det är nån sorts förhöjd risk för mf vis bim men vet eg inte om det stämmer ;) komiskt att man när man försöker bli gravid har så bråttom att testa och få svar och så kommer det bara en hög ny orosmomeng upp pga tidigt test ;) men bim är på onsdag iaf så längtar tills det är förbi. Det finns en tråd som heter gravida från tempar/fertility friend. Kom dit vet ja :)

nepe skrev 2016-02-15 18:46:22 följande:

åh vad kul att höra! 

Jag mår toppen :) Har infallit sig ett sådant lugn i min kropp sen min bim så det känns fantastiskt. Hur mår du? 

• Loppan84

Grattis! Härligt med en sladdis :)

Frufin skrev 2016-02-15 21:02:38 följande:

Plussade idag!! Det känns helt overkligt! Om det går vägen så är BF 24/10. Vårt tredje barn. Slutade med cerazette i november. Denna månad körde vi med ÄL test och lyckades tajma både dagen innan o samma dag! Mannen har inte varit helt lätt att få med på noterna, men hoppas o tror han gläds snart med. Känner själv att det känns lite läskigt att börja om, våra är 10 o 7 år. Fler som ska få sladdis? Nån som vet om det finns en aktuell tråd nu för dr som väntar sladdis?

• HelenaSaga
    Linulii skrev 2016-02-15 20:55:13 följande:
    Joo jag kan också vara admin!:)
    Då måste jag ha ditt riktiga namn :) sånt man inte brukar använda här ju, men hoppas alla har omdöme här inne att inte avslöja någon ifall man vet vem det är
  • Loppan84

Grattis! Är också bara på mobilen men du kan kopiera texten med listan och klistra in i den "meddelande" och så lägger du till dig själv bara. Funkar lika bra på mobilen bara lite mer pilligt :)

SatuSv skrev 2016-02-15 20:57:28 följande:

Hej!

Kikat in här ett par ggr men varit osäker på om jag ska skriva. Jag plussade i fredags väldigt svagt och både lör-sön, men testade idag med clearblue digitaltest och fick 1-2. Bf 30/10 om det går vägen:)

Jag har 3 barn nu och detta blir den sista (fast så sa jag om trean med...)

Har inte berättat för någon mer än två vänner och syster,skulle vara kul att prata med någon:)

• FamÅsling

Mitt riktiga namn är Sandra Åsling

Jag undrar om någon har fått problem med foglossningar än? Har ett väldigt tungt jobb och nu har jag haft så ont i rygg, rumpa, höfterna så på kvällarna är jag liggandes i soffan och kommer knappt upp

• Anonym (orolig)
    Frufin skrev 2016-02-15 21:02:38 följande:

Min dotter från tidigare förhållande är 8 år så det är också sladdis, ska bli spännande att berätta hon ska bli storasyster. Vi kommer dock vänta tills jag passerat v 12 el tills jag har skrivit papper på att få förlängt på jobb. Vill ej berätta offentligt förrän det är klart. Och tills vi har fått klarhet i hur många "frö" där är därinne
  • Linulii
    HelenaSaga skrev 2016-02-15 21:14:15 följande:

Då måste jag ha ditt riktiga namn :) sånt man inte brukar använda här ju, men hoppas alla har omdöme här inne att inte avslöja någon ifall man vet vem det är

Skickade privat mail till dig här på familjeliv!:)
  • Frufin

Tack för grattis! Vi kommer också vänta åtminstone några veckor tills vi berättar för döttrarna. Den yngsta kommer bli överlycklig, hon har tjatat ett tag! Och grattis o lycka till till er andra också såklart!

• skruttan1988

Usch jag vill bara få de där ultraljudet känns som en hel evighet till den 8de :'( håller på å bli knäpp pga att jag inte har några direkta symtom

Vet fasiken knappt vad jag ska ta mig till..

Tog ett cb digital idag. Å de visar 3+ så de borde ju stämma.. men är så rädd att de ska vara från missfallet :'(

Svar på tråden BF Oktober 2016