• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • HelenaSaga

Okej nu finns det en ny grupp, skriv till mig eller Linulii på meddelanden här på familjeliv med er mailadress ni använder på Facebook så lägger vi till er. Gruppen är hemlig så ingen kan se eller söka på den

• HelenaSaga
    skruttan1988 skrev 2016-02-15 21:35:01 följande:

Usch jag vill bara få de där ultraljudet känns som en hel evighet till den 8de :'( håller på å bli knäpp pga att jag inte har några direkta symtom

Vet fasiken knappt vad jag ska ta mig till..

Tog ett cb digital idag. Å de visar 3+ så de borde ju stämma.. men är så rädd att de ska vara från missfallet :'(

Jag har inga symptom och hade inte det med dottern så tidigt heller iaf!
  • Contan

Hej på er :)

Vi plussade i fredags och är så glada. Vi har två barn sedan tidigare (10 & 8 år gamla) och när vi blev gravida med dem gick det på första försöket. Denna gång fick vi kämpa i åtta månader så nu ber vi för att plutten vill stanna kvar... BF 25/10 om allt går vägen <3

(Kan dock inte låta bli att oroa mig) :(

• Frufin

Contan: grattis! Då har vi exakt lika, våra barn hinner bli 10 o 8 år och jag har BF 24/10. Hur känns det för er med sladdis?

• Contan

Å tack, grattis du med :)

Det känns underbart!! Vi har längtat mycket. Hunnit separera och bli tillsammans igen sedan senaste graviditeten (vi träffades i väldigt unga år), så nu är det rosa moln men också en viss oro för att något ska gå fel... :-/ Jag har vänner i min ålder (36) som skaffar sina första barn nu ~tycker det känns lyxigt att ha en 10- och 8-åring redan :)

Hur känns det för er? :)

• Frufin

Haha! Jag är också 36! Vad härligt att ni längtat o lyckats! Jag har funderar massa fram o tillbaka senaste året o kände att jag skulle ångra mig om vi inte försökte! Mannen min har tyckt att vi har det ju så bra nu när barnen börjat bli stora och så känner jag med på ett sätt. Oro såklart, kommer vi orka? Men samtidigt så vet vi att tiden går fort o vips är de stora.

• Contan

Ja exakt samma känslor, tankar och funderingar hos oss... Kommer vi orka nätterna??? ????

Men jag var inte "klar" med barn ännu och min man vill också igen som tur är. Som du skriver; barnen växer sååå fort!

• HelenaSaga

Jag skriver här igen, om man vill vara med i Facebook gruppen så vill jag eller Linulii ha eran MAILadress till Facebook. Inte era namn, för då måste vi bli vän med alla, hur trevliga ni säkert än är så kanske det ser suspekt ut om vi får 20 nya vänner på en dag :)

• Lerumsmamma
    HelenaSaga skrev 2016-02-16 06:57:51 följande:

Jag skriver här igen, om man vill vara med i Facebook gruppen så vill jag eller Linulii ha eran MAILadress till Facebook. Inte era namn, för då måste vi bli vän med alla, hur trevliga ni säkert än är så kanske det ser suspekt ut om vi får 20 nya vänner på en dag :)

Vad heter du på Facebook? Så jag kan skicka min mailadress till dig? Vill gärna va med i facebook-gruppen, eller kan man mejla dig här?
  • HelenaSaga
    Lerumsmamma skrev 2016-02-16 07:29:15 följande:
    Vad heter du på Facebook? Så jag kan skicka min mailadress till dig? Vill gärna va med i facebook-gruppen, eller kan man mejla dig här?
    Man kan skicka privat meddelande här på familjeliv, jag vet inte exakt hur man gör men jag har fått meddelanden iaf :)
Svar på tråden BF Oktober 2016