Inlägg från: vanjastina |Visa alla inlägg
  • vanjastina

BIM Mars 2016

Hej tjejer!

Hoppar in här tillsammans med er. Tyvärr så fick jag missfall för två dagar sedan, var då i v 7. Så nu är det bara att börja om igen. Förstår ju att cykeln kanske blir lite knas nu efter missfallet men kommer ändå att räkna det som en vanlig mens så får vi se. BIM blir då 3 mars.

• vanjastina
    Fian88 skrev 2016-02-06 18:28:03 följande:

Hoppar in jag med. Vi har försökt med barn nr 2 sen juli -14. Lyckades i september -15 men slutade tyvärr i tidigt missfall. Har varit hos gyn och hon misstänkte att jag sällan får äl så fick pergotime utskrivet. Reagerade tyvärr lite för bra, 4 mogna äggblåsor, så nu får vi fortsätta försöka själva. Fick tyvärr göra en konisering pga svåra cellförändringar i måndags och då ska man undvika oskyddat sex i minst 2,5 vecka. Nästa äl sker på gränsen så vi får se om vi försöker då men oavsett har jag bim i mars. 
    Så Fian88, bim 3/3, andra barnet, försökt 1,5 år.
    Hoppas mars blir allas turmånad!!:)

Då har vi bim samma dag - håller tummarna för oss!! :)
  • vanjastina
    Fian88 skrev 2016-02-06 19:22:34 följande:
    Såg det:). Hoppas vi blir gravida igen och får behålla den här gången!:)
    Hur blev din cykel efter ditt missfall? Räknade du ditt missfall som en vanlig mens?
  • vanjastina
    Smultrontjejen skrev 2016-02-07 09:41:41 följande:

Hej

Imorgon ska jag blöda ut mitt MA (v14)

Så imorgon ska det räknas som första mensdagen. Vet ju inte när ägglossningen kommer, men hoppas på ÄL och BIM i mars. Vet att det kan ta längre tid också men man får alltid hoppas.

Beklagar ditt MA :( Sitter själv här med magkramper och blöder ut mitt MF (v 7) :( Hoppas det blir vår tur i mars!
  • vanjastina

Någon här som provat bidrottninggelé? Jag provade i januari och det var då jag blev gravid men nu slutade det ju i missfall. Åt då från mensens första dag tills jag plussade men nu kommer jag bara att ta dem fram till ÄL.. Börjar idag (blödningsdag 5 så jag börjar lite sent tyvärr men räknar med att ÄL kommer att vara något förskjuten ändå).

• vanjastina

Jag var hos gyn idag, läkaren var otroligt snäll och undersökte mig noga. Först sa hon att man ska vänta en mens efter MF innan man försöker igen för att ev rester ska "spolas ut". När hon gjorde VUL såg allt "fint ut", bra slemhinna, fina äggstockar, inga rester osv.. Trodde att det bara var att köra på direkt efter MF? Vad har ni hört? Jag har ju ingen lust att vänta egentligen, men det kanske är större risk för MF igen om man inte väntar..

• vanjastina

Jag testar med cb:s ÄL-test denna månad, är på dag 16 efter missfall men inget utslag ännu :( känns som att det finns risk att min cykel blir toklång ju.. Har tyvärr inte de testen som blinkar (dvs visar fertila dagar) men tror det får bli de nästa gång.

• vanjastina

Vad tror ni, skulle ÄL kunna ske om några dagar kanske? Testerna är ju klart negativa men det känns som att jag kanske skulle kunna få positivt om några dagar, det från testlagret är klart starkare idag än vad det varit dagarna innan. Är på dag 17 efter MF och vill så gärna att ÄL kommer igång snart alltså!

• vanjastina

Dag 20 och ännu inte positivt äl-test :( Så jäkla tråkigt att missfallet rubbat cykeln, brukar ha äl dag 14-15 annars.

Undrar om någon här haft vattniga flytningar innan äl? Haft det i tre dagar nu, sedan i lördags kväll, sä undrar om det kanske kan vara början på ÄL/fertil period.

• vanjastina
    MittNyaJag skrev 2016-02-23 17:43:21 följande:

Någon här inne som tar apiforce bidrottninggelé och isåfall vet varför man ska sluta ta dom när äl sker och sedan ha uppehåll till mensens första dag igen?

Pga att man inte vet hur naturläkemedel som bidrottninggele påverkar fostret tror jag. Jag åt dem från mensens första dag tills mitt + och fick missfall så jag vågar inte chansa igen utan slutar vid äl denna gång.
Svar på tråden BIM Mars 2016