Inlägg från: vanjastina |Visa alla inlägg
  • vanjastina

BIM Mars 2016

Tog ett rfsu imorse, anar en andra linje (de är ju väldigt okänsliga så väntade mig faktiskt blankt än då länge).. Detta är så spännande! :)

• vanjastina
    Matl skrev 2016-03-11 06:25:27 följande:

Jag kunde inte hålla mig utan tog ett cb digitalt nyss...och ja jag är gravid!!! Är helt skakis nu..haha.. är på bim -2 idag.. hoppas nu bara att pyret vill stanna kvar där inne!!

Jag visste väl det, stort stort grattis till dig!!! :D Gud vad underbart <3
  • vanjastina
    langtanefterbaby skrev 2016-03-11 06:19:18 följande:
    Grattis vilken dag började du testa dig? BIM -7 idag för mig!
    Jag testade mig först på bim -7 med ett test som heter predictor early, fick svagt men synligt rosa streck. Dagen efter (bim-6) negativt med likadant test vid lunch. Igår (bim-5) svagt plus på cb samt rfsu. Idag (bim-4) svagt på rfsu.

Men jag är egentligen osäker på när jag ska ha mens då jag hade ett missfall i början av februari, och nu är jag runt dag 40 efter det, så jag "chansar" lite på när bim är (utefter när jag tror att min ägglossning var).

Vi får se om det blir starkare plus och om jag verkligen är gravid, jag är absolut inte övertygad..
  • vanjastina
    ensamärstark skrev 2016-03-11 09:14:52 följande:
    Tolkar absolut ditt som positivt! :) Brukar du känna när ägget släpper? Om det släpper om sisådär 24 timmar så är ju chanserna mycket goda om ni hade sex igår! Förra gången jag blev gravid (januari) så hade vi sex på kvällen den 15:e, jag hade ägglossning den 18:e och jag blev gravid. (Vi hade inte mer sex där efter 15:e för sambon var bortrest och jag kände tydligt av ÄL). Tyvärr slutade den graviditeten i missfall för mig, därför jag hänger här ;)
  • vanjastina
    MittNyaJag skrev 2016-03-11 13:39:40 följande:

Någon som testat detta? Är på ÄL + 6 idag. Borde alltså kunna prova det imorgonbitti. Men tycker ni jag ska vänta? fyyfaan vad besatt man blir på att testa haha! 

Jag har provat det. Jättebra tycker jag! Min förra graviditet plussade jag med det på bim -4/5 (ca ÄL +10) , på dagen efter att ha hållt mig ca 5 timmar, och då var det tydligt.

Ska även testa med ett i eftermiddag (är på bim -4, har fått svagt på andra tester så det borde synas på detta nu om det är något för mig).

Jag rekommenderar iallafall det där testet om man vill testa tidigt :)
  • vanjastina

Herregud, jag är gravid!!!!!!!!!!!! Kan inte tro det, första försöket efter missfall!!!! Tog ett predictor early nyss, hållt mig tre timmar - det rosa strecket kom direkt, hjälp jag vet inte vart jag ska ta vägen, haha.

• vanjastina
    Matl skrev 2016-03-11 18:34:12 följande:
    Var ju det jag sa Stort grattis!!! Härligt! <3 Du får hoppa över till BF November tråden nu då där jag oxå är
    Det ska jag, ska bli en ära att få hänga i den gruppen med dig :D
  • vanjastina
    björkis123 skrev 2016-03-11 18:38:05 följande:
    Sååååå roligt! Stort grattis!!! :)
    Tack :) :)
  • vanjastina
    livias skrev 2016-03-11 20:37:48 följande:
    Men grattis!! Gud vad kul! Så glad för din skull:D
    Tack snälla :-*
  • vanjastina
    MittNyaJag skrev 2016-03-11 20:56:06 följande:
    Åh grattis! :) 
    Tack så jättemycket, såå glad :D
  • vanjastina
    Cfmilla skrev 2016-03-11 22:30:11 följande:
    Jaaaaa!!!!!!!!!!!!! Grattis
    Tack snälla du :D
  • vanjastina

.. Wiie, nu tror jag verkligen på det! I förrgår var det ett nästan osynligt plus, men nu är det inga tvivel! :D

• vanjastina

Här är bilden åt rätt håll (blev sned i inlägget, svårt att se)

• vanjastina
    MittNyaJag skrev 2016-03-12 19:54:21 följande:
    Betyder det här att ägget har lossnat? Tolkar det som negativt nämligen. Taget nyss ca 7 timmar efter det positiva testet. 

Nja, ägget släpper väl 24-48 timmar efter stegringen så ligg på ;)
Svar på tråden BIM Mars 2016