• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • Sarah32

Blä! Livet är ibland rätt orättvist:( I lördags passade min kropp på att "ta en menspaus" IGEN! Så jag som skulle spraya på CD 20, var tillbaka på CD 2! Så deppigt:(

Var inne på SU för ett vul och är nu inplanerad till 26/5 för spraystart och v. 25 för äggplock OM det inte blir några komplikationer IGEN, för då får vi avbryta IGEN!

Japp, så IVF försök 1 omgång 2 har påbörjat sin nya omgång 2.......så långsamt!

Kram till er andra, hoppas det går bättre för er:(

Provin87: Grattis till en tillbakasättning! Håller med dig om att infon från SU varit något knapphändig, men har läst mycket om att det inte är så vanligt att få något till frysen,....så jag ser det nog som en bonus.....men klart att man hoppas!

Håller tummarna för att ditt ägg håller hela vägen!

• Sarah32

Jag har påbörjat det långa protokollet i mars, men fick avbryta vid första vul pga en cysta. Ska påbörja mitt andra första försök som nu är uppskjutet till 26/5. Blir med suprecur och gonal-f

stajlish skrev 2016-05-08 19:29:13 följande:

JA! Det gör vi verkligen =) Ska du spruta med Gonal-f sen med? Har du gjort långa protokollet innan också? eller är detta första ivf? Har säkert läst om detta innan men minns inte :D 

• Sarah32

Jag hade 2x175 och sedan 3x150 förra gången, denna gången blir det 225 hela vägen. Vilken dos tar du?

ivf februari skrev 2016-05-08 21:24:26 följande:

Nä jag fick menopur, inga direkta biverkningar, förutom att det drar lite längst ner i magen.. men det är så pyttelite, dock har jag huvudvärk nu, vet inte om det beror på värmen eller sprutorna. Det känns lite sisådär att ta sprutan på sig själv, att man trycker in den och att man bestämmer själv. Haha. Har dom sagt till dig vilken mängd i sprutan du ska ha?

• VeronikaMary

Hej Alla!I dag fick vi en ny tid på Sahlgrenska den 24/5 :

???????? efter att vi tyvärr fick avboka den tidigare,ska bli så spännande o se vad dom säger när vi är där o hur vi kommer gå vidare är så glad ????????????

• ivf februari
    Sarah32 skrev 2016-05-11 14:01:54 följande:

Jag hade 2x175 och sedan 3x150 förra gången, denna gången blir det 225 hela vägen. Vilken dos tar du?

OK jag har 150 under hela spruttiden. Allt såg bra ut på blodprov, så nu hoppas jag att allt ser bra ut på ultraljud på fredag
  • Sarah32

Håller tummarna för dig!

ivf februari skrev 2016-05-11 19:52:24 följande:

OK jag har 150 under hela spruttiden. Allt såg bra ut på blodprov, så nu hoppas jag att allt ser bra ut på ultraljud på fredag

• Sarah32

Grattis, vad skönt! Då får du säkert ett försök i august:)

VeronikaMary skrev 2016-05-11 16:40:31 följande:

Hej Alla!I dag fick vi en ny tid på Sahlgrenska den 24/5 :

???????? efter att vi tyvärr fick avboka den tidigare,ska bli så spännande o se vad dom säger när vi är där o hur vi kommer gå vidare är så glad ????????????

• Krasi86

Hello everybody,i am 30 years old,living and working in Sweden from 4 years and have 2 ivf not succesfull,first in Carlanderska and second in Sahlgrenska .Now i am after embriotransfer on 1/5 and need to make test on 15/5 but today i stop with Lutinus because i made early test that was negative and i feel not gravid ,so is no sense to wait and hope more.I dont know what to research more to find the reason for no implantation 2 times.Any one that make histeroskopi or other tests to find out more about implantation?tack

• VeronikaMary

Tack nu längtar jag i hjäl mig tills det är dags för läkarbesöket ????Hur långt har ni kommit?

Sarah32 skrev 2016-05-12 13:51:11 följande:

Grattis, vad skönt! Då får du säkert ett försök i august:)

• miamarina84

Spännade o läsa att ni har tid på sahlsgrenska osv :) men jag väntar lite till då ;) bara till ca augusti...

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016