• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • Sarah32

Tack:)

stajlish skrev 2016-05-16 15:09:25 följande:

Nä fy va orättvist!! :( Så typiskt! 

Hoppas på nästa nu då! 

Kram på dig

• Sarah32

Åh nej, vad typiskt! Håller tummarna för att det löser sig med en tid innan sommaruppehåll:)

VeronikaMary skrev 2016-05-17 18:33:37 följande:

Blir så trött på Sahlgrenska vi fick en tid den 24/5 och vi blev jätte glada och tog ledigt från våra jobb både jag o sambon och fick så klart i går brev i från Sahlgrenska då dom ändrade tiden till den 30/5 men då fick jag inte ledigt i från jobbet så klart så nu måste vi vänta på en ny tid o det kan juh ta någon vecka suck ????

• VeronikaMary

Det hoppas jag också på,blir lite stressad över att behöva gå o vänta på att dom ska höra av sig men det kanske dom gör snart.

Sarah32 skrev 2016-05-17 19:56:26 följande:

Åh nej, vad typiskt! Håller tummarna för att det löser sig med en tid innan sommaruppehåll:)

• Ikka

Liten uppdatering här....

Fick ingen ÄL....vilket jag i en stund nästan hoppades på (att den skulle utebli alltså) i och med magsjukan som både vår lilla stjärna och min make åkte på här....dock blåste ju det över och vi skulle inte varit sjuka lagom till insättning ändå....

Nu är tanken progynon från CD1 och så VUL för att kolla tjocklek på slemhinnan (livmoderns) och så blir det en insättning då om allt ser bra ut och förutsatt att vårt sista embryo i vårt första IVF-försök klarar upptiningen. =) 

Sååå, i juni är nya planen...

• ivf februari

Hello. Nu är dagen kommen för oss. Idag är ägglossning sprutan på schemat och äggplock på fredag. Insättning på söndag. Spännande helg

• Närärdetvårtur
    ivf februari skrev 2016-05-18 07:52:01 följande:

Hello. Nu är dagen kommen för oss. Idag är ägglossning sprutan på schemat och äggplock på fredag. Insättning på söndag. Spännande helg

Samma för mig! Idag blir det Ovitrelle, plock på fredag men min insättning blir först på måndag. Gör inte min IVF på Sahlgrenska utan i Stockholm, men tänkte det var kul att säga att vi ligger lika i tiden Lycka till!
  • ivf februari
    Närärdetvårtur skrev 2016-05-18 09:31:01 följande:

Samma för mig! Idag blir det Ovitrelle, plock på fredag men min insättning blir först på måndag. Gör inte min IVF på Sahlgrenska utan i Stockholm, men tänkte det var kul att säga att vi ligger lika i tiden Lycka till!

Ja de va verkligen allt samma förutom insättning. Va kul.. Hur ser det ut för dig med ägg?
  • stajlish
    ivf februari skrev 2016-05-18 07:52:01 följande:

Härligt! Verkligen spännande helg. Lycka till på plocket på fredag!
    Jag väntar samtal från SU idag inför sprutstarten, hoppas det blir idag eller imorgon =)
  • stajlish
    VeronikaMary skrev 2016-05-17 18:33:37 följande:

Blir så trött på Sahlgrenska vi fick en tid den 24/5 och vi blev jätte glada och tog ledigt från våra jobb både jag o sambon och fick så klart i går brev i från Sahlgrenska då dom ändrade tiden till den 30/5 men då fick jag inte ledigt i från jobbet så klart så nu måste vi vänta på en ny tid o det kan juh ta någon vecka suck ????

Nä, va segt :( När ni hade tagit ledigt o allt.. hoppas ni får en ny tid snarast. Skulle dom ringa? Märkligt att ni fick brev om ändrad tid, dom kunde väl iaf ha ringt kan man tycka? 
  • stajlish
    Ikka skrev 2016-05-17 23:06:43 följande:

Liten uppdatering här....

Fick ingen ÄL....vilket jag i en stund nästan hoppades på (att den skulle utebli alltså) i och med magsjukan som både vår lilla stjärna och min make åkte på här....dock blåste ju det över och vi skulle inte varit sjuka lagom till insättning ändå....

Nu är tanken progynon från CD1 och så VUL för att kolla tjocklek på slemhinnan (livmoderns) och så blir det en insättning då om allt ser bra ut och förutsatt att vårt sista embryo i vårt första IVF-försök klarar upptiningen. =) 

Sååå, i juni är nya planen...

insåg just när jag gick tillbaka att jag inte hade svarat på ditt förra inlägg som du svarade mig, sorry! 

Men okej.. då hoppas vi på juni nu då för er!
Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016