• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • VeronikaMary

Fy vad jobbigt att behöva vänta så länge :( Känns juh som att tiden har stannat när man väntar på att Sahlgrenska ska höra av sig.

miamarina84 skrev 2016-05-12 21:46:32 följande:

Spännade o läsa att ni har tid på sahlsgrenska osv :) men jag väntar lite till då ;) bara till ca augusti...

• stajlish
    Sarah32 skrev 2016-05-11 13:58:11 följande:

Blä! Livet är ibland rätt orättvist:( I lördags passade min kropp på att "ta en menspaus" IGEN! Så jag som skulle spraya på CD 20, var tillbaka på CD 2! Så deppigt:(

Var inne på SU för ett vul och är nu inplanerad till 26/5 för spraystart och v. 25 för äggplock OM det inte blir några komplikationer IGEN, för då får vi avbryta IGEN!

Japp, så IVF försök 1 omgång 2 har påbörjat sin nya omgång 2.......så långsamt!

Kram till er andra, hoppas det går bättre för er:(

Provin87: Grattis till en tillbakasättning! Håller med dig om att infon från SU varit något knapphändig, men har läst mycket om att det inte är så vanligt att få något till frysen,....så jag ser det nog som en bonus.....men klart att man hoppas!

Håller tummarna för att ditt ägg håller hela vägen!

Nä fy va orättvist!! :( Så typiskt! 
    Hoppas på nästa nu då! 

Kram på dig
  • Totti90

Hoppar också in i tråden här. Ringde Sahlgrenska idag för att kolla hur vi låg till i kön och fick tid nästa tisdag, vilken lycka ?? Vi gjorde utredning i höstas och remissen blev skickad i december. Nu håller jag tummarna för alla er och hoppas vi alla har växande magar snart.

• stajlish
    Totti90 skrev 2016-05-16 22:18:21 följande:

Hoppar också in i tråden här. Ringde Sahlgrenska idag för att kolla hur vi låg till i kön och fick tid nästa tisdag, vilken lycka ?? Vi gjorde utredning i höstas och remissen blev skickad i december. Nu håller jag tummarna för alla er och hoppas vi alla har växande magar snart.

Välkommen! Fasen va gött! Det var ju relativt "fort" ändå ju, så fort gick det inte för oss.. då de va sommaruppehåll emellan o gud vet allt.. Hur ser er historik ut?
  • provi87
    Totti90 skrev 2016-05-16 22:18:21 följande:

Vad härligt! Då hinner ni troligen med ett försök innan de tar sommarledigt :D 
    Jag håller också tummarna!
  • Totti90

Tack :) Kändes som evigheter med väntan, försökte lösa privat med vårdgarantin men det var menlöst. Nu ringde jag bara mest för att kika vilken placering vi hade i akutlistan eller vad det nu kallas när man kan bli uppringd för avbokningar.

Vi har haft oskyddat sex i 2,5 år. I höstas valde vi att kolla upp det. Jag är lite äldre 36 år snart så tiden tickar iväg. ( känner mig dock yngre :) ) men vi fick reda på att min sambo hade få simmare, ca 15 miljoner av 60 miljoner eller vad man nu säger.

Nån som vet hur långt efter första mötet man kommer igång. Vill verkligen få gjort det innan sommaruppehållet.. Men lika bra att tänka att det blir till efter sommarn så slipper man bli besviken..

• ivf februari
    Totti90 skrev 2016-05-17 14:52:18 följande:

Tack :) Kändes som evigheter med väntan, försökte lösa privat med vårdgarantin men det var menlöst. Nu ringde jag bara mest för att kika vilken placering vi hade i akutlistan eller vad det nu kallas när man kan bli uppringd för avbokningar.

Vi har haft oskyddat sex i 2,5 år. I höstas valde vi att kolla upp det. Jag är lite äldre 36 år snart så tiden tickar iväg. ( känner mig dock yngre :) ) men vi fick reda på att min sambo hade få simmare, ca 15 miljoner av 60 miljoner eller vad man nu säger.

Nån som vet hur långt efter första mötet man kommer igång. Vill verkligen få gjort det innan sommaruppehållet.. Men lika bra att tänka att det blir till efter sommarn så slipper man bli besviken..

Hej. Efter första mötet så fick jag starta 3 veckor efter. Men de va för att jag skulle utomlands. Annars skulle jag börjat efter 2 veckor
  • provi87
    Totti90 skrev 2016-05-17 14:52:18 följande:

Det beror på om du ska göra långt eller kort protokoll och hur många de har inbokade för äggplock samma vecka som du kan hamna i. Finns det ingen plats vill de skjuta fram dig en månad. De är dock väldigt snälla och kommer säkert försöka få in dig innan sommaren det är jag nästan säker på. De hade ingen plats för mig egentligen men de klämde in mig så jag startade med sprutor 10 dagar efter mötet. 
  • VeronikaMary

Blir så trött på Sahlgrenska vi fick en tid den 24/5 och vi blev jätte glada och tog ledigt från våra jobb både jag o sambon och fick så klart i går brev i från Sahlgrenska då dom ändrade tiden till den 30/5 men då fick jag inte ledigt i från jobbet så klart så nu måste vi vänta på en ny tid o det kan juh ta någon vecka suck ????

• Sarah32

Har haft lite oflyt i starten, men nu hoppas jag på tredje gången gillt och påbörjar första försöket igen om drygt en vecka. Prel äggplock vecka 25:)

VeronikaMary skrev 2016-05-12 21:18:38 följande:

Tack nu längtar jag i hjäl mig tills det är dags för läkarbesöket ????Hur långt har ni kommit?

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016