• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • stajlish
    ivf februari skrev 2016-05-22 21:19:16 följande:
    Ja visst är det. Man oroar sig för steg 1 -äggplock. Sen när de e klart så oroar man sig om det är nån befruktning, men det får man reda på samtidigt som återförandet, så var man nervös för insättning. Allt i ordning liksom. Haha.
    Precis, alltid finns det nåt att oroa sig för i ivf-resan..steg för steg.. puh! :/ Sen när man väl är gravid så kommer man oroa sig likadant där steg för steg... haha, tar inte slut förrän barnet är fött o friskt typ! O då böjar nästa oro för resten av sitt liv.. haha ;P
  • ivf februari
    stajlish skrev 2016-05-23 00:02:18 följande:

Precis, alltid finns det nåt att oroa sig för i ivf-resan..steg för steg.. puh! :/ Sen när man väl är gravid så kommer man oroa sig likadant där steg för steg... haha, tar inte slut förrän barnet är fött o friskt typ! O då böjar nästa oro för resten av sitt liv.. haha ;P

Ja precis. Haha.
  • Minimasken

Hej allihopa!

Nu har jag äntligen åter fått en smilie? på mitt ägglossningstest så på Onsdag 25/5 blir jag åter ruvade åt ett nu fryst embryo. Hoppas hoppas det vill stanna kvar och bli en vårbebis ????
    Känns så skumt att veta på Onsdag klockan 14 har jag ett embryo i min kropp!

• ivf februari
    Minimasken skrev 2016-05-23 09:48:44 följande:

Hej allihopa!

Nu har jag äntligen åter fått en smilie? på mitt ägglossningstest så på Onsdag 25/5 blir jag åter ruvade åt ett nu fryst embryo. Hoppas hoppas det vill stanna kvar och bli en vårbebis ????

Känns så skumt att veta på Onsdag klockan 14 har jag ett embryo i min kropp!

VA kul. Lycka till. Ja det känns super skumt. Jag fick ett insatt igår, otroligt
  • Sarah32

Ja, helt utan att jag sagt något, jag är ju ändå 34 så kunde ju typ haft 2 barn redan. Lite hoppfull blir man allt:)

Enligt henne ska jag få 2 barn, först en flicka och sedan en pojke- en född i juni och en i mars:) Bara vänta och se nu då;)

miamarina84 skrev 2016-05-20 20:42:27 följande:

What sa hon så bara sådär :) faan vad härligt. Min kamrat var hos en spådam oxå o frågade om mig. Spådamen svarade att Jsg kommer att få två barn. Det första genom ivf och nr två på egen hand :) så låter lovande.... Kan det inte bara bli augusti snart så det händer något :)

• miamarina84
    grodan26 skrev 2016-05-26 07:52:02 följande:

Någon som vet när Sahlgrenska har sommaruppehåll?

Juli månad ;)
  • Minimasken
    grodan26 skrev 2016-05-26 07:52:02 följande:

Någon som vet när Sahlgrenska har sommaruppehåll?

Från midsommar och till andra veckan i augusti fick jag som svar igår
  • VeronikaMary

Nu har vi äntligen fått en ny tid igen då sjukhuset ändrade våran förra tid,nu ska vi ditt den 8 Juni,längtar i hjäl mig o är så nyfiken på vad dom säger ????

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016