• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur bor du?
  • Anonym (Loppan)
    Jw83 skrev 2016-02-12 06:45:35 följande:

    Efter mycket sökande så hittade vi vår drömgård för 4 år sedan. Våra krav var mycket bete, mycket skog, nära till sjöar och nära till all service.

    Huset är väl kanske 300kvm, sedan finns det stall, verkstäder, loge, hönshus osv. Hagarna omringas av stengärden och i anslutning till gården ligger också skogen. Gården passar alla våra intressen då maken kan jaga, driva skogbruk och såna saker. Själv kan jag rida, odla, ha ateljé och föda upp djur.

    Barnen kan ha egna ponnys i framtiden, klättra i träd osv. Samtidigt har vi skola, affärer, tåg, badsjöar och villaområden inom cykelavstånd.

    Detta är vår idyll. :) För någon annan så är vårt boende säkert en mardröm. Det krävs att båda är intresserade och tycker att det är kul med djur, renoveringar och natur. Annars är det bara massor med jobb. Tycker man om att resa, träna gym osv såpassar det inte.


    Aha, så det ÄR du!? - Föredetta JSCE (eller var det nu var), som har vinkällare i huset.

    Har bebisen kommit än?
  • Isabellisen

    Bostadsrätt, 2 rummare med uteplats nära centrum i ett område med mycket grönområde.

    Det blir mycket utemys på sommaren, grill och picknick eller en tur till stans restauranger eller uteställen i centrum på sommarkvällarna. Nu känns det bara grått dock. ; (

  • Jw83
    Anonym (Loppan) skrev 2016-02-12 08:40:35 följande:

    Aha, så det ÄR du!? - Föredetta JSCE (eller var det nu var), som har vinkällare i huset.

    Har bebisen kommit än?


    Nä, troligtvis nån som bor liknande gissar jag :)
  • MEE83

    Bostadsrätt på 76 kvm, 3 rok, balkong, centrala Stockholm.

    Det är lite väl belamrat nu när vi har fått inreda ett av rummen till vårat barn. Tidigare var det min frizone, min arbetsplats, away from work, och jag hade också alla mina prylar där, och med prylar, så menar jag mina skivspelare, min skivsamling(tar upp mycket plats) och mitt lilla "bibliotek".

    Vi kollar lite sporadiskt efter lite större, 85-90 kvm, 4 rok, hade varit perfekt. Men det måste vara helt rätt innan jag pungar ut med de summor som krävs för tillfället.    

  • nnnnnnnn

    Villa från 70-talet, mexitegel och trägavlar... Ni har sett liknande en miljon gånger.
    Men vi trivs och har pengar över till att vara FL länge med våra barn, så det fick vinna över bilden av drömhuset!

  • Anonym (Bajenland)

    Jag bor i en BR på Södermalm i Stockholm. 4 rok, 105 kvm. Huset är från sekelskiftet så det är rejäla rum, härlig takhöjd, stora fönster osv. Jättefint! Nära till allt, A-läge.

  • Anonym (.)

    Hyresfyra, 95 kvadrat i fyrtiotalshus, tio minuter från Göteborgs centrum. Men det var många år vi fick stå i kö för att få större, de flesta lägenheterna är mindre - när området byggdes var det fortfarande vanligt med stora barnfamiljer i ettor och tvåor.

Svar på tråden Hur bor du?