Luniz skrev 2016-03-14 19:45:26 följande:
Hej!
Hoppar in här från en annan tråd, då jag fått plus på stickan! :) Grattis till alla er andra också!
Är i v 7+3 idag och var idag även på mitt första VUL. Man såg ett tickande hjärta, och de tyckte att allt såg bra ut, förutom att det låg ca 1 vecka efter storleksmässigt. Har ni någon erfarenhet av detta? Hur stort har era foster varit vid VUL? Vårat foster låg i kanten på hinnsäcken, så hon kunde inte få till någon riktigt bra bild för att mäta. Den mätningen hon gjorde fick hon till ca 6,5 mm. Glömde fråga hur stort det borde vara, men någonstans runt 1 cm kanske?
Ska på nytt VUL nästa vecka. Glädjen i att se ett tickande hjärta är helt bortblåst. Nu känner jag bara oro och hopplöshet. Känns som att detta kommer att sluta i ett MF :/
Om hon hade svårt att mäta så kan det vara det också.
Ultraljud är ju ganska lägeskänsligt på så vis, att kommer man inte precis mitt på utan lite snett så kan det se både större och mindre ut än det är och då kan mätningen bli lite fel. Det är mer känsligt i början också eftersom allt är mycket mycket mindre.
Förstår att du är orolig, det hade jag också varit, men det finns andra förklaringar och det är inte kört!