• irrbloss_83

Höstbebisar efter IVF 2016

Kajo skrev 2016-03-23 20:34:30 följande:

Grattis!! Vilken vecka är du i?

Är i 6+5 idag :)
    Amie77 skrev 2016-03-23 21:10:18 följande:

Så skönt att det gick bra! Och yay för tickande hjärta!

Tack så mycket! Ja, det var enormt skönt. Nu ska jag dock slappna av, måste lära mig att hantera oron på ett bättre sätt.
  • irrbloss_83
    Pusheen skrev 2016-03-24 22:07:32 följande:

Oj, blev dubbelt upp

Hur ställer ni er till KUBtest här? Jag känner mig kluven och vet inte riktigt hur jag ställer mig till det. Jag skulle nog hellre vilja göra fvp direkt istället men då ska man leva med risken för missfall även om risken är liten.

Eller så skiter man i allt och hoppas på ett friskt barn..

Riktigt svåra och jobbiga funderingar. Känns extra svårt när man har haft svårt att ens bli gravid.

Kram och glad påsk till er alla!

Jag brottas med samma fråga, vi har inte helt bestämt oss än. Vi är klara över hur vi skulle agera vid ett eventuellt svar, men vet inte om det är onödigt att göra testet när jag egentligen är "för ung". 
    Ska prata med vår gynekolog nästa måndag när vi ska göra VUL, och se vad han säger.
  • irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-03-25 13:08:31 följande:

Gör helt klart KUB. Vid minsta tveksamma svar gör jag FVP. Dvs varken aborterar (innan jag fått svar) eller är orolig resten av graviditeten. Hälften av de som får 1:2 på KUB har ju ett friskt barn så att abortera då känns onödigt. Men vissa trisomier är ju inte förenade med liv och det finns ingen tvekan för mig att jag vill veta det så fort som möjligt.

Jag lutar åt att det blir såhär för oss också. Inte så mycket för att trisomi 21 skulle vara så hemskt utan mer för de "värre" 13 och 18. 
    Skulle det vara så att barnet har DS så känns det för oss viktigt att veta det i tid, även om jag inte vet vad vi skulle göra helt säkert.
  • irrbloss_83
    JOLI skrev 2016-03-26 09:04:20 följande:
    Åh vad kul! Nu på morgonen hade jag en liten blödning med en liten mörkröd klump i, sitter med gråten i halsen i kö till 1177. Håll era tummar att det inte är någon fara!!!!
    Håller alla tummar jag har för att allt är okej där inne!
  • irrbloss_83
    JOLI skrev 2016-03-26 16:07:23 följande:

Tack snälla, underbara ni <3 blödningen avtog ganska snabbt, men jösses vad nojig man är hela tiden!

Vad skönt att det har lugnat sig! Vet hur orolig man blir. Usch!
  • irrbloss_83
    JOLI skrev 2016-03-27 00:03:32 följande:
    Började blöda rejält ikväll igen, smärtade även extremt i magen (har dock haft kraftiga smärtor i magen i några veckor).

Ringde akuten som tyckte jag skulle komma in, dels på grund av smärtorna och även för att få svar.

Vi fick se ett litet hjärta slå, vårt barns hjärta! Det var magiskt!

Hade väldigt mycket vätska kvar i magen sedan stimuleringen, därav smärtan. De vill fortsätta hålla lite koll, för att se så vätskan försvinner.

Ikväll lägger jag mig med ett leende på läpparna! Ha en fortsatt trevlig påsk alla här inne!
    Åh, vad skönt med ett litet tickande hjärta! :) Grattis!
  • irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-03-28 10:53:05 följande:

Imorse var det min tur att få uppleva oron med blod på toapapper. :( Usch, så jobbigt. Lyckligtvis VUL redan imorgon så behöver inte vara i ovisshet för länge. På väg till toa vid femtiden märkte jag att brösten återigen slutat ömma och att jag inte kände mig som en zombie så jag var redan på väg till toan konstigt inställd på blod på papperet. Hoppas givetvis att det ska vara lugnt - har inte kommit på ett par-tre timmar nu, men orolig är man ju ändå.

Hoppas allt ser bra ut imorgon. Det gjorde det för mig trots blod på toapappret... Men jag vet hur hemsk oron kan vara... Håller alla tummar.
  • irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-03-28 12:53:15 följande:

Har apropå ingenting haft ett underligt gravsymptom senaste veckan:

Jag vet inte om jag är hungrig eller mätt. Jag KÄNNER något, men vet inte om det är mättnad eller hunger. Hur jäkla konstigt som helst. Så ibland har jag antagit att det är mättnad och sen en halvtimme senare ätit fem mackor, ibland har jag antagit att jag är hungrig och fått i mig en halv macka. Hur konstigt som helst. :D

Detta är lite annorlunda än förra graviditeten då jag snabbt blev hungrig men lika snabbt mätt. Men då visste jag vad jag kände i alla fall. Haha.

Sån är jag nu, så som du var din förra graviditet. Blir liksom så vråååålhungrig att jag hade kunnat äta en halv ko, men sen orkar jag mindre än jag brukar äta och går sen och känner mig uppblåst och övermätt nån timme efteråt. Ljuva progesteron
  • irrbloss_83
    Filli89 skrev 2016-03-28 15:51:04 följande:

Det verkar som många fått lite blod i denna grupp. Kan de va så att vissa blöder den dagen de skulle haft sin mens. Har läst lite om det och det verkar som att vissa kvinnor kan blöda en gång varje månad i typ 3 månader precis samma dag som mensen annars skulle kommit, att kroppen kanske inte hänger med. Jag blödde ju samma dag som ja skulle haft mens. kolla o se om blodet kommer i samband med er mens som skulle varit.

För mig var det inte då jag skulle haft mensen, men jag pratade med gynekologen och hon sa att det dels kan bero på att slemhinnorna nertill blir mer genomblödda, och så är det vanligare att man har ektopi på livmodertappen när man är gravid, vilket i princip innebär att livmoderslemhinna växer ut på den del som är i slidan. Och den är mer lättblödande, vilket kan förklara att man har lättare att blöda efter samlag och så. 
    Alltihop beror förstås på.... kan ni gissa? Hormoner! Tadaa! :P
  • irrbloss_83
    Pusheen skrev 2016-03-28 20:57:06 följande:

Kollar bara på klockan hela tiden om jag inte kan få gå och lägga mig snart. Denna trötthet!! Vill bara sova sova sova!

Känner så väl igen det där, svårt att komma upp ur sängen imorse, spenderat större delen av dagen på soffan varav ca 1 timme sovandes och nu är jag dödstrött igen, ska bara äta nåt innan jag går och kollapsar i säng igen. 
    Det tar verkligen på krafterna det här... Och hur jag ska förmå mig att ta mig upp ur sängen kl 05:20 (utan kaffe dessutom!) imorgon är ett mysterium. 
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016