Höstbebisar efter IVF 2016
Grattis!! Vilken vecka är du i?
Så skönt att det gick bra! Och yay för tickande hjärta!
Grattis!! Vilken vecka är du i?
Så skönt att det gick bra! Och yay för tickande hjärta!
Oj, blev dubbelt upp ![]()
Hur ställer ni er till KUBtest här? Jag känner mig kluven och vet inte riktigt hur jag ställer mig till det. Jag skulle nog hellre vilja göra fvp direkt istället men då ska man leva med risken för missfall även om risken är liten.
Eller så skiter man i allt och hoppas på ett friskt barn..
Riktigt svåra och jobbiga funderingar. Känns extra svårt när man har haft svårt att ens bli gravid.
Kram och glad påsk till er alla!
Gör helt klart KUB. Vid minsta tveksamma svar gör jag FVP. Dvs varken aborterar (innan jag fått svar) eller är orolig resten av graviditeten. Hälften av de som får 1:2 på KUB har ju ett friskt barn så att abortera då känns onödigt. Men vissa trisomier är ju inte förenade med liv och det finns ingen tvekan för mig att jag vill veta det så fort som möjligt.
Tack snälla, underbara ni <3 blödningen avtog ganska snabbt, men jösses vad nojig man är hela tiden!
Imorse var det min tur att få uppleva oron med blod på toapapper. :( Usch, så jobbigt. Lyckligtvis VUL redan imorgon så behöver inte vara i ovisshet för länge. På väg till toa vid femtiden märkte jag att brösten återigen slutat ömma och att jag inte kände mig som en zombie så jag var redan på väg till toan konstigt inställd på blod på papperet. Hoppas givetvis att det ska vara lugnt - har inte kommit på ett par-tre timmar nu, men orolig är man ju ändå.
Har apropå ingenting haft ett underligt gravsymptom senaste veckan:
Jag vet inte om jag är hungrig eller mätt. Jag KÄNNER något, men vet inte om det är mättnad eller hunger. Hur jäkla konstigt som helst. Så ibland har jag antagit att det är mättnad och sen en halvtimme senare ätit fem mackor, ibland har jag antagit att jag är hungrig och fått i mig en halv macka. Hur konstigt som helst. :D
Detta är lite annorlunda än förra graviditeten då jag snabbt blev hungrig men lika snabbt mätt. Men då visste jag vad jag kände i alla fall. Haha.
Det verkar som många fått lite blod i denna grupp. Kan de va så att vissa blöder den dagen de skulle haft sin mens. Har läst lite om det och det verkar som att vissa kvinnor kan blöda en gång varje månad i typ 3 månader precis samma dag som mensen annars skulle kommit, att kroppen kanske inte hänger med. Jag blödde ju samma dag som ja skulle haft mens. kolla o se om blodet kommer i samband med er mens som skulle varit.
Kollar bara på klockan hela tiden om jag inte kan få gå och lägga mig snart. Denna trötthet!! Vill bara sova sova sova!