• irrbloss_83

Höstbebisar efter IVF 2016

Mariana79 skrev 2016-04-25 11:21:20 följande:

Kub utfört och vul.... Inget foster.. har tillbakavuxit... hinnsäck en hade ff vuxit, därav mina fortsatta symptom.. Fostret dog strax efter första vulet i v 7+3... tomhet, hopplöshet och tröstlöst....

Så förskräckligt det måste kännas. Förstår att det är tröstlöst. Stora styrkekramar!
  • irrbloss_83

Tjejer, är det nån av er som har erfarenhet av hypothyreos och graviditet. Det vanliga är ju att man behöver höja dosen när man är gravid men för mig är värdena snarast bättre än de brukar vara...

Är det nåt mysko på gång då, tro?

• irrbloss_83
    Gingerpool skrev 2016-04-26 18:17:40 följande:

Samma sak för mig! Ger mig jätteångest faktiskt. Som att mina hormonnivåer inte är nog ökande eller nåt.

jewel skrev 2016-04-27 07:01:16 följande:

När jag skulle göra IVF för fyra år sen fick jag börja med levaxin, tror tsh låg runt 4. Jag åt det hela graviditeten, fick öka dos en gång. Sen slutade jag o denna gången har jag inte behövt ta levaxin. Har kollat tsh flera gånger, först på IVF-kliniken o sen på MVC. Jag har inte tänkt att nåt behöver vara fel för det. Har du frågat någon läkare om detta?

Jag har inte formellt konsulterat nån, men jag pratade med en kompis som har en kompis som är endokrinolog, och hon hälsade att det inte är ovanligt att TSH sjunker initialt eftersom det är likt hCG. Så då var jag nöjd så. Men ska vara på gynopetation imorgon, så jag tänkte passa på att fråga då... :)
  • irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-05-01 09:45:44 följande:
    Idag går vi in i v 13. Känns smått otroligt eftersom det känns som den första, osäkra delen är avklarad. MEN så kommer jag inte att känna förrän på onsdag - så länge ett litet pyre som verkar friskt finns där inne då så kommer jag att känna mig mer trygg. Så jag sparar "yay, har kommit till vecka 13"-firandet tills dess och hoppas att jag får fira. :)
    Häftigt, är det KUB-ul för er på onsdag också? Vi verkar verkligen följas åt på dagen....

Hur mår du förresten? Några symtom? Jag verkar ha gått in i spökveckorna och har i princip inga symtom, till och med kissnödigheten och den värsta tröttheten är borta. Skönt!
  • irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-05-01 12:43:56 följande:
    Jag får färre och färre symptom. Ingen gravidtrötthet kvar - nu bara vanlig "jobbtrötthet". :) Blir bättre med konstiga hungerskänslor också. Dock tappar jag fortfarande mycket hår och tycker inte om några smaksatta drycker.

Ja, så kul att vi följs åt hela tiden! Håller tummarna för oss på onsdag! Senaste VUL var 10+3 för mig så det känns som jäääättelänge sedan. :D
    Mitt senaste "officiella" VUL var i 8+2 tror jag, så det är ett tag sen, men jag har lyxen att kunna tjuvkika på jobbet när andan faller på... Fast jag har inte kollat så ofta, börjar känna mig rätt lugn i det här nu (ja, ena stunden i alla fall, nästa stund tror jag att lugnet kommer straffa sig och barnet kommer ha tre huvuden eller nåt - fast jag normalt sett inte alls tror på ödet på det viset. Suck)
  • irrbloss_83

Inte jag, inte vad jag har fattat i alla fall. Men jag är ju förstagångsgravid också så jag har inte direkt väntat mig att känna nåt än på en månad eller så.

Grymt avis på er som känner rörelser dock! Vill också! :P

• irrbloss_83
    lallallalla skrev 2016-05-02 11:12:48 följande:
    Ja, det är ju andra barnet för mig. Kände dock i v. 16 med dottern. Tror iofs att jag kanske kände nåt innan då också. Men rörelserna är ju så supersvaga då. Och första gången vet man inte vad man väntar på.
    Tänk på vad klockan är ungefär när du börjar misstänka nåt. Mina bebbar har iaf haft inbyggd klocka och kör sina gympapass samma tid varje dag. smile1.gif
    Bra tips! Jag ska tänka på det när jag börjar känna nåt. Eller ja, jag känner ju saker nu och då men är rätt säker på att det inte är bebisen. Dels sitter det sällan på helt rätt ställe och dels tror jag mer att det är tarmarna som jobbar eller nåt sånt :)
  • irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-05-04 15:16:43 följande:

Allt gick bra på KUB idag! Nu ska närmsta familjen få veta. :)

6 centimeter pyre låg och sträckte på benen och vinkade så fint. 1:2900 för t-21 och 1:20000 för t-18+13. Är nöjd med det.

Känns jättehärligt med en bekräftelse på hjärtslag och rätt storlek i denna "säkra" vecka.

Vad kul att det gick bra för er!

Det gick bra för oss ickså, 1:2500 för DS och 1:20 000 för t-18+13. Skönt!

Lilla livet var vilt, låg/stod och skuttade hejvilt så hon hade svårt att få fatt på nacken först. :)
  • irrbloss_83

Tack så mycket tjejer! Det känns så skönt! Och det var så roligt att se lilla livet igen, det är verkligen en pigg liten krabat :)

Nu är nästa steg RUL:et. Förhoppningsvis kan vi få reda på kön då, är så nyfiken! :)

• irrbloss_83
    jewel skrev 2016-05-05 20:29:01 följande:
    Ja eller hur, vi är också jättenyfikna! Jag tror på tjej men det blir ju kul med vilket som. Har ett pojknamn som är spikat så det hade varit enklare med en kille när det gäller namnet ;)

Precis så är det för oss också. Det spelar egentligen ingen roll men jag vill veta allt jag kan få veta om den lilla där inne. 

Vi har också ett spikat pojknamn, och har haft sen långt innan vi började med IVF:andet. Tjejnamn däremot... Där har vi ett mellannamn klart men sen vet jag inte. Vi har några förslag men inget som känns 1000% rätt. 

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016