• irrbloss_83

Höstbebisar efter IVF 2016

Pusheen skrev 2016-04-17 19:05:43 följande:
    Mamma sa också häromdagen att hon inte heller mådde särskilt dåligt eller kände någonting direkt. Kanske är ärftligt smile1.gif
    Man vill ju inte må skit men samtidigt vill man ju känna något!
    Dock gör det sig påmint när jag rider. Var deppig häromdagen för att jag kände mig så ogravid. Sen red jag en runda och då minsann så log jag och tänkte "jo, visst är där något som stör!" kändes som att magen var i otakt på något sätt så visst är där något.

Jag har varit gravid i tio veckor innan en gång och då visste jag inte att jag var gravid och kände ju uppenbarligen likadant då -ingenting.
    Eller, jag minns i efterhand att jag var öm i brösten men det var inga solklara symptom som fick mig att tänka att jag var gravid.
    Allt uppdagades när jag åkte in akut till kk med svåra smärtor pga äggledaren höll på att spricka. Hade fått utomkvedshavandeskap och blev opererad akut. Först då fick jag reda på att jag var gravid. En väldigt traumatisk upplevelse.

Så det kanske är så jag är.. Känner inte så mycket. Orolig för den lilla är väl alla även om man har symptom eller inte smile1.gif

Kram
    Ja, det kan ju vara ärftligt, det finns många gravidgrejer som sägs kunna vara ärftliga i viss mån i alla fall, kanske även symtomen. :)
    Om inte annat så är det ju fler än du och jag. 

Jo, jag känner också att nåt i magen inte riktigt är som det ska. Det är liksom trängre på nåt vis, och jag antar att det blir värre med tiden om allt går som det ska :)

Oron är nog mer nåt slags förberedelse för föräldraskapet gissar jag.... :P
  • irrbloss_83
    Sally Cinnamon skrev 2016-04-20 11:18:10 följande:

Åh lättnaden efter ett lyckat KUB! Jag bara sitter och ler vid mitt skrivbord.

Vad skönt! Stort grattis! Jag får vänta ytterligare två veckor, men håller tummarn för att det blir fågelkvitter och fanfarer för oss också! :)
  • irrbloss_83
    jewel skrev 2016-04-21 19:35:58 följande:
    Ja jag tror nog också att hon såg rätt idag, det var en äldre barnmorska med lång erfarenhet som gjort många ultraljud. O som du skriver så tog hon god tid på sig o kollade noga. Läkaren på gynakuten senast var ung o kanske inte jättevan vid detta. Hon gjorde först ett VUL o sedan på magen men då hade jag kissat innan så hon såg lite dåligt.. Jag har iaf mest haft brunt blod det senaste så jag hoppas att det inte kommer nåt mer färskt blod.
    Vid VUL är det ju svårare att se, lättare att man vrider proben lite och tror att fram är bak och tvärtom. Jag skulle nog också lita på dagens, om barnmorskan verkade mindre stressad och gjorde abdominalt UL.... :)
  • irrbloss_83
    jewel skrev 2016-04-21 20:43:45 följande:
    Vad skönt att höra, ja så var det nog. Hade varit roligt om det här kan bli en ännu gladare tråd utan massa blod ;) Men jätteskönt att kunna få stöd här såklart!
    På sätt och vis är det ju ändå en jätteglad tråd eftersom vi allihop (nästan) fått behålla våra små mirakel. Blod är jobbigt, men på nåt vis ändå ok så länge barnen mår bra. 
    Och den första tiden är väl egentligen på sätt och vis den värsta. Risken är högst att saker går på tok, och blödningar och dylikt trassel är vanligast... Man får väl glädja sig åt att många av oss är uppe på tvåsiffriga veckor i alla fall :)
  • irrbloss_83
    jewel skrev 2016-04-21 21:27:48 följande:
    Ja absolut, det var därför jag skrev ännu gladare :) Det hade varit väldigt roligt att kunna följas åt här ända tills bebisarna är ute. Det är ju ett tag kvar men rätt som det är har tiden gått o vi får våra små mirakel. Längtar!
    Det kommer vi nog att göra. Det här är min hemma-tråd, på nåt vis. trivs bättre här än i den månadstråden jag också är med i... Den är så gigantiskt stor och den här är mycket mysigare. :)
    Och jo, det är ju länge kvar men jag tycker det går superfort ändå på nåt vis. Jag går snart in i vecka 12, liksom. Det är ju galet! :)
  • irrbloss_83

Usch, det där illamåendet verkar hemskt jobbigt... Hoppas det går över fort så du får må bra!

Jag längtar också efter sparkar, men är bara i 11+1 än så länge så jag får nog snällt vänta minst en månad, kanske två, till innan jag känner nåt. 
    Pratade med mamma om det idag och började längta ännu mer! Fast samtidigt har jag fortfarande känslan av att allt går så vansinnigt fort, så om det fortsätter så så kommer nog sparkarna "snart" ändå :)

• irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-04-24 16:35:18 följande:
    Alltså, detta är ju så intressant. Ett tag sen listan kopierades in, men visst är det du och jag som har samma BF: 12/11?

Jag är ju enligt två appar och Familjelivs uträknare på 11+0 idag. Vilken app har gett dig ditt 11+1-nummer? Den vill jag ha! Jag vill också komma in i nya veckor en dag snabbare. :D

(Bortse om du och jag inte delar BF, kan ju ha blandat ihop dig med någon annan, haha.)
    Hahahaha! Närå, vi har båda BF 12/11. Jag har en amerikansk app som heter Nurture som jag använder och den säger att jag är i 11+1 idag. Jag hade den först så jag tror på den.
    Men enligt gravidkollen eller vad den heter så är jag i 11+0 idag (fast jag har ändrat mitt BF där så att det ska stämma :D)

Jag tänker att en dag hit eller dit spelar ingen roll ändå, framförallt inte eftersom BM ville flytta fram mig 3 dagar när jag var där på inskrivning. Fast det tror jag inte på, så det har jag helt anarkistiskt struntat i. Jag vet minsann hur många dagar mitt foster är. :P
  • irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-04-24 21:11:51 följande:
    :D Nej, det borde ju finnas bara ett sätt, men jag har iofs också en amerikansk app som säger 11+1 idag. Men iom att alla andra ställen säger 11+0 så går jag på det. :)

irrbloss: Nej, en dag hit eller dit spelar ju verkligen ingen roll rent praktiskt barnet har ju en 4-veckorsperiod som det kommer på om det inte är för tidigt fött eller överburet. Men psykologiskt så är det i alla fall så här i början för mig viktigt att känna att jag kommer till ny vecka. Är ju så spännande allt! :)
    Jag tror de räknar annorlunda i USA, för enligt min amerikanska app har jag ändå fler dagar kvar på graviditeten än på mina svenska. Så jag tror att det i slutändan blir samma sak... Fast jag förstår vad du menar. Jag roar mig varje lördagmorgon med att läsa alla "nya veckor" i mina appar och internetsidor. 

Länktips förresten, den här gravidkalendern är riktigt rolig bitvis: alphamom.com/pregnancy-calendar-overview/
  • irrbloss_83
    Libra1 skrev 2016-04-24 21:29:59 följande:
    Jag hatar när det blöder och sen gör ont i ryggslutet. Idag blev det rött i toastolen. Allt såg ju så bra ut förra veckan. Vad kan ha gått fel nu? Vecka 14 nu. :(
    Usch! Jag förstår verkligen att du hatar det. Håller tummarna för att det ger sig snart och du får vara gravid ifred! :)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016