Höstbebisar efter IVF 2016
Pusheen skrev 2016-04-17 19:05:43 följande:
Mamma sa också häromdagen att hon inte heller mådde särskilt dåligt eller kände någonting direkt. Kanske är ärftligt Man vill ju inte må skit men samtidigt vill man ju känna något!
Dock gör det sig påmint när jag rider. Var deppig häromdagen för att jag kände mig så ogravid. Sen red jag en runda och då minsann så log jag och tänkte "jo, visst är där något som stör!" kändes som att magen var i otakt på något sätt så visst är där något.
Jag har varit gravid i tio veckor innan en gång och då visste jag inte att jag var gravid och kände ju uppenbarligen likadant då -ingenting.
Eller, jag minns i efterhand att jag var öm i brösten men det var inga solklara symptom som fick mig att tänka att jag var gravid.
Allt uppdagades när jag åkte in akut till kk med svåra smärtor pga äggledaren höll på att spricka. Hade fått utomkvedshavandeskap och blev opererad akut. Först då fick jag reda på att jag var gravid. En väldigt traumatisk upplevelse.
Så det kanske är så jag är.. Känner inte så mycket. Orolig för den lilla är väl alla även om man har symptom eller inte
Kram
Om inte annat så är det ju fler än du och jag.
Jo, jag känner också att nåt i magen inte riktigt är som det ska. Det är liksom trängre på nåt vis, och jag antar att det blir värre med tiden om allt går som det ska :)
Oron är nog mer nåt slags förberedelse för föräldraskapet gissar jag.... :P