• irrbloss_83

Höstbebisar efter IVF 2016

Kärlekövervinnerallt skrev 2016-04-06 09:45:09 följande:

Idag skall jag på vul. Känns så pirrigt. Som att domedagen är här. Antingen går man därifrån på moln med en bebis med tickande hjärta eller så är denna resan slut.

Hur har det gått idag? Har tänkt på er av och till... Hoppas allt såg bra ut!
  • irrbloss_83
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-04-06 21:33:42 följande:
    Fick se världens vackraste krabat idag med ett tickande hjärta. Blev flyttad från 7+1 till 7+3. Tyvärr fick vi inget foto vilket kändes lite snopet.
    Vad kul att det såg bra ut! :) Grattis! Och jag säger som jewel, de korten jag har är inte mycket att hänga i julgranen egentligen, det hade varit bättre att få en film :P
    jewel skrev 2016-04-07 07:01:58 följande:
    De har i stort sett slutat nu så det känns jättebra men det är klart att jag är orolig ändå. Kl 10.30 har jag tid. Min man kan tyvärr inte följa med så det blir väldigt jobbigt om jag får dåliga besked.. Kram!
    Håller tummarna för dig idag! 
    Libra1 skrev 2016-04-07 08:02:28 följande:
    Grattis! :)

Flyttar dem er efter IVF? Min läkare sa att de inte får göra det eftersom man vet exakt.

Jag har funderat mycket på det faktiskt, frågade min gynekolog i måndags men jag fick inte direkt nåt svar. Men jag tycker att det verkar vansinnigt att flytta egentligen, för man vet ju i princip på minuten när hur gammalt fostret är. 

• irrbloss_83
    jewel skrev 2016-04-07 11:08:33 följande:

Det gick bra på VUL idag! Bebisen var stilla denna gången men hjärtat slog. Den hade benen i kors, så gulligt. Synd att jag inte fick kort på det! Men vilken lättnad att allt såg bra ut.

Precis som för CB1982 ligger min moderkaka lågt, troligtvis därför jag blödde när jag lyfte tungt. Vet inte riktigt hur jag ska göra med mitt jobb nu, om jag ska skippa fältjobb helt.. Men det vill jag inte. Får ta det väldigt lugnt helt enkelt.

Så skönt att höra! Vad bra att allt ser bra ut. 

Skönt också att få en förklaring till varför det blödde. Hoppas den flyttar sig uppåt och slutar bråka med er :)
  • irrbloss_83
    Kajo skrev 2016-04-07 14:19:05 följande:

Har haft ganska mkt mensvärk nu på fm så det strålade ut i låret. Somnade och vaknar av att det rinner vätska ur mig med blod i, gick på toa och då droppade det några droppar. Sitter på gynakuten nu. Är i vecka 8+0. Det har slutat blöda efter det jag varit på toa och ingen mer värk. Är livrädd.

Usch! Hemskt med alla dessa blödningar. Det verkar ju dock vara väldigt vanligt, vi har väl alla i princip haft det och för de allra flesta av oss har det sett toppen ut på insidan. Håller tummarna att det är likadant för dig. 

Har du lågt liggande moderkaka kanske?
  • irrbloss_83
    Frmid skrev 2016-04-08 10:33:45 följande:

Hemma från ultraljudet, SÅ härligt att se det friska lill-pyret :D

V 13 nu, borde kunna börja slappna av. Symtomen börjat sakta ge sig med.

Hoppas det är ofarligt för er som har blödningar! Tänker på er väldigt ofta.

Vad härligt! Grattis!
  • irrbloss_83
    jewel skrev 2016-04-10 12:45:40 följande:
    Blödningen har avtagit, nu kommer det bara lite brunt. Jag låg i sängen fredag o lördag men idag var jag ute o kollade i några affärer. Så jag hoppas att det inte kommer mer blod nu. Kommer vila resten av dagen o imorgon, sen får jag se hur det känns.

Nu har jag börjat bli väldigt sugen på att inreda barnrum :) Får hålla mig till efter RUL iaf.. Nån som gjort några inköp till bebis än?
    Vad skönt att blödningen avtagit. Hoppas den håller sig borta nu.

Näe, jag har nog inte fått den genen tror jag, tycker mest att allt sånt där känns jobbigt. Vi ska få ärva kläder av min bästa kompis som fick sin son i början av december förra året så jag tycker det känns toppen att slippa köpa det. Och vagn, BLÄ! 
    Däremot har mamma börjat rota fram mina gamla barnsaker för att inventera vad som kan användas och inte... :D
  • irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-04-10 19:12:38 följande:
    Då börjar jag en ny lista. Skriv in er i "rätt" ordning så blir det lättast!

Amie77 - BF 12/11
    Irrbloss_83 - BF 12/11
  • irrbloss_83

Idag har vi varit på inskrivning på MVC. Jag gillade barnmorskan, hon hade bra svar på alla mina frågor, inklusive mina kontrollfrågor som jag hade minerat samtalet med för att kolla om hon tänkte som jag :D
    Perfekt! 
    Blir lite provtagning på fredag, järn och thyreoidea och proverna inför KUB och sådär, och sen blir det inte så mycket på ett tag. Tror dock hon kommer bli bra att ha och göra med :)
    Känns lite mer på riktigt nu...

• irrbloss_83

Jag har plötsligt blivit av med alla symtom (inte för att jag har varit så besvärad av symtom hittills heller men...), vilket är lite oroväckande, men jag hoppas allt ser bra ut. Tjuvkikade på pyret på jobbet förra veckan och då var det full rulle i alla fall. 

Dags för KUB om ungefär två veckor, ser fram emot det men är lite orolig också, tänk om vi får dåliga siffror plötsligt? Usch. 

• irrbloss_83
    Pusheen skrev 2016-04-17 12:56:25 följande:
    Jag känner knappt av min graviditet alls. Mår ungefär som innan jag blev gravid. Syns inget alls på kroppen heller. Lite tråkigt samtidigt som jag är tacksam men jag blir ju så nervös av det.
    Enda skillnaden är ömma bröst på morgonen och att jag nattkissar.
    Har kronisk migrän och spänningshuvudvärk. Migränen har inte blivit bättre. Har haft tre anfall denna veckan och mått skit. Kan ju inte ta mina vanliga tabletter mot det heller.
    Nja, känner mig ganska ogravid faktiskt och pessimistisk just idag!

Väntar på att få hem en tid till kub-ultraljudet. Det kommer bli sjukt nervöst. Är så orolig att kotten har dött.
    10+4 idag.
    Jag förstår hur det känns. Jag har lite av samma "problem". Jag försöker trösta mig med att min mamma var likadan när hon väntade mig, och ut kom jag ju bevisligen. Så man MÅSTE inte ha jättemycket symtom.

Håller tummarna för att det ser bra ut på insidan för oss båda två. Kram!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016