• Pusheen

Höstbebisar efter IVF 2016

Sally Cinnamon skrev 2016-10-29 14:20:34 följande:

Hej! Ja, ca 7-8 h från värkstart tills han var ute. Det gick jättebra!

Låter ganska lindrigt om det nu kan vara det på något sätt

Ni visste väl inte heller vilket kön ni skulle få? Blev det som din känsla sa om du hade någon?
  • Pusheen
    Sally Cinnamon skrev 2016-10-29 16:04:53 följande:

Ja, det var definitivt lindrigare än första ggn. Skönt att ha krafter kvar, lättare att hålla fokus.

Vi trodde det skulle bli en tjej så nu har vi lite namnkris :D

Det låter toppen

Men åh, vi kommer få samma problem. Vi tror att det är en tjej och har bara tjejnamn. Vi har försökt med killnamn men har inga klara favoriter alls så vi kommer också få namnkris ifall det blir en pojke!

Alltså kan man inte lita på känslan! Gaah! Hehe
  • Pusheen
    lallallalla skrev 2016-10-29 19:59:53 följande:

Vi har också babymys på BB nu. Idag kom vår otroligt efterlängtade tjej! <3

Men åh! Stort grattis!!
  • Pusheen
    Amie77 skrev 2016-10-30 09:04:10 följande:

Eller så blir det som för mig första gången, trodde verkligen inte jag skulle föda 10 dagar innan BF iom att jag inte känt något alls... Sen var han där helt plötsligt. :)

Spännande! Det inger hopp om att det faktiskt kan bli när som helst ändå
  • Pusheen
    Pipam skrev 2016-10-30 19:30:29 följande:

Hoppas min hinnsvepning imorgon blir lika lyckad som din Frmid! Ni får hålla era tummar för mig.

:)

Lycka till imorgon!

Min bm har heller aldrig undersökt mig där nere. Skulle faktiskt kännas lite lustigt. Har ju inte träffat henne på "det viset" på hela tiden. Känns som att man känner varandra bra nu och då känns det lite lustigt om hon skulle ner där och gräva!

Verkar som att det ändå är hon som ska sköta efterkontrollen sen och kolla så man läkt och så. Då kanske hon ändå lär undersöka där.. det är väl bara att bita ihop. Resan med ivf gjorde man ju inte helt bekvämt det heller!
  • Pusheen
    Pipam skrev 2016-10-31 14:59:44 följande:

Då har BM försökt sig på en hinnsvepning. Hon var väldigt försiktig tyckte jag... haha! Och hon lät inte så positiv "jag gjorde det jag kunde i alla fall".

Känner inte direkt något... Men vi får väll hoppas :)

Spännande! Gjorde det ont? Kunde hon säga nåt om hur du var öppen osv?

Du har bf imorgon va?

Så många frågor!
  • Pusheen

Inga spännande uppdateringar?

För min del är det idag 7 dagar kvar till bf!

Känner inte mig ett skit annorlunda.

Har ju lärt mig att man inte måste känna något och att det bara kan smälla till ändå.

Jag ska till bm på fredag och då ska hon boka tid för ingångsättning om två veckor vad jag förstod det som.

Kommer nog ta erbjudandet om igångsättning om det behövs trots att det kanske är bättre att det kommer igång av sig självt.

Meeen det gör det kanske också! Vi får se!

• Pusheen

Blää! Så trist med deppiga dagar. Snart är vi iallafall i mål hörni!

Jag har inte en susning om hur bebisen ligger. Tror iaf att hen ligger kvar med huvudet nedåt. Bäst för den!

• Pusheen
    Kajo skrev 2016-11-04 08:37:16 följande:

Vaknade kl 6 och tyckte det kändes lite väl blött för vara flytning men somnade om efter vanligt toa besök. Nu när jag gick upp precis rinner det längs benet. Det trodde jag aldrig att mitt vatten skulle gå först. Har ringt till förlossningen och jag ska avvakta till kl 14 för att se om värkarbete kommer igång. Annars blir det kontroll i eftermiddag!

Men Kajo!!! <3 Tänk, ska du bli först ändå

Var kul!! Nu kommer jag gå och tänka på dig konstant tills jag hör något nytt!

Stort lycka till kära du! Håller alla tummar för en smidig förlossning <3

Kramar!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016