• Pusheen

Höstbebisar efter IVF 2016

Jag är precis hemkommen från bm. Bebis är fixerad och hon gissade en födelsevikt på 3686g , får väl se!

Är ju beräknad till 8/11 men fick en tid för igångsättning 15/11 om det inte kommit igång tills dess. Känns lite sjukt med ett definitivt slutdatum! Tror att liten kommer komma innan dess, vill ju slippa bli igångsatt. Ja ja, den som lever får se.

• Pusheen
    Kajo skrev 2016-11-04 11:03:50 följande:

Känns konstigt med vattenavgång, känner inget än. Vet inte hur det brukar gå?

Åh det är ju inte långt borta Pusheen!! :)

Jag håller tummarna att vi kommer igång normalt båda två. Kram!

Ingen aning alls men man kan väl inte gå hur länge som helst efter att vattnet har gått? Annars sätter de väl igång en lite? Åh så spännande!

Vilken förlossning ska ni åka till? Vi ska till Lund hade vi tänkt.

Kramar!
  • Pusheen
    Pipam skrev 2016-11-04 12:35:18 följande:

Spännnade Kajo, vattenavgång betyder ju bebis inom vad är det? 72 timmar? De sätter igång dig om inte värkarna kommer igång :)

Pusheen, hur kommer det sig att du fått så "tidig" igångsättning? Jag hade BF 1 nov och får vänta till 16 nov innan eventuell igångsättning.....

Jag vet inte egentligen? Min bm har sagt det hela tiden och nu när jag kom dit så sa hon att hon ringt förlossningen och frågat hur "man brukar göra" och även frågat de andra bm på avdelningen och då hade de kommit fram till att jag skulle gå över en vecka innan igångsättning.

Innan har hon sagt att man inte låter en gå över mer om man gjort ivf. Men det har vi ju alla gjort här i tråden!

Min graviditet har varit helt okomplicerad så inget på den fronten. Kan det vara ålder? Är 34..

Bm sa att det ju i slutänden är jag själv som bestämmer om jag vill sättas igång eller inte. Jag får ju vänta längre om jag vill.
  • Pusheen
    irrbloss_83 skrev 2016-11-04 12:59:49 följande:

Är inte även det olika i olika landsting? Vet att man förut satte igång IVF-mammor på 40+6 istället för 41+6 som är det vanliga. Och i vissa landsting tror jag man fortfarande gör så. Precis som att vissa landsting fortfarande har kvar ett sent TUL för IVF-mammor medan andra har tagit bort det för länge sen.... Lite skillnader verkar ju ändå finnas, men det är inte säkert om de är så väldigt väl underbyggda alla gånger. 

Det borde vara något sådant!

Vi fick även det sena TUL:et, de lever väl kvar lite i det gamla systemet dit jag tillhör
  • Pusheen
    irrbloss_83 skrev 2016-11-04 13:14:08 följande:

Lyllos! Här är det BF +14 som gäller för igångsättning, och inget extra UL om man inte har nåt annat skäl att få ett. Bah. Jag vill också se bebis igen!

Blää!

Värt sista ultraljud var i vecka 32. Sen fick vi bara skymta ett runt skallben när de skulle göra vändningsförsöket på mig då de snabbt konstaterade att huvudet låg nedåt

Men du; snart får vi se våra bebisar ändå och ännu bättre kunna pussa på dem samtidigt!
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-11-04 17:36:15 följande:

Nu har jag varit på kontroll på förlossningen. Allt såg bra ut, hade två sammandragningar under tiden ctg:en jobbade. Annars känner jag inte mkt. Ska tillbaka imorgon 10.30 för igångsättning (om det finns "plats"). Annars får man avvakta någon timme. Men det känns som att vi har vår bebis innan helgen är över! Helt galet!

Härligt med en uppdatering! Så spännande, hoppas det kommer igång av sig självt. Kollade de om du var öppen något?

Snart har ni er efterlängtade lilla flicka i famnen <3
  • Pusheen
    Amie77 skrev 2016-11-05 10:53:37 följande:

Lycka till alla som går och väntar och längtar!

Jag är ju ganska anonym av mig, men kan säga att någon gång 1-4 november så kom vår dotter med planerat snitt!

Och oj, vad upplevelsen varit bättre än vaginal förlossning. Smärtan efter trots op är inget i jämförelse - denna gång har jag bara kunnat bebisnjuta!

Skriver mer senare och önskar alla som inte fått än lycka till!! :)

Stort grattis till dottern Amie! Skönt att det gick så bra
  • Pusheen

Jaha, då har man kommit till dagen som jag aldrig trodde skulle komma; BF!

100% av graviditeten avklarad.. frågan är bara hur många hundratals procent man ska behöva gå?

• Pusheen
    lallallalla skrev 2016-11-08 14:34:35 följande:

Yay! Du stod ut alla 40 veckor! :)

Blev du också besviken på mobilapparna som bara liksom konstaterade 100%, sen var det inget mer. Jag tyckte det kändes sååå snopet. Inte en enda liten raket eller fyrverkeri. Men visst, det är ju en dag av alla andra.

Haha! Ja? Det kunde väl iallafall kommit en liten ballong eller ngt? Dåligt!

Hmm, antar det.. en dag som alla andra.. i väntans tider..
  • Pusheen
    lallallalla skrev 2016-11-08 15:06:47 följande:

Inga känningar?

Njääe, kan inte säga tvärnej men känner ändå inget så där direkt som skulle tyda på att det skulle vara på gång

Det enda jag känner idag är att det känns som att magen har blivit mycket tyngre. Sjukt jobbigt att gå och sitta gör ondare. Innan när jag körde bil så gjorde det plötsligt ont när jag skulle koppla haha!

Så har jag inte känt innan men inga värkar mer än lite förvärkar typ. Lite stick nertill med kanske.

Kanske att man överanalyserar bara för att det är bf just idag

Du då?
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016