• Pusheen

Höstbebisar efter IVF 2016

irrbloss_83 skrev 2016-11-08 18:59:24 följande:

Tjoho! Grattis!

Jag har sett att ett par av mina appar bara plötsligt tar slut på BF, dvs om två dagar. Det är ju inte som att man slutar vara gravid efter BF liksom...

Haha nej! Man hade ju gärna velat ha lite fortsatt info och något att gå in och titta på varje dag som man har gjort nu de sista nio månaderna
  • Pusheen
    lallallalla skrev 2016-11-08 15:06:47 följande:

Inga känningar?

Glömde att du redan fött
  • Pusheen
    irrbloss_83 skrev 2016-11-08 20:42:50 följande:

Exakt! En hemsida jag var inne och läste på slutade redan för 3 veckor sen, och en annan förra veckan. Så på torsdag morgon vet jag inte vad jag ska roa mig med. Det har ju varit min appläsningsmorgon i typ 36 veckor nu eller nåt. 

På plussidan är att jag har börjat få förvärkar tror jag. Har nu på kvällen haft några sammandragningar som faktiskt gjort lite ont, det känns ju bra, då händer ju i alla fall nånting! :) 

Har också förvärkar, en del ondare än andra men har haft det sen förra veckan så de litar jag inte riktigt på förrän de kommer tätare!

Det känns på mig som att hela magen blivit sjukt tung och trycker på nedåt.. svårt att sitta och det sticker till där nere som jag nog nämnde tidigare..

kom ut nu bebis! Vill inte bli igångsatt!

Hoppas det fortsätter för dig och att det drar igång!
  • Pusheen
    lallallalla skrev 2016-11-09 02:25:49 följande:

Klart man ska analysera lite mer på BF. Det är ju den dan man räknat ner till under nio månader. :)

Men ni har ju lite småkänningar båda två, irrbloss och Pusheen. :D Tryck nedåt och stickningar, då händer ju nåtmed tappen. Och så lite förvärkar. :)

Inga symptom på att förlossningen startar kanske, men nåt att analysera lite. Vad ska man annars sysselsätta sig med medan man väntar. ;)

Haha, eller hur! Vända ut och in på allt
  • Pusheen
    irrbloss_83 skrev 2016-11-09 08:16:11 följande:

Tjoho! Nytt symtom att analysera såhär på BF-1! Är väldans lös i magen plötsligt, och det är verkligen ett trendbrott med tanke på att min mage rört sig lite snabbt som en gråsten under hela graviditeten. 

Inga fler förvärkar och ingen slemmis el liknande dock, men jag tar det ändå som ett gott tecken :)

Hur har du det idag Pusheen? :)

Men heja! Det har man ju hört ska kunna vara ett tecken på att det kan närma sig!

Här är stendött än så länge! Några få enstaka förvärkar men inget att hurra över känner jag.

Hoppas det ändrar sig under dagen!
  • Pusheen
    irrbloss_83 skrev 2016-11-10 08:43:28 följande:

BF idag, tjoho!

Näe, det verkade inte bli mer än så. Lite förvärkar igår kväll, precis som kvällen innan. Men det känns ju i alla fall bra att jag har dom. Min bästa vän gick två veckor över tiden och hade en riktig skitförlossning och hon hade inga förvärkar alls, knappt ens sammandragningar. Så jag tolkar alla signaler på att kroppen förbereder sig som goda tecken. Lite nytta gör de ju säkert i alla fall, även om det inte drar igång på riktigt. 

Nu hoppas jag att det håller sig lugnt det kommande dygnet, för imorgon ska vi iväg på en grej som jag helst inte vill missa, men efter det är det fritt fram :)

Grattis till BF!

Mitt humör gick verkligen utför efter BF:dagen. Var så sjukt irriterad på allt och alla igår. Stackars alla i min omgivning!

Kom nu då bebis! Trodde inte att jag skulle gå över tiden.. varken jag eller min syster kom sent och min systers förlossningar började iaf med första tecken på att det startade på BF.

Här har man ju ändå gjort ivf med stenkoll på alla datum. Ja ja.. bara att bita ihop och hålla sig sysselsatt antar jag
  • Pusheen
    irrbloss_83 skrev 2016-11-10 09:53:25 följande:

För mig var det tvärtom, har varit säker på att gå över hela tiden med tanke på att mamma blev igångsatt i 41+6 med mig. Det var typ i v 37-38 jag plötsligt insåg att det finns ju inget som garanterar att jag går över bara för det. Då fick jag lite noja, eftersom jag inte riktigt var redo. Nu känns det rätt lugnt, har lite symtom på att kroppen förbereder sig men har en del småsaker att fixa innan så jag behöver inte ha tråkigt. :)

Så olika det kan vara

Nej, behöver verkligen inte bli som hur det var när man själv kom till världen. Bara att man är lite inställd på en sak. Jag har allt och känner mig helt redo på bebis. Inget kvar att fixa direkt. Men visst, jag har andra saker att göra och fixa med så det går ingen nöd. Men jag vill ju helst av allt ha bebisen att fixa med nu!

Haft förvärkar ett tag nu så de litar jag inte på som tecken. Men hellre förvärkar och känna att NÅGOT händer än inget alls!

Fått lite huvudvärk två kvällar i rad nu. Vill tro att det är kroppen som ställer om sig.

Det finns ju i vilket fall inget annat att göra än att vänta och se

Börjat noja lite inför igångsättning på tisdag. Känner mig inte lika säker på att jag vill det längre.

Hoppas bebben kommer innan dess!
  • Pusheen
    irrbloss_83 skrev 2016-11-10 14:30:24 följande:

Jag känner mig också redo på bebisfronten, däremot är det väl alltid så att man har andra projekt som man aldrig annars hinner. Idag har jag sytt ett draperi att hänga innanför ytterdörren tex, det är inte alltid underbart att bo i ett 140 år gammalt hus :D Men jag förstår vad du menar, jag vill också ha bebis att pyssla om!

Nej, jag tar de nog inte heller som ett tecken direkt, i alla fall inte på att det är på gång snart. Men jag tänker att de ändå är ett tecken på att kroppen liksom jobbar med projektet, och att det för min del kanske minskar risken att behöva bli igångsatt osv. Jag har ju ändå två veckor på mig att lura ut den lilla busen. Idag har han varit helt vild, sparkat så att det gör ont och knölat ner huvudet/axlarna eller vad det nu är mot både symfys och cervix. Usch. 

Minns inte om du har skrivit det, men varför får du igångsättning så tidigt? Är det rutin i landstinget eller nåt annat som gör det? 

Hoppas det kommer igång för dig snart :)

Sant! Hemma finns massor att göra! Jag har ju varit sjukskriven sen halva graviditeten nästan så antar att det hade känts lite annorlunda med att hitta på grejer om jag hade jobbat längre och inte haft lika mycket tid att fixa innan.

Hehe, min lever också jävel där inne emellanåt! Bökar och stökar åt alla håll. Ibland så jag bara hoppar till av smärta!

Hmm, ja jo.. kom mig fram till att det har att göra med mitt landsting. Att de gör så om man gjort ivf. Annars är det nog två veckor som gäller. Har ingen särskild egen anledning till att sättas igång tidigt.. min graviditet har varit helt normal.

Var hos min bm idag på en kontroll och vi pratade lite om igångsättningen och det känns väl lite bättre nu om det nu skulle bli så
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-11-11 08:30:59 följande:

Jag har helt glömt bort att uppdatera här. I måndags kom världens sötaste och ljuvligaste flicka till världen. Är helt förälskad i mitt lilla knyte. Hade en riktigt bra förlossning! Vattnet gick ju som sagt på fredagen och vi va inne på kontroll fre, lör och sen först på söndagen vid 16.30 satte dom igång mig och kl 05.03 föds vår dotter. Värkarna kom igång fört vid 23 tiden. Det häftigaste jag varit med om! Nu njuter vi av vår lilla familj. Kramar från en känslorna-är-all-over-the-place-Kajo :)

Ååååh!! Tack för uppdateringen! Har ju varit sjukt orolig och undrat ihjäl mig hur det har gått för dig!

Stoooort grattis till lilla flickan <3 Det låter helt underbart..

Själv går jag och väntar och längtar än.. blir igångsatt på tisdag om inget hänt till dess.

Stor kram!
  • Pusheen

Var med om ngt konstigt..

var ju hos bm igår.. det kom in en extra bm för att känna hur bebisen låg och skulle bedöma födelsevikt.

Denna för mig nya bm kände på ett lustigt sätt efter huvudet, ganska långt upp liksom. Hon tyckte det var ruckbart. Innan har det varit fixerat. Min vanliga bm verkade tycka att det var fixerat och jag nämnde till henne att jag tyckte att den andra bm kände för högt upp och det höll vanliga bm med om.

Hörde aldrig nya bm nämna ngt om födelsevikt så då till saken;

Hade ett missat samtal nu från min bm och hon hade spelat in på röstbrevlådan att i och med att hon och andra bm var oense om beräknad födelsevikt så hade hon igår skickat en remiss till ultraljud för mig och det hoppades hon skulle hinnas med innan helgen, idag då..

Vad spelar det för roll liksom? Jag blir ju ändå igångsatt på tisdag i vilket fall så vad spelar vikten så stor roll på dessa dagar som är kvar? Hon sa att "jag får en bonus med ett extra ultraljud". Men hinner jag föda innan så var det helt ok.

Bm skulle ringa mig igen senare idag. Mysko!

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016