• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • stajlish
    Sally Cinnamon skrev 2016-03-03 23:26:53 följande:

Usch vad hemskt stajlish! Du verkar ta det med sans. Jag hoppas ert nästa försök går hela vägen!

Ja, det var inga roliga nyheter när vi låg där på vulet :( Känns tomt och orättvist! Jadå, vi har det med ro. Vi var ju medvetna om risken liksom, och vi känner oss positiva inför nästa försök. Vi är tacksamma att veta att vi faktiskt kan bli gravida tillsammans och att det faktist gick i hela 2 månader, bådar gott inför nästa försök! Kunde varit värre faktiskt försöker jag tänka. Och heller nu såhär tidigt än senare om du missförstår mig rätt! :)
  • stajlish
    Queen5683 skrev 2016-03-04 08:45:44 följande:
    Oj beklagar, det är vad alla i här inne är rädda för. Styrke kram till dig <3
    Tack! Kram tillbaka
  • Soffan83
    jewel skrev 2016-03-04 10:22:41 följande:

Idag fick vi se ett litet hjärta ticka! <3 Jag var så nervös innan men nu känns allt helt underbart. Jag är också hungrig hela tiden, nu ska jag fira med att äta kanelbullar! :)

Men åhhh vad roligt!!! Grattis grattis grattis <3 ät många kanelbullar. Kram
  • Soffan83
    stajlish skrev 2016-03-04 11:23:25 följande:

Ja, vi hade otur helt enkelt! Hoppas på bättre tur för er! Kram

Tack snälla du <3
  • Iskristall

Idag fick vi se ett litet hjärta ticka! <3 Jag var så nervös innan men nu känns allt helt underbart. Jag är också hungrig hela tiden, nu ska jag fira med att äta kanelbullar! :)

Ja, vad härligt! Grattis! Du gör rätt som firar med kanelbullar!
  • Frmid

Grattis! Underbart det måste kännas :D
  • jewel

Tack för alla gratulationer, ni är så gulliga! Hoppas att ni också får samma upplevelse snart!

• mini72
    stajlish skrev 2016-03-03 12:30:11 följande:

Jag får tyvärr gå ur tråden. Var på vul i tisdags och där fanns bara en fin liten hinnsäck i "rätt" storlek, men tom :( Antagligen blivit missed abortion enligt bm. Kroppen har inte fattat att det blivit missfall än då jag inte fått nån blödning än. Så nu väntar vi på att kroppen ska stöta ut det... Hann iaf va gravid i 8 veckor... Nu får vi ladda PM inför IVF2 då vi inte har fler ägg i frysen. Orättvist och bittert! Men men, det är va det är. Lycka till till er andra här inne! :)

Vad trist det är när det händer! Även om man går in i det här med öppna ögon, är det en känsla av orättvisa när man drabbas! Hoppas du repar dig fort! Själv fick jag 19 ruvardagar och nu är jag inne på 13e dagen med blödning, så det känns drygt. Vi gör nytt försök om några veckor!

Lycka till vidare!
  • stajlish
    mini72 skrev 2016-03-04 15:52:59 följande:
    Vad trist det är när det händer! Även om man går in i det här med öppna ögon, är det en känsla av orättvisa när man drabbas! Hoppas du repar dig fort! Själv fick jag 19 ruvardagar och nu är jag inne på 13e dagen med blödning, så det känns drygt. Vi gör nytt försök om några veckor!

Lycka till vidare!
    Ja, det är snopet liksom.. o segt att behöva göra om alltihop..men men, bara o köra på. Måtte kroppen göra sig av med detta snart bara! Lyckades det inte för er? Eller fick du också missfall?  Tack, detsamma! 
  • mini72
    stajlish skrev 2016-03-04 17:31:37 följande:

Ja, det är snopet liksom.. o segt att behöva göra om alltihop..men men, bara o köra på. Måtte kroppen göra sig av med detta snart bara! Lyckades det inte för er? Eller fick du också missfall?  Tack, detsamma! 

Vi gjorde första IVF-försök i februari och kom bara till testdag, blodprovet visade då hcg på 5 och kliniken tolkade detta som att äggen nappat tag, men inte lyckats fästa sig ordentligt. (Fick 2 tillbaka vid ET).

Får starkare dos nästa gång och lite andra mediciner än jag testat tidigare. Känns svårt att ladda om mentalt och komma in i samma positiva modus som vi hade förut, nu går tankarna mer som: Det bara MÅSTE gå! Med fara för att låta panisk, alltså... :)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016