Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Alltså tjejer vilken vecka är ni i? Och när kom er illamående för ja känner lite lite ibland men annars ingenting börjar bli nojig mår för bra hittills.
Jag är också nojig för samma. Läser och läser här i trådarna om illamående, humör som går upp och ner, molvärk tom kvinnor som redan känner av foglossning osv Jag mår som du bra, som vanligt helt enkelt. Alla säger att jag ska vara glad för det med jag blir lite orolig att allt inte står rätt till med liten. Är i v.5+6 idag. Jag har liiite ömma bröst, en två dagar med liiite halsbränna och tröttare på kvällen, thats it liksom.
Jag är i v 8 (7+6 idag). Jag har haft svagt illamående men det har blivit bättre. Eller det kommer o går. Jag är typ konstant hungrig o då blir jag lätt lite illamående med. Jag tror inte att du behöver vara orolig, alla mår olika. Vilken vecka är du i?
Min förra graviditet hade jag inga andra symptom alls än trötthet fram till vecka 12-13 (ibland extrem trötthet). Sedan högt blodtryck och svullna fötter sent i grav. Men annars: nada. En extremt lättsam graviditet. Var glad att du slipper illamående! Jag hoppas göra det även denna gång.
Amie! Hej! Hurra vad kul!
Ända gången jag känner illamående är på morgonen innan jag hunnit äta nåt men även under dagen så fort jag blir hunger. Men jag har sån huvudvärk, är det nån annan som känner av det..? Annars mår jag hur bra som helst, är inte trött eller sömnig så klart man blir lite orolig att man inte har alla symptom men samtidigt är jag glad att jag inte har dem värsta symtomen heller! Är i v7, har tid för vul om 2 veckor så fram tills dess ska ja försöka inte leta efter några symtom och hoppas på det bästa! Kram på er <3
Wow, jag får joina denna tråd. Ska gå bakåt och läsa under dagen. 9dp5dt (FET, syskonförsök) så dök plusset på Clearblue idag upp innan jag ens tvättat klart händarna. Ställde ändå nedräkning på mobilen och gick ut ur badrummet och var skakis på väg in igen. :D
Fattar nada. Ingenting. Men är jätteglad. Och jätteorolig. Men mest jätteglad. :)
Får dock två olika BF-datum. I en amerikansk eller brittisk app får jag 13 november (v 3+6 nu) och på Familjeliv får jag 12 november (v 4+0 nu). Med en ÄL på 21 februari, vilket datum skulle ni säga stämmer? Varför får jag ens två olika? Av någon anledning tycker jag detta är jätteviktigt. :D
Även jag oroar mig massor för jag har ont i nedre delen av ryggen. Är rädd att det satt sig på fel ställe eller att det inte är något hjärta som slår. Imorgon ska jag få tid för VUL.
Imorgon har jag uppkörning och det är värsta snöovädret ute, ska fortsätta snöa imorgon. Är typ paralyserad av oro/nervositet.. Haha!
Sysselsatte mig nu på förmiddagen med att jobba 4 timmar... Då gick tiden något snabbare men nu kryper den fram igen. Kanske ska sova en stund...
Tack för grattisar! :)
Sally: Hoppas vi får hänga en hel tråd igen. :D
jewel: Jag har valt ÄL-datum på båda apparna, men trots samma datum säger den ena 13/11, den andra 12/11. FL säger också 12/11. Hm, kanske får ändra datum på ÄL i den amerikanska appen så de synkar...
Brukar man få ett BF-datum av kliniken?
Amie76 - stort grattis till plusset!! Ang BF-datum så kunde jag i den app jag använder, ställa in "graviditetslängd 280 dagar(39+6)/280 dagar(40+0)/281 dagar", så det verkar räknas lite olika.
jewel - åå vad härligt med hjärtljud!! Stort grattis! Hoppas på att få uppleva detsamma om 1,5 v när vi ska dit..!
Pipam - lycka till med uppkörningen!