• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Amie77

Ja, så är det på min klinik i alla fall. De vill att man gör VUL. Har kanske med deras statistik att göra då de knappast räknar in enbart plus på stickan som graviditet i sin statistik.

• Amie77

Så här står det på CvL:s hemsida så i alla fall till viss del har det nog med statistik att göra: "Med graviditet avses klinisk graviditet där graviditet påvisats med ultraljud. Positiva test med åtföljande snar blödning ("biokemisk graviditet") är alltså inte medräknade."

• Pipam

Jag har fått tid för UL måndagen den 21! En evighet kvar ju! :)

• Pusheen
    Pipam skrev 2016-03-08 12:34:13 följande:

Jag har fått tid för UL måndagen den 21! En evighet kvar ju! :)

Jag har också tid 21/3!
  • Filli89

Okee då förstår jag. Ingen av oss har bio kemisk so far. För det ganska tätt inpå td man blöder typ antingen samma dag som td lr innan . Hände mig förra gången..

• Pusheen

Jag är så rädd för missfall!!

Fick en lite rosa flytning innan och migränkänningar. Bröt ihop totalt!

Det kommer lite sen försvinner det igen. Typ varannan dag.

Känns som att jag är testberoende med.. Testade varje dag hela förra veckan för att följa utvecklingen då jag ju trodde att det var kört för att jag fick lite ljusbruna flytningar. Igår var strecket lika skarpt som teststräcket, starkaste testet av dem alla. Bestämde då att nu får det vara sluttestat! Men nu när flytningen kom igen så tappade jag det helt! Inbillar mig att det har skitit sig och att det inte finns kvar.

Jag vet.. Det låter ju sjukt! Kan inte kontrollera mina känslor!

Vi berättade för familjen igår och nu känner jag panik för om det inte skulle stämma.. "Gjort alla glada i onödan"

Vill inte testa mig heller för nu är jag livrädd att sträcket ska vara svagare.

Puhh.. Låt mig få en bättre dag imorgon så jag bara kan intala mig själv att jag faktiskt är gravid och att allt kommer gå bra!

Sorry för ett gnälligt inlägg!

• stajlish
    Filli89 skrev 2016-03-08 11:50:28 följande:

Tjejer undra en sak. Får man bara tidiga vul när man gör ivf lr för min tjej kompis sa att hon endast fick vul först på Kub om man vill göra de. O hjärtat hörde bm med sån hör grej bara inget hon fick se.

Ja, det är pga ivf man får så tidigt VUL! :)
  • Dalkullan

Pusheen - det här är väl ett perfekt ställe att "gnälla av sig" på - vi kan ju alla relatera till oron och rädslan över att behöva börja om. Hoppas att du ska få dig en bättre dag imorn!

• Amie77

Pusheen - Du är inte ensam om din rädsla. Särskilt inte i en tråd som denna. Det är liksom "milstolpar" som gör det lättare så fort de är avklarade: VUL med hjärtslag, avklarad v 12 och RUL v 19/20. Tyvärr släppte oron aldrig helt för mig utan det var 39 veckor av oro verkligen. Jag tror man får acceptera det och ta det som det är. Efter v 12 kände jag i alla fall vid första graviditeten att tiden inte gick så lååångsamt längre och det var skönt.

• Pusheen

Tack söta ni!

Testjunkien hittade ett test i min väska.. Det är det absolut sista jag hade hemma ;)

Genomförde det (pågen risk) och plusstrecket blev starkare än kontrollsträcket.

Så, nu är jag nöjd igen ;)

Ska försöka att inte vara hysterisk. Jag tycker bara det är jobbigt med flytningarna.

Har gjort skärmdump på sidor där det står att det är normalt. Nästa gång jag brusar upp så ska jag kolla på de bilderna och läsa ;)

Blir extra känslig när jag har migrän med tror jag.. Undrar varför jag har det och inbillar mig att det är pga att hormonerna svänger om och ska förbereda sig för att bli ogravid.

Tänk vad man ställer till det för sig själv.

Nu blir det inga mer test och jag ska se fram emot nästa milstolpe med vul den 21:e!

Kram på er och ha en fin dag! <3

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016